Jak zajíždět brzdové destičky?

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod dany v pát 23. říj 2009 11:19:21

Protože ty Hawky neznám (jen podle recenzí na internetu a co jsem se doslechnul), tak je schválně nijak neshazuju, ale podle složení materiálu bych právě řekl, že ta kvalita není nijak závratná a zatím mám jen reference, že to funguje na lehkých a pomalejších autech. Problém je jinde, Feroda mají asi lepší materiál a tomu materiálu je jedno, jestli brzdí MX5 nebo CTR. Problém je v tom, že jestli ty Hawk využiješ třeba na 80% a vlastnosti Ferodo třeba jen na 50%, je pak opravdu zbytečné, tam dávat Feroda a ty lepší vlastnosti se opravdu projeví až při zatížení, které v Sosnové a v Mýtě nedosáhneš. V mostě ti taky může pomáhat nižší hmotnost a nižší rychlosti. To nejde určit. Asi bych to sem nemotal, je dobré, že to na MX5 funguje a pokud to chce někdo vyzkoušet na CTR, ať to zkusí. Tím bych to zakončil...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod infi v pát 23. říj 2009 13:20:55

Zajizdeni je skutecne podle materialu...

K tem hawkum, dovolil bych si tvrdit, ze o nich necomalo vim, protoze je znamy prodava v USA (spolecne s ferodo aj) a mel je na sve zavodni STi, mel samozrejme i feroda, sp performance a jine znacky, takze bych rekl, ze dobry zdroj informaci. A neni smes jako smes, tech smesi u hawku je vice nez u Feroda, takze si kazdy vybere. Desticky HP+ jsou uplne nejslabsi z toho co hawk nabizi pro sportovni/zavodni vozy (hps nepocitam...). HP+ jsou cca na stejne urovni co DS2500, akorat jak psal well, za nizsi cenu. Tech zavodnich smesi je opravdu hodne a maji je rozdelene i podle hmotnosti vozu, takze celkem hodne individualni nabidka.
K20 ITR DC2
Uživatelský avatar
infi
 
Příspěvky: 37
Registrován: ned 06. zář 2009 14:12:15
Bydliště: Okr.Kladno

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod dany v pát 23. říj 2009 13:32:16

Ano, tak takhle to vim take, vzhledem k tomu, ze s amikama taky dost spolupracuju a par kamaradu tam taky mam, tak tyto reference mam, ale jak jsem psal, jsou sprostredkovane, tudiz ne me vlastni a ty jsou pro me nezajimave... Nehlede na to, ze oni maji bud zkusenosti ze zavodu (okruhu a ovalu) nebo pak z jezdeni po meste (malo kdy v zime), ale rychle po okresce nikdo z nich vlastne nejel, coz je trosku problem pro srovnani...
Dostal jsem take info k ruznym smesim a autum, prevazne primo CTR7G a AcuraRSX, ale nakonec jsme se shodli, ze to Ferodo je minimalne stejne dobre, tim to je pro me uzavrena kapitola, protoze u tech mam alespon vyzkousene, jak se chovaji ve vsech modech (okruh, okresky, jizda po meste, jizda v zime...)
Diky obrovskemu know-how, ktere jsem takto za 8let s Ferodama na CTR ziskal, se mi to pak resi lepe a jsem schopen lidem lepe poradit a usetrit jim penize...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod Nesva v pon 08. bře 2010 9:33:28

