Nové podvozky v nabídce - XYZ Racing
Napsal: čtv 19. lis 2009 1:27:11
Na základě hodně dobré spolupráce s Taiwanským výrobcem závodních dílů, došlo k dohodě a stali jsme se oficiálně dealerem pro českou a slovenskou republiku.
Normálně to samozřejmě není těžké, něco dovést z Taiwanu (a popřípadě z Číny), většinou pak je ale problém s kvalitou a nezkušenostech pouze "kopírovačů" z Číny (napadá mě třeba opěvované D2 racing nebo K-sport, které jen kopírují a jejich zkušenosti se závodním prostředím jsou nulové... http://www.proracing.cz/proracing/1-PRO ... nim-kopiim). Také já jsem byl původně dost skeptický a ke spolupráci s firmou XYZ racing mě dovedla až bezradnost s výrobou brzdičů v Čechách. Byly problémy hlavně s termíny a neochotou, dělat něco navíc, když jsme odebírali jen brzdiče a ostatní věci (kotouče, redukce a středy) si dělali sami. Někteří z Vás mou anabázi znají...
Problémy mě tedy dohnali k myšlence, obrátit se na tuto firmu. Znal jsem ji jako správný motoristický fanda z okruhových závodů WTCC, kde po dva roky sponzorovala team Alfa Romeo, čímž na druhou stranu získala obrovské zkušenosti ze závodního prostředí... Kontaktoval jsem ji tedy a již v prvopočátku mě zaujala jejich politika. Nicméně jsme se dohodli na spolupráci, já s pár lidmi z Čech, jsme jim nabídli výkresy inovace jejich brzdových třmenů, které oni aplikovali nejdříve pro nás a poté celkem logicky na celou jejich produkci . Nicméně spolupráce byla velice oboustranně kladně hodnocena (nebyl problém s dodávání i samotných brzdičů, abychom si mohli kity kompletovat sami), dokonce se podařilo během roku udělat ještě jednu modifikaci, pro větší brzdové destičky, neboť v první evoluci jsem ještě uvažoval o použití původních rozměrů brzdových destiček ze čtyřpístů. Tyto se ukázali jako dostačující, ale poměrně náchylné na zacházení, takže se brzdná plocha destičky zvětšila o 40% (a zdražila), což má příznivý vliv na výdrž...
Ale zpátky k tlumičům. Současně také byla možnost vyzkoušet jejich podvozky. K těm jsem byl asi nejvíce skeptický. Při stavbě jednoho závodního CTR7G, ale došli peníze a nebylo možné koupit dražší podvozek, došlo tedy na dočasné řešení a použití podvozku XYZ RacingSpec. Nakonec nás podvozek všechny velice příjemně překvapil a celkem brzy se stal řešením finálním. Ve spolupráci s tvrdými stabilizátory se ukázal docela hodně slušný a snesl srovnání s daleko dražšími podvozky.
Díky spolupráci s XYZ racing, bylo možné bez problémů měnit charakteristiku tlumičů použitím jinak nastaveného tlumiče a jiných pružin. Díky tomu a díky pár kamarádům, kteří byli ochotni tyto tlumiče vyzkoušet na svých autech (tímto jim chci poděkovat), došlo k finálním modifikacím jak verze RacingSpec, tak i ale verze SuperSport. Nyní jsou tedy na cestě první kusy těchto finálně doladěných podvozků pro CTR7G. Jejich doladění probíhalo celou sezónu od března až do podzimu, sám doufám, že se to osvědčí a sám se už těším…
Teď již k samotným popisům toho, co z toho vzniklo…
Začneme tím, který je určen pro menší skupinu lidí a to RacingSpec:
- Základem je 45mm široká pístnice s tělem o průměru 51.5mm, navržená pro kratší chod a tvrdší charakteristiku podvozku
- Na tlumičích jsou kratší a tužší pružiny
- Konstrukce je monotuba s nastavením výšky vozu dolním závitem, přičemž pružina a výška vysunutí pístnice se nastavuje závitem horním. Stejný princip jako Tein Monoflex
- Tlumič má možnost jemného 30-i stupňového doladění podvozku
- Tlumič je dodáván včetně horního stavitelného unibalového uložení, takže již odpadá problém se složitým nastavením odklonů
- Tato varianta je vhodná hlavně pro závodní účely (kopec, okruh)
Tvrdá charakteristika tlumičů RacingSpec mě vedla k myšlence, doladit i podvozek SuperSport. Závodní opravdu moc na ježdění po městě a okresky není, jeho uplatnění je jinde. Vyměnili jsme tedy pružiny i na podvozku SuperSport, za ještě měkčí a tlumiče nechali nastavit ještě pro větší rozsah. Tlumiče vychází z RacingSpec, jen s jinou charakteristikou. Sám budu zvědav, jak se nám to povedlo…
- Základem je také 45mm široká pístnice s tělem o průměru 51.5mm, jen modifikovaná pro delší chod a měkčí charakteristiku podvozku. Široká pístnice (zase vlastně stejná jako u Tein Monoflex) je další nespornou výhodou oproti podvozkům nižší kategorie (jako KW var.2 a třeba Tein SuperStreet), přesněji pracuje a životnost bude určitě také vyšší
- Na tlumičích jsou delší a hlavně měkčí pružiny pro větší rozsah nastavení
- Konstrukce je monotuba s nastavením výšky vozu dolním závitem, přičemž pružina a výška vysunutí pístnice se nastavuje závitem horním. Stejný princip jako RacingSpec a třeba Tein Monoflex, což je asi největší výhoda proti konkurenci (KW var.2, Tein SuperStreet)
- Tlumič má možnost jemného 30-i stupňového doladění podvozku
- Tlumič je také dodáván včetně horního stavitelného unibalového uložení, takže již odpadá problém se složitým nastavením odklonů, což je další, u této kategorie tlumičů, ne úplně obvyklé
- Tato varianta je vhodná pro denní sportovní ježdění, s možností nastavení do města, okresky a klidně i na občasné výlety na okruhy a kopce. Doufám, že budou hodně dobré. Začnu tím, že dle mého skromného názoru, snesou srovnání s Tein SuperStreet, což je dobrý podvozek a navíc mají lepší konstrukci, unibaly v základu a lépe vyřešeno stavění výšky vozu...
