Stránka 15

Nová řada podvozků s exteními nádobkami XYZ Racing

PříspěvekNapsal: sob 12. říj 2013 10:28:12
od dany
Delší dobu se snažím s výrobcem dohodnout na nějaké kompromisní řadě podvozků, která by měla externí nádobky s dusíkem a přitom byla použitelná i pro běžné ježdění jak výkonově, tak cenově... Než se dostaneme k ceně, tak to zkusím trošku laicky vysvětlit, co, jak a hlavně proč...

Jde přeci jen o to, že tlumiče s nádobkami jsou samozřejmě oproti standardním kapalinovým tlumičům někde úplně jinde...
Jde hlavně o to, že první náraz do tlumiče právě "pobere" ta externí nádobka...

20131116_122615.jpg

Jednoduše si to představte tak, že v té nádobce je "balonek", ve kterém je dusík s tlakem řekněme okolo 10bar. Při prvním prudkém stlačení tlumiče (například na ostré nerovnosti) nemá samozřejmě olej v tlumiči, který je téměř nestlačitelný, šanci nějak rychle zareagovat, neboť je standardně nastaven na nějakou rychlost pružení (ta je dána hlavně velikostí přepouštěcích komor v tlumiči), kterou nelze jednoduše měnit. Dojde tedy k prvnímu a nám dobře známému nárazu a odskočení tlumiče. Čím je nerovností víc, jsou větší, častější (rozbitá okreska), tím tlumiče více odskakují a auto se stává více nestabilním...

20131116_122549.jpg

Vsuvka:
Lze to samozřejmě řešit měkčími pružinami a menší tlumící silou tlumičů, jenže toto měkké nastavení pak zase způsobí nestabilitu a naklánění vozu na pěkném úseku (až třeba nepříjemnou na okruhu)...
Proto tedy je to o kompromisu...
A všechny tyto tlumiče (u všech výrobců, jde o princip konstrukce) jsou buď lepší na okreskách a propadají na okruhu, nebo obráceně... Já se snažil XYZ SuperSport řadu (hlavně pro CTR) naladit někam na střed a tak, aby optimálně fungovala na Nordschleife... Tedy hodně rozbitá okreska jí vadí, ve městě to také není úplně ono, ale poměrně dobře zvládá skoky, táhlé zatáčky a drobné nerovnosti ho nijak zásadně nedestabilizují...

20131116_104139.jpg

Ale vraťme se k meritu věci... Pokud však máte k dispozici tlumič, který má olejovou náplň spojenou s externí nádobkou, tak při prvním prudkém nárazu dojde ke stlačení toho "balónku" v nádobce (kam se natlačí olej) a tlumič má tak dostatek času reagovat. Nedojde tedy k odskočení (tvrdému nárazu) jako v případě tlumičů bez nádobek...
To najednou ale umožňuje úplně jiné možnosti... Najednou se nemusíme soustředit na kompromis a můžeme tlumiče nastavit na optimální výkon!!!

Rychlost pružení tlumiče je teď výrazně rychlejší, protože je to spojení stlačitelného plynu s nestlačitelným olejem, rázy nejsou tak velké a přejetí třeba kolejí ve městě je najednou téměř neznatelné :) (je z toho vlastně performance plyno-kapalinový tlumič)
Člověk má pocit, že ačkoli je nastavení tužší, stejně se silnice nějak "vyhladila" :lol:

20131116_104025.jpg

Dostáváme se tedy konečně ke konci... Nová řada vychází svou základní charakteristikou z nastavení řady Super Sport... Pístnice jsou téměř shodné jako na prémiovém podvozku Circuit Master, jen mají méně možností nastavení respektive nemají samostatně nastavitelné stlačení a roztažení. Nicméně mají i nový rozsah nastavení tuhosti - tlumiče jsou stavitelné v 36 krocích a tlak v externí nádobce ve 24 krocích...
Díky vlastnostem externí nádobky lze nastavení "optimalizovat", takže nastavení tlumící síly tlumiče může být o něco tužší a k tomu se přizpůsobí i pružiny s cca 2kg/mm2 tuhostí navíc...
Tlumiče mají "jen" dvě možnosti nastavení tlumící síly (nastavení předpětí pružiny a samostatné nastavení výšky samo zůstává také). První je nám známá 30 kroková tuhost tlumiče, která progresivně mění rychlost pístnice (průměr přepouštěcích olejových komor v pístnici) a druhá je nová - tlak dusíku v nádobce, tedy to, co bude udávat základní tuhost při prudkém stlačení tlumiče... Věřte mi, že schválně jsem zvolil možnost jen těchto dvou nastavení, protože i tak to bude již o něco složitější pro optimální nastavené, ale zažijete něco skoro nepochopitelného :lol:

