Ako píše Dany, prvá inštalácia podvozku XYZ s externými nádobkami na CTR 8G sa podarila....a musím povedať, že po skoro dvoch týždňoch jazdenia s týmto podvozkom po diaľniciach, rozbitých okreskách, po meste, je kombinácia s prídavnými nádobkami geniálna.
Ako sa to celé zomlelo?
Najazdil som s obyčajným podvozkom XYZ SuperSport skoro 85 tis.km až kým Dany neohlásil, že je na svete "prototyp" XYZ SuperSport s externými nádobkami. Ak si dobre spomínam, nezaváhal som ani minútu a hneď som ho objednával. Aj keď ma Dany mierne odhováral, že podvozok nie je vyskúšaný, či bude fungovať....cítil som, že toto bude to pravé orechové. A nemýlil som sa.
Preskočím technické problémy pri montáži podvozku, ktoré Dany vyriešil, podvozok bol tam, kde mal byť, maestro spravil základné nastavenie a išlo sa skúšať. Počasie nebolo práve najideálnejšie, chvíľu pršalo, potom len mrholilo a zase dážď, tma.... Dostal som inštrukcie kadiaľ sa mám previesť a zohriať motor kým Dany zhodí zo seba montérky a prezlečie sa do civilu.
V okolí servisu da dá zajazdiť celkom pekný okruh po niekde viac, niekde menej rozbitej okreske a myslím, že tam je aj menší skok. Ako som už spomínal, celé to bolo ešte okorenené tmou a dažďom. Samozrejme "prvé metre" boli opatrné s obavami, čo ten podvozok bude a nebude robiť. S pribúdajúcimi metrami sa však obavy rozplývali, všetko fungovalo. Dámy a páni, priznám sa, že som nečakal, že to bude až také "pravé orechové". Na mokrom rozbitom povrchu malo auto asi nekonečnú trakciu a stabilitu, nekonalo sa žiadne odskakovanie, žiadna zmena smeru na rozbitom povrchu. Naozaj sa dá zvládnuť aj rozbitá zákruta pod plným plynom. Týmto sa zo mňa stal doživotný kamarát s externými nádobkami.....podvozok bez nich už nechcem.
Vrátil som sa do servisu s tými najlepšími pocitmi, Dany bol už v civile. Sadol si za volant, ja na sedadlo spolujazdca .......zacvakli bezpečnostné pásy a až teraz sa začalo peklo. Vyrazili sme na plný plyn k vrátnici, kde ujo strážnik lapal po dychu od strachu, že mu potlačíme závoru na ulicu. Závora sa zdvihla, pohľad doľava, doprava, plný plyn ....to čo som vtedy večer zažil ako Danyho spolujazdec si budem pamätať ešte aj na smrteľnej posteli. Niekoľko okruhov po okolitých rozbitých okreskách v štýle WRC. Držal som sa všetkého čo bolo v dosahu a počúval Danyho nadšené nekonečné výkriky "to má neskutečnou trakci", " cítíš to, stále to má trakci" ....zrazu si spomenul na nejaký skok na ceste, nasledovala otočka o 180 stupňov cez ručku na úzkej okreske (krvný obeh sa mi na chvíľu zastavil), pár desiatok metrov späť, 90 stupňová ľavá a o chvíľku tam bol ten skok...a zase Danyho nadšené výkriky aké je to super, ako to vynikajúco funguje....a nevymýšlal si, sedel som vedľa neho a všetko som silno prežíval. Veľakrát som mal obavy, že na mokrej rozbitej asfaltke pôjdeme do šmyku a skončíme mimo cesty ale auto dokonale držalo stopu. Opakujem, bola to jazda v štýle WRC.....
Naozaj som nečakal, že tento podvozok s externými nádobkami dokáže veci, ktoré posúvajú CTR do úplne inej roviny. Na záver som dostal pár rád a inštrukcií k nastavovaniu podvozku a vydal som sa domov.
Po skoro dvoch týždňoch jazdenia na novom podvozku XYZ SuperSport Nitrogen sú moje dojmy a pocity len pozitívne, auto má neskutočnú stabilitu a trakciu. Z auta mám teraz pocit kompaktnosti, hutnosti, ako by to bola oceľová guľa bezpečne sa pohybujúca smerom, ktorý jej prikážem. Tam, kde som musel s pôvodným podvozkom opatrnejšie aby som "neprišiel o zuby" alebo aby som nevyskackal z cesty, tam si dnes užívam. Každá jazda je naozaj zážitok, či je to diaľnica alebo okreska alebo.....
Vďaka