Tlumiče jsme schopni dodat na téměř jakékoli auto (to platí teď i o brzdách), pokud již kit existuje přímo u XYZ racing, není to problém vůbec, pokud neexistuje, není problém ho nechat vyrobit (teď jsem třeba vyráběl brzdový s podvozkový kit na Acuru RSX typeS). Jedinou výhodou u CTR7G a CTR8G je, že na tyto auta dodávám za stejnou cenu mnou modifikované (a otestované) brzdové i podvozkové kity (případně na požádání i origo XYZ). U ostatních aut (což je pochopitelné) je otestované nemám, přesto ale po zkušenostech co jsem získal, se toho nebojím. Na ostatní auta tedy dodám kompletní kit XYZ racing, kterých mají v nabídce dost…
Samozřejmě budeme zajišťovat servis, repase a náhradní díly...
Aplikační katalog podvozků je na webu http://www.xyz-racing.cz
Na závodním CTR7G má celou sezónu podvozek RacingSpec třeba Miro, hodně lidem známý z Piešťan. Testování finálně odladěného podvozku SuperSport na CTR7G jsem nabídl Lokovi a na CTR8G dostal nabídku Babo, závodní variantu odzkouší na 7G Saty a na 8G pravděpodobně Kaufi…
Normálně to samozřejmě není těžké, něco dovést z Taiwanu (a popřípadě z Číny), většinou pak je ale problém s kvalitou a nezkušenostech pouze "kopírovačů" z Číny (napadá mě třeba opěvované D2 racing nebo K-sport, které jen kopírují a jejich zkušenosti se závodním prostředím jsou nulové... http://www.proracing.cz/proracing/1-PRO ... nim-kopiim). Také já jsem byl původně dost skeptický a ke spolupráci s firmou XYZ racing mě dovedla až bezradnost s výrobou brzdičů v Čechách. Byly problémy hlavně s termíny a neochotou, dělat něco navíc, když jsme odebírali jen brzdiče a ostatní věci (kotouče, redukce a středy) si dělali sami. Někteří z Vás mou anabázi znají...
Problémy mě tedy dohnali k myšlence, obrátit se na tuto firmu. Znal jsem ji jako správný motoristický fanda z okruhových závodů WTCC, kde po dva roky sponzorovala team Alfa Romeo, čímž na druhou stranu získala obrovské zkušenosti ze závodního prostředí... Kontaktoval jsem ji tedy a již v prvopočátku mě zaujala jejich politika. Nicméně jsme se dohodli na spolupráci, já s pár lidmi z Čech, jsme jim nabídli výkresy inovace jejich brzdových třmenů, které oni aplikovali nejdříve pro nás a poté celkem logicky na celou jejich produkci . Nicméně spolupráce byla velice oboustranně kladně hodnocena (nebyl problém s dodávání i samotných brzdičů, abychom si mohli kity kompletovat sami), dokonce se podařilo během roku udělat ještě jednu modifikaci, pro větší brzdové destičky, neboť v první evoluci jsem ještě uvažoval o použití původních rozměrů brzdových destiček ze čtyřpístů. Tyto se ukázali jako dostačující, ale poměrně náchylné na zacházení, takže se brzdná plocha destičky zvětšila o 40% (a zdražila), což má příznivý vliv na výdrž...
Ale zpátky k tlumičům. Současně také byla možnost vyzkoušet jejich podvozky. K těm jsem byl asi nejvíce skeptický. Při stavbě jednoho závodního CTR7G, ale došli peníze a nebylo možné koupit dražší podvozek, došlo tedy na dočasné řešení a použití podvozku XYZ RacingSpec. Nakonec nás podvozek všechny velice příjemně překvapil a celkem brzy se stal řešením finálním. Ve spolupráci s tvrdými stabilizátory se ukázal docela hodně slušný a snesl srovnání s daleko dražšími podvozky.