20131116_103948.jpg


Instalace na CTR 7G je hned níže, Instalace na CTR 8G je zde a popis majitele zde
Pak tu mám ještě instalaci na EVO X zde

Re: Nová řada podvozků XYZ Racing

PříspěvekNapsal: pon 18. lis 2013 9:14:03
od dany
Tak konečně první podvozek namontován a po prvním projetí zatím pouze pozitivní pocity. Musím ještě podvozek správně nastavit, ale jak to žehlí silnici je super ;)

20131116_125515.jpg


20131116_125939.jpg


20131116_160603.jpg


20131116_160624.jpg

Re: Nová řada podvozků XYZ Racing

PříspěvekNapsal: pon 18. lis 2013 9:19:47
od maxxi
Vypadá dobře, přišel i ten můj?

Odesláno z mého MI 2S pomocí Tapatalk

Re: Nová řada podvozků XYZ Racing

PříspěvekNapsal: pon 18. lis 2013 12:52:34
od dany
maxxi píše:Vypadá dobře, přišel i ten můj?


Ty jsi nějaký objednával? :lol:

Re: Nová řada podvozků XYZ Racing

PříspěvekNapsal: pon 18. lis 2013 16:42:27
od maxxi
Já ne to ty :-)

Odesláno z mého MI 2S pomocí Tapatalk

Re: Nová řada podvozků XYZ Racing

PříspěvekNapsal: pon 18. lis 2013 22:21:11
od jarka
Vypadá to luxusně, jsem zvědavej Dane o kolik tě to posune na ringu.

Re: Nová řada podvozků XYZ Racing

PříspěvekNapsal: čtv 21. lis 2013 14:13:14
od dany
Tak jsme to ted byli projet s Jurou a je to neskutecne, co ten podvozek dokaze vyhladit...
Naprosto zmizelo odskakovani na hrbolech, auto ma po celou dobu trakci na kolech a pokud je hrbolata silnice v zatacce, je ten rozdil neskutecnej, protoze dokaze jet pod plnym plynem aniz by to auto vynaselo ven.
..
Az jsem si musel nektera mista projet dvakrat abych se ujistil, ze tu silnici posledni tyden neopravili :)
Takze pokud by to nekdo chtel zazit a vyzkouset drive, nez napadne snih, tak at napise a dohodneme se na predvadeci jizde...
Sice mi jeste zbyva doladit spravne geosku a vyzkouset tuzsi nastaveni abych vedel jak se to chova natvrdo, ale to co mam ted je rozhodne komfortnejsi nez seriovy podvozek, coz me prekvapilo nejvic...

Je to trosku narocnejsi na nastaveni, ale stoji to za to...
Myslim ze s timto podvozkem by uz Loko Jarku dal ;)

Odesláno z mého MI 2S pomocí Tapatalk

Re: Nová řada podvozků s exteními nádobkami XYZ Racing

PříspěvekNapsal: čtv 21. lis 2013 17:36:57
od zitnyp
skoda, ze uz mam XYZ SuperSport, jinak by to asi byla jasna volba :))) jen tezko rict, co to vydrzi z hlediska km vydrze... Coz je u R18kovyho Civica jedna z veci, ktera me pomerne zajima.

Re: Nová řada podvozků s exteními nádobkami XYZ Racing

PříspěvekNapsal: čtv 21. lis 2013 21:58:52
od dany
zitnyp píše:skoda, ze uz mam XYZ SuperSport, jinak by to asi byla jasna volba :))) jen tezko rict, co to vydrzi z hlediska km vydrze... Coz je u R18kovyho Civica jedna z veci, ktera me pomerne zajima.


Ja si myslim, ze to ma vyznam pouze na performance pozadavek... Brat to jen kvuli tomu, ze to je mekci je nesmysl dle me...

Diky tem externim nadobkam se nastaveni tuhosti meni z 32kroku na nejakych 704 :) , ale co je hlavni, zvetsuje rozsah pouzitelnych nastaveni na vice nez dvojnasobek... Podvozek umi byt o cca 50% mekci nez standardni SuperSport a soucasne az o 120% tuzsi... To je ten narez :twisted:

Re: Nová řada podvozků s exteními nádobkami XYZ Racing

PříspěvekNapsal: čtv 21. lis 2013 22:20:28
od padam
Až bude mít někdo tenhle podvozek na 8G, tak bych se určitě rád svezl.