Stránka 11

Bezsynchronní kit převodovky K20

PříspěvekNapsal: úte 07. led 2014 0:20:50
od dany
Při realizaci projektu Attack GTR jsem narazil na problém, že jsem na trhu nenašel takový bezsynchronní kit (Dog Gear Set), který by splňoval všechny moje požadavky. Nakonec jsem se proto rozhodl, udělat si tento kit také sám :lol:

Nechci se příliš zabývat již používanými převodovkami, ale každé technické řešení má své výhody i nevýhody. Pokusím se raději popsat své požadavky a důvody pro použitá řešení.

1) Sériová ložiska
Základní požadavek.
- Originální ložiska Honda jsou výrobcem dokonale technicky navržená, dostatečně dimenzovaná a v provozu vyzkoušená. V případě potřeby jsou tato ložiska kdekoli snadno a rychle za rozumné ceny dostupná a navíc je zaručena jejich naprosto stejná kvalita.

2) Možnost kombinace se sériovým stálým převodem a diferenciálem
- Protože většina uživatelů již má koupený jiný kratší stálý převod a často i celý diferenciál, je vhodné a levnější již zakoupené díly využít i v novém kitu a nemuset kupovat vše znovu.
Kit tedy bude mít možnost kombinace s převody a diferenciály určenými i pro sériové skříně. Díky tomu máme k dispozici velké množství šnekových i lamelových svorných diferenciálů, stejně tak i velké množství stálých převodů 6.30 / 5.91 / 5.55 / 5.27 / 4.92 / 4.764 ... (grafy převodů jsou v příloze)
- Převod 6.3, velmi namáhaný hlavně díky svému použití převážně v rally, je pro jistotu navržen a vyroben nový, pevnější, neboť životnost současných dostupných převodů nebyla v náročném prostředí rally dostatečná.

3) Spolehlivost, pevnost, odstupňování a řazení
- Pro maximální pevnost byly pro jednotlivá soukolí zvoleny šikmé korigované zuby s velkým modulem 3.5.
- Tento modul je použit i u nového stálého převodu 6.3
- Odstupňování převodů s delším prvním rychlostním stupněm a dalšími převody navrženými pro co nejlepší rytmus řazení
- Optimální a stejně dlouhé dráhy řazení jednotlivých rychlostních stupňů, aby převodovka byla vhodná i pro použití v kombinaci se sekvenčním mechanizmem řazení.

4) Návrh, výroba, montáž v ČR
V neposlední řadě mi jde o možnost komplexního a operativního servisu a repasí kitu.
- Převodovka je zkonstruovaná jedním z nejlepších odborníků v této problematice v ČR s bohatými zkušenostmi s kity pro DRAG speciály o výkonech přes 1000HP. Tím by měla být zaručena její funkčnost a spolehlivost.
- Jednotlivé komponenty jsou vyráběny v jedné z nejlepších strojírenských firem v ČR, se zárukou kvality nejen vlastního provedení, ale i použitého materiálu a s možností bezproblémové a rychlé dodávky případných náhradních dílů za rozumné ceny.

5) Dodávky, cena
- Kit „na klíč“, kompletně sestavená převodovka s bezsynchronním kitem podle individuálních požadavků na maximální rychlost a použitý diferenciál
- Možnost dodání kitů i jednotlivých komponentů kitu samostatně
- Odborná repase kitu

6) Nově máme i DRAG převodovku se 4 rychlostmi


Cena nižší než konkurence ;)
- DogGear set ... 75.000,- bez DPH
- Final Drive ... 18.000,- bez DPH
- DG set + FD ... 90.000,- bez DPH
- DogGear DRAG set ... 67.000,- bez DPH
- DG DRAG set + FD ... 82.000,- bez DPH

Re: Bezsynchronní kit převodovky K20

PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 13:29:30
od dany
Takže kit je na světě, dokonce již i namontován a odzkoušen na stole...
Již je i ve dvou závodních tajpárech, takže odzkoušeno to bude do měsíce v ostrém provozu, zatím to vypadá moc pěkně :)

f 046.jpg


f 049.jpg


f 048.jpg


f 042.jpg

Re: Bezsynchronní kit převodovky K20

PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 13:42:16
od dany
V souvislosti s tímto projektem mě napadlo, že jsem vlastně schopen udělat libovolný stálý převod na tajpára v rozmezí 4.00 až 6.33

Takže uvažuji nahradit nejprodávanější Street FD 5.068 za svůj ještě masivnější (stejně jako nahoře na obrázku 6.33) a v úvahu připadají následující převody, který by se Vám nejvíce líbil? (Musím udělat alespoň 5 kousků, aby to mělo význam)

5,154 nebo 5,166 ... podle toho jak to bude vycházet
5,230 nebo 5,250 ... podle toho jak to bude vycházet
5,308 nebo 5,330 ... podle toho jak to bude vycházet
5,385 nebo 5,417 ... podle toho jak to bude vycházet

Re: Bezsynchronní kit převodovky K20

PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 22:02:57
od jarka
Jako mě se to netýká, bo už mám pokráceno až až, ale líbí se mi ten 5.4, páč pak stačí dát gumy 215/45 a člověk se s origo ostatníma dílama dostane na komplet zkrácenou jdm převodovku a furt tu zbývá možnost dát 215/40 a udělat ještě drsnějšího závoďáka (samo pořád to není optimální kvůli rozdílu mezi 3. a 4., ale co je dokonalý...).

Re: Bezsynchronní kit převodovky K20

PříspěvekNapsal: stř 05. bře 2014 22:18:50
od dany
jarka píše:Jako mě se to netýká, bo už mám pokráceno až až, ale líbí se mi ten 5.4, páč pak stačí dát gumy 215/45 a člověk se s origo ostatníma dílama dostane na komplet zkrácenou jdm převodovku a furt tu zbývá možnost dát 215/40 a udělat ještě drsnějšího závoďáka (samo pořád to není optimální kvůli rozdílu mezi 3. a 4., ale co je dokonalý...).


Právě ten bezsynchronní kit :lol:

Re: Bezsynchronní kit převodovky K20

PříspěvekNapsal: pon 24. bře 2014 9:59:53
od dany
Ještě po součástkách ... :lol:

Re: Bezsynchronní kit převodovky K20

PříspěvekNapsal: ned 01. led 2017 20:46:13
od dany
Aktualizace cen a nových převodů, vše bylo optimalizováno na základě dvouletých zkušeností...

Navíc nově máme i DRAG čtyřrychlostní verzi ;)
Ta rozpěrka na konci je proto, aby to vydrželo i turbo aplikace s výkony kolem 500HP, pro takové auto v Americe se tato verze vlastně vyvíjela...

H 004.jpg


H 006.jpg


H 012.jpg


H 014.jpg


H 016.jpg

Re: Bezsynchronní kit převodovky K20

PříspěvekNapsal: pát 17. úno 2017 22:22:28
od maxxi
Tohle pro mě byla nejlepší investice, pokud o tom někdo přemýšlíte můžu jen doporučit. Fakt pecka!