Babove skusenosti s LSD

Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod babo v stř 27. kvě 2009 15:54:49

Ako je asi zname, samosvory ma vzdy zaujimali a od isteho okamihu som vedel, ze moje dalsie auto speru proste musi mat.
Prvykrat som jazdil s HONDA LSD asi na 1.8 VTi. A aj ked tam ju bolo citit pomerne malo, bol som nadseny. Kedze sa auto relativne naklanalo, nebol az tak problem v zakrute docielit vyrazne odlahcenie vnutorneho kola a tam bolo super, ako miesto ubytku vykonu aj na vonkajsom kole zasala spera pracovat a nepustila zo zakruty...
Neskor som jazditl QUAIFE ABT LSD (no ono fakt by to asi nemali volat LSD, ak som pochopil konstrukciu) a este neznaly sa mi zdala lepsia. Viacej ju je citit v najazdoch, halvne v ostrych zakrutach na nizsi rychlostny stupen. Tatkiez viacej meni polomer zakruty.
S odstupom casu sa mi osobne ale zdalo, ze honda LSD fakt vie menit svornost aj pri prejazde zakruty. Meni polomer zakruty menej, aj ked po silnom pridani plynu tiez trochu taha do zakruty.
Finalny dojem na mne zanehcalo zvezenie v Danyho aute. Tam som zazil aj co je to riadeny smyk :) Ziadne len v zkarute zatocit a trochu ubrat plyn, to hlavne na seriovom CTR 7G ide lahko. Ale skutocne riadit smyk... To bol mazec, normalne zo spolujazdcovho sedadla bolo pocut, ako samosvor perfektne v Danyho aute zabera a ako mu dovoluje zadok pekne chytit, vytiahnut auto zo zakruty a zrovnat zadok. Tatkiez pri prejazdoch roznych zakrut po jeho RZ auto stale fungovalo a proste osobne som definitivne spokojny, ze mam HONDA LSD. Je s nim menej prace vo volante, lepsie sa prisposobuje zakrute podla potreby, co sa mi aspon s QUAIFE nejak nedarilo...

Na mojom 8G som s nim tiez spokojny, samozrejme tam pretacave smyky moc nehrozia a auto nie je tak hrave. Ale trochu to na hravosti pridalo. Minule som isiel krasnou okreskou a prsalo. Vacsina cesty bola zhora dost prikryta stromami, takze tam mrholenie nezvlhcilo az tak vozovku. Vysiel som ale z lesa a cakala na mna krasna lavotociva zakruta, tak 120 stupnov. Vovzvka viacej vlhka, co som si uplne neuvedomoval. Drzal som najazd dlho vonkajskom, az som sa dostal do casti zakruty, ked som cez nu videl. Auto bolo na pokraji smyku, povoloval som si ale plny a bolo to v pohode. Potom som uz ale chcel zalomit zakrutu na apex volantom a to utiahnutie zakruty nejak prebudilo samosvor, zadok mi krasne zrovnal, ale ejhle - zadok nemalo moc co rovnat. Nez som sa stihol nazdat, zadok sa zacal slusne smykat. Priznam sa, ze som sa dost zlakol, okmzite kontra a trochu plynom ( a to myslim tiez pomohlo). Trochu som sa dostal moc do vnutra zakruty, takze som bol uz kolesom za strwedovou ciarou. Auto sa zrovnalo a kedze som sa bal, ze ma hodi do druhej strany, radsej som vyslapol spojku a ostalo to v pohode. Zaujimave len je, ze som si nevsimol bliknut VSA a to uz je moja druha podobna skusenost (blika skor pri neopatrnom priavani plynu v zakrute na prenych kolach, ale aj ked ju vyslovene skusam v nziisch rychlostiach, to rovna aj zadok ).
Zaverom teda by som dodal, ze samosvor rozdhodne urobi aj 8G mierne hravejsie, obzvlast na vode, kde sa ten zadok uz sam nezrovna, ako na suchu :lol: este by to chcelo nieco s geometriou na potlacenie nedotacavosti na limite a urcite by hravejsie to auto vedelo byt, o tom ziadna. Samozrejme by to ale bolo dost dlhe laborovanie ;)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod dany v stř 27. kvě 2009 18:34:31

jj, je to tak :), každopádně je lepší nějaký samosvorný, než žádný ;)
Můj názor na diferáky je znám. Teď to navíc začíná vypadat, že Quaife daleko více "žere" pneu než LSD. Částečně to je logické a dá se to vysvětlit, přesto se mi ale nechce věřit, že by to byl takový rozdíl. Nicméně se mi tato informace již sešla ze dvou stran a pokud se potvrdí ještě z jedné, tak budu mít další argument proti Quaife :lol:
Ani se mi Babo nezdálo, že jedem tak rychle, ale teď, když to čtu, tak se začínám zpětně bát :twisted:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod babo v čtv 28. kvě 2009 7:59:16

No nastastie som fakt zazil trebars jazdu na EP3 A-ckovom rallye aute s cvakacou lamelovou sperou (cvakala, lebo bola nova auto sa chystalo na sezonu) a podobne :) Takze som nemal pocit ze sa Ti v aute poblijem, ani nic podobne (no zaludok ako bol rozhadzany a ked sme zastavili zrazu bol moc v klude, ale relativne pohoda). Po tej najhorsej a najuzsej ceste ale ako si isiel, tak to bol fakt mazec :lol: Neskutocne mas ten Tein Flex nastaveny. A ze Ti na aute uz vydrzal 35 tisic bez repasu pri takychto RZ, klobuk dole. A tie brzdy... no super.
Ked sa spatne nebojim ja, tak Ty sa fakt snad nemas coho :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod willy2.0 v čtv 28. kvě 2009 21:52:21

Řízený smyk v Danyho autě?no nevím nevím,leda snad na bordelu,už bez špéry a v sérii jde tohle auto blbě utrhnout,hodně tuhle hravost potlačuje zadní náprava,ale je to tak ok...je to hlavní výhoda třeba proti Cliu to jde bokem dřív,ale proto vždy od CTR dostane:)
..dělám to třeba tak,že jedu 120-130 na trojáka a udělám do trojky zatáčky skandinávskýho šviha řádně a pak ano,pak si jedu chvíly ve smyku řízeným pěkným,ale chce to odvahu a místo,aby nikdo nejel z proti zrovna...nebo to samý na dvojáka do 3-4 krátký zatáčky,tam kde je vidět....nebo prostě točit dvojku do vracečky šikovný s tím,že si to opět před ní rozhodím šikovně a zas švihem.
Ale se špérou,dle mě,tyhle hovadinky" na suchu potlačíš řádně na bod nula,samozřejmě,zas získáš,třeba mnohem rychlejší průjezdy do vraceček,grip,což je super a chybí mi to ted..trapně to prohrabu...
No dle mě ste jeli na bordelu,nebo musíš opravdu vyvinout velkou rychlost nebo musí bejt šikovně klopená zatáčka :twisted:