Díky spolupráci s XYZ racing, bylo možné bez problémů měnit charakteristiku tlumičů použitím jinak nastaveného tlumiče a jiných pružin. Díky tomu a díky pár kamarádům, kteří byli ochotni tyto tlumiče vyzkoušet na svých autech (tímto jim chci poděkovat), došlo k finálním modifikacím jak verze RacingSpec, tak i ale verze SuperSport. Nyní jsou tedy na cestě první kusy těchto finálně doladěných podvozků pro CTR7G. Jejich doladění probíhalo celou sezónu od března až do podzimu, sám doufám, že se to osvědčí a sám se už těším…
Teď již k samotným popisům toho, co z toho vzniklo…
Začneme tím, který je určen pro menší skupinu lidí a to RacingSpec:
- Základem je 45mm široká pístnice s tělem o průměru 51.5mm, navržená pro kratší chod a tvrdší charakteristiku podvozku
- Na tlumičích jsou kratší a tužší pružiny
- Konstrukce je monotuba s nastavením výšky vozu dolním závitem, přičemž pružina a výška vysunutí pístnice se nastavuje závitem horním. Stejný princip jako Tein Monoflex
- Tlumič má možnost jemného 30-i stupňového doladění podvozku
- Tlumič je dodáván včetně horního stavitelného unibalového uložení, takže již odpadá problém se složitým nastavením odklonů
- Tato varianta je vhodná hlavně pro závodní účely (kopec, okruh)
Tvrdá charakteristika tlumičů RacingSpec mě vedla k myšlence, doladit i podvozek SuperSport. Závodní opravdu moc na ježdění po městě a okresky není, jeho uplatnění je jinde. Vyměnili jsme tedy pružiny i na podvozku SuperSport, za ještě měkčí a tlumiče nechali nastavit ještě pro větší rozsah. Tlumiče vychází z RacingSpec, jen s jinou charakteristikou. Sám budu zvědav, jak se nám to povedlo…
- Základem je také 45mm široká pístnice s tělem o průměru 51.5mm, jen modifikovaná pro delší chod a měkčí charakteristiku podvozku. Široká pístnice (zase vlastně stejná jako u Tein Monoflex) je další nespornou výhodou oproti podvozkům nižší kategorie (jako KW var.2 a třeba Tein SuperStreet), přesněji pracuje a životnost bude určitě také vyšší
- Na tlumičích jsou delší a hlavně měkčí pružiny pro větší rozsah nastavení
- Konstrukce je monotuba s nastavením výšky vozu dolním závitem, přičemž pružina a výška vysunutí pístnice se nastavuje závitem horním. Stejný princip jako RacingSpec a třeba Tein Monoflex, což je asi největší výhoda proti konkurenci (KW var.2, Tein SuperStreet)
- Tlumič má možnost jemného 30-i stupňového doladění podvozku
- Tlumič je také dodáván včetně horního stavitelného unibalového uložení, takže již odpadá problém se složitým nastavením odklonů, což je další, u této kategorie tlumičů, ne úplně obvyklé
- Tato varianta je vhodná pro denní sportovní ježdění, s možností nastavení do města, okresky a klidně i na občasné výlety na okruhy a kopce. Doufám, že budou hodně dobré. Začnu tím, že dle mého skromného názoru, snesou srovnání s Tein SuperStreet, což je dobrý podvozek a navíc mají lepší konstrukci, unibaly v základu a lépe vyřešeno stavění výšky vozu...
Tlumiče jsme schopni dodat na téměř jakékoli auto (to platí teď i o brzdách), pokud již kit existuje přímo u XYZ racing, není to problém vůbec, pokud neexistuje, není problém ho nechat vyrobit (teď jsem třeba vyráběl brzdový s podvozkový kit na Acuru RSX typeS). Jedinou výhodou u CTR7G a CTR8G je, že na tyto auta dodávám za stejnou cenu mnou modifikované (a otestované) brzdové i podvozkové kity (případně na požádání i origo XYZ). U ostatních aut (což je pochopitelné) je otestované nemám, přesto ale po zkušenostech co jsem získal, se toho nebojím. Na ostatní auta tedy dodám kompletní kit XYZ racing, kterých mají v nabídce dost…
Samozřejmě budeme zajišťovat servis, repase a náhradní díly...
Aplikační katalog podvozků je na webu http://www.xyz-racing.cz
Na závodním CTR7G má celou sezónu podvozek RacingSpec třeba Miro, hodně lidem známý z Piešťan. Testování finálně odladěného podvozku SuperSport na CTR7G jsem nabídl Lokovi a na CTR8G dostal nabídku Babo, závodní variantu odzkouší na 7G Saty a na 8G pravděpodobně Kaufi…