Bezsynchronní kit převodovky K20
Napsal: úte 07. led 2014 0:20:50
Při realizaci projektu Attack GTR jsem narazil na problém, že jsem na trhu nenašel takový bezsynchronní kit (Dog Gear Set), který by splňoval všechny moje požadavky. Nakonec jsem se proto rozhodl, udělat si tento kit také sám
Nechci se příliš zabývat již používanými převodovkami, ale každé technické řešení má své výhody i nevýhody. Pokusím se raději popsat své požadavky a důvody pro použitá řešení.
1) Sériová ložiska
Základní požadavek.
- Originální ložiska Honda jsou výrobcem dokonale technicky navržená, dostatečně dimenzovaná a v provozu vyzkoušená. V případě potřeby jsou tato ložiska kdekoli snadno a rychle za rozumné ceny dostupná a navíc je zaručena jejich naprosto stejná kvalita.
2) Možnost kombinace se sériovým stálým převodem a diferenciálem
- Protože většina uživatelů již má koupený jiný kratší stálý převod a často i celý diferenciál, je vhodné a levnější již zakoupené díly využít i v novém kitu a nemuset kupovat vše znovu.
Kit tedy bude mít možnost kombinace s převody a diferenciály určenými i pro sériové skříně. Díky tomu máme k dispozici velké množství šnekových i lamelových svorných diferenciálů, stejně tak i velké množství stálých převodů 6.30 / 5.91 / 5.55 / 5.27 / 4.92 / 4.764 ... (grafy převodů jsou v příloze)
- Převod 6.3, velmi namáhaný hlavně díky svému použití převážně v rally, je pro jistotu navržen a vyroben nový, pevnější, neboť životnost současných dostupných převodů nebyla v náročném prostředí rally dostatečná.
3) Spolehlivost, pevnost, odstupňování a řazení
- Pro maximální pevnost byly pro jednotlivá soukolí zvoleny šikmé korigované zuby s velkým modulem 3.5.
- Tento modul je použit i u nového stálého převodu 6.3
- Odstupňování převodů s delším prvním rychlostním stupněm a dalšími převody navrženými pro co nejlepší rytmus řazení
- Optimální a stejně dlouhé dráhy řazení jednotlivých rychlostních stupňů, aby převodovka byla vhodná i pro použití v kombinaci se sekvenčním mechanizmem řazení.
4) Návrh, výroba, montáž v ČR
V neposlední řadě mi jde o možnost komplexního a operativního servisu a repasí kitu.
- Převodovka je zkonstruovaná jedním z nejlepších odborníků v této problematice v ČR s bohatými zkušenostmi s kity pro DRAG speciály o výkonech přes 1000HP. Tím by měla být zaručena její funkčnost a spolehlivost.
- Jednotlivé komponenty jsou vyráběny v jedné z nejlepších strojírenských firem v ČR, se zárukou kvality nejen vlastního provedení, ale i použitého materiálu a s možností bezproblémové a rychlé dodávky případných náhradních dílů za rozumné ceny.
5) Dodávky, cena
- Kit „na klíč“, kompletně sestavená převodovka s bezsynchronním kitem podle individuálních požadavků na maximální rychlost a použitý diferenciál
- Možnost dodání kitů i jednotlivých komponentů kitu samostatně
- Odborná repase kitu
6) Nově máme i DRAG převodovku se 4 rychlostmi
Cena nižší než konkurence
- DogGear set ... 75.000,- bez DPH
- Final Drive ... 18.000,- bez DPH
- DG set + FD ... 90.000,- bez DPH
- DogGear DRAG set ... 67.000,- bez DPH
- DG DRAG set + FD ... 82.000,- bez DPH
Nechci se příliš zabývat již používanými převodovkami, ale každé technické řešení má své výhody i nevýhody. Pokusím se raději popsat své požadavky a důvody pro použitá řešení.
1) Sériová ložiska
Základní požadavek.
- Originální ložiska Honda jsou výrobcem dokonale technicky navržená, dostatečně dimenzovaná a v provozu vyzkoušená. V případě potřeby jsou tato ložiska kdekoli snadno a rychle za rozumné ceny dostupná a navíc je zaručena jejich naprosto stejná kvalita.
2) Možnost kombinace se sériovým stálým převodem a diferenciálem
- Protože většina uživatelů již má koupený jiný kratší stálý převod a často i celý diferenciál, je vhodné a levnější již zakoupené díly využít i v novém kitu a nemuset kupovat vše znovu.
Kit tedy bude mít možnost kombinace s převody a diferenciály určenými i pro sériové skříně. Díky tomu máme k dispozici velké množství šnekových i lamelových svorných diferenciálů, stejně tak i velké množství stálých převodů 6.30 / 5.91 / 5.55 / 5.27 / 4.92 / 4.764 ... (grafy převodů jsou v příloze)
- Převod 6.3, velmi namáhaný hlavně díky svému použití převážně v rally, je pro jistotu navržen a vyroben nový, pevnější, neboť životnost současných dostupných převodů nebyla v náročném prostředí rally dostatečná.
3) Spolehlivost, pevnost, odstupňování a řazení
- Pro maximální pevnost byly pro jednotlivá soukolí zvoleny šikmé korigované zuby s velkým modulem 3.5.
- Tento modul je použit i u nového stálého převodu 6.3
- Odstupňování převodů s delším prvním rychlostním stupněm a dalšími převody navrženými pro co nejlepší rytmus řazení
- Optimální a stejně dlouhé dráhy řazení jednotlivých rychlostních stupňů, aby převodovka byla vhodná i pro použití v kombinaci se sekvenčním mechanizmem řazení.
4) Návrh, výroba, montáž v ČR
V neposlední řadě mi jde o možnost komplexního a operativního servisu a repasí kitu.
- Převodovka je zkonstruovaná jedním z nejlepších odborníků v této problematice v ČR s bohatými zkušenostmi s kity pro DRAG speciály o výkonech přes 1000HP. Tím by měla být zaručena její funkčnost a spolehlivost.
- Jednotlivé komponenty jsou vyráběny v jedné z nejlepších strojírenských firem v ČR, se zárukou kvality nejen vlastního provedení, ale i použitého materiálu a s možností bezproblémové a rychlé dodávky případných náhradních dílů za rozumné ceny.
5) Dodávky, cena
- Kit „na klíč“, kompletně sestavená převodovka s bezsynchronním kitem podle individuálních požadavků na maximální rychlost a použitý diferenciál
- Možnost dodání kitů i jednotlivých komponentů kitu samostatně
- Odborná repase kitu
6) Nově máme i DRAG převodovku se 4 rychlostmi
Cena nižší než konkurence
- DogGear set ... 75.000,- bez DPH
- Final Drive ... 18.000,- bez DPH
- DG set + FD ... 90.000,- bez DPH
- DogGear DRAG set ... 67.000,- bez DPH
- DG DRAG set + FD ... 82.000,- bez DPH