Stránka 11

Novinka v podvozcích XYZ racing u zadní tuhé nápravy

PříspěvekNapsal: pát 07. zář 2012 20:47:15
od dany
Dneska jsem dostal první finální verzi docela zajímavého podvozku, hlavně je zajímavá konstrukce a pro jaké auto je ten podvozek určen...

Nebudu to zbytečně protahovat... Prostě ano, je to podvozek na Hondu Civic TypeR FN2 :mrgreen:

Je to speciálně upravený podvozek (hlavně zadní tlumiče) a díky tomu excentrickému uložení je možno tlumič vyhnout z osy tak, že se pak do kapsy zadní nápravy vejde i takto rovnou s pružinou.

Je to sice dražší řešení, ale přínos pro jízdní vlastnosti je opravdu citelný (hlavně v oblasti nastavování podvozku), samotného mě to při testování prototypu překvapilo, najednou to již není jen "blbá tuhá náprava", ale přibližuje se to "normální" nápravě jako třeba EP3...
Myslím, že to zatím nikdo v nabídce nemá...


Kompletní kit
DSG_0455.jpg


Zadní tlumič
DSG_0458.jpg


Detail horního uložení
DSG_0456.jpg


Rozsah horního uložení s nestandardní regulací tuhosti
DSG_0457.jpg

Re: Novinka v podvozcích XYZ racing

PříspěvekNapsal: úte 25. zář 2012 10:43:10
od matulo
Vyzera to pekne. Zrejme asi nebude mozne prestavat XYZ SuperSport do podoby tohto podvozku...alebo by to bolo zbytocne narocne a drahe?

Re: Novinka v podvozcích XYZ racing

PříspěvekNapsal: čtv 27. zář 2012 15:41:22
od dany
Vzhledem k možnosti, že ten podvozek potom může někde do něčeho bouchat, neboť se tam vejde jen tak tak, je toto primárně určeno pro závodní auta.
Podvozek SuperSport navíc je teď již docela dobře odladěn a díky delší pružině vlastně nevzniká žádný problém s vyvěšením nápravy, takže změna není úplně nutná a rozhodně se nebude pospíchat.
Teoreticky je možné dodat i SuperSport s tímto řešením tlumičů, ale zatím se mi do toho moc nechce, uvidíme až jeden podvozek pořádně odladím...

Re: Novinka v podvozcích XYZ racing

PříspěvekNapsal: pon 22. říj 2012 10:43:25
od dany
Takže jen pro informaci, ačkoli se udělalo vše pro miniaturizaci podvozku, tak se tlumiče do podběhu bez drobné úpravy nevejdou (asi 5mm proklepání podběhu směrem do auta a odstranění tlumících hmot v místě pružiny uvnitř podběhu, pruh asi 2cm).
Jejich využití u sériových aut je tedy diskutabilní (jak jsem předpokládal). Nicméně pro závodní použití naprosto úžasné, dá se říct že nad očekávání...