Tohle téma myslím začíná být s táním posledního sněhu opět aktuální, konkrétně mě čeká zajetí nových kotoučů TG + DS1.11 vpředu a TG + DS2500 vzadu a zejména po opětovném přečtení toho tématu (http://typer.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=260) z toho začínám mít celkem obavu. Dany zde poskytl určitě vyčerpávající informace, podle kterých by to měla zvládnout i učitelka z mateřské školky, bohužel pro mě (spadající do kategorie volšových nohou) jsou parametry jako maximální použitelná teplota nebo 50% brzdná síla těžko splnitelné (je to hlavně o citu a zkušenostech....a když oboje chybí.... :) ). Takže budu při/po zajíždění monitorovat teplotu brzdných komponent laserovým teploměrem a tento teploměr si budu brávat i na akce. Výsledkem by byly údaje o mém zajetí a používání a následně i dosažené životnosti. Bohužel u sebe nevidím jinou možnost jak se rychle (a tím pádem levně) naučit správně zajiždět a používat závodní brzdové materiály. Snad to pak pomůže i někomu dalšímu.
black CTR 7G 30th edition
Uživatelský avatar
Nesva
 
Příspěvky: 99
Registrován: čtv 06. srp 2009 10:15:53
Bydliště: Brno

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod dany v pon 08. bře 2010 9:36:30

Zase tak přehánět se to nemusí :)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod Nesva v pon 08. bře 2010 18:08:40

dany píše:Zase tak přehánět se to nemusí :)

Nepřeháním, jenom potřebuju "trochu jinej přístup" - znám se :)
black CTR 7G 30th edition
Uživatelský avatar
Nesva
 
Příspěvky: 99
Registrován: čtv 06. srp 2009 10:15:53
Bydliště: Brno

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod LK7R v stř 10. bře 2010 11:16:04

Prostě jednoduše, když to svítí z podběhu i za přímého slunce, tak si to už přehnal ... :lol:
Zase takovou kovbojku z toho nedělej, drž se pokynů a když to uděláš špatně, tak to taky taková tragédie není ... desky jsou spotřebák a kotouče normální jízdou nezničíš.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod Nesva v stř 10. bře 2010 12:11:41

Ondrášu, Babo (a samozřejmě další :) ) pomóc, oni si myslí, že to přeháním :D . Jako asi jo, ale na druhou stranu by mě opravdu zajímalo jaká je např. teplota destiček po 20min. stintu (i vzhledem k pracovním teplotám destiček) a třeba na různých okruzích a s různým obutím (např. UHP/Semislick). Nechte mě si hrát :)
black CTR 7G 30th edition
Uživatelský avatar
Nesva
 
Příspěvky: 99
Registrován: čtv 06. srp 2009 10:15:53
Bydliště: Brno

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod dany v stř 10. bře 2010 14:14:09

Když budeš jezdit správně a poslední kolo budeš brzdy chladit, tak se dostaneš následně v depu k hodonotám, které neříkají vůbec nic a když chladit nebudeš, tak to zničíš všechno a není potřeb to už ani zkoumat :lol:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Jak zajíždět brzdové destičky?

Příspěvekod RainbowSeven v stř 10. bře 2010 14:19:23

Já jsem nedávmo zajížděl DS2500 na NIssanu 350Z se sériovými kotouči.
Bylo hodně pod nulou, což jsem si říkal, že nebude na škodu, pokud to přeženu, rychle to pak uchladím.
ROzjel jsem auto vždycky tak na 90-100 a určitě vyšší silou jak 50% (odhadnout přesně se mi to fakt nedařilo) jsem brzdil někam k 40-50 km/h.
v návodu píší, že je dobré tohle udělat asi dvacetkrát, já jsem určitě tolikrát nebrzdil.
Ve chvíli kdy jsem zpozoroval že brzdy maličko vadnou, tak jsem zastavil, zjistil že se z nich trochu kouří. Takže jsem nelenil, rychle se rozjel a klidnou jízdou je zachladil.
Na cestě zpátky začaly hezky nahvízdávat v malých rychlostech a podstatně líp brzdit.
Takže jsem to asi tak nějak trefil. Ale myslím, že dodržet návod a ještě chvíli je trápit, možná by to bylo už přes čáru. Ono je zetko taky trochu tlusťoch. Na lehčích Hondách to může být jinak.
Každopádně účinek je o moc lepší než na předchozích deskách. Byly to taky nějaké Ferodo, tipuju Premier, nebo ještě něco horšího.
RainbowSeven
 

PředchozíDalší

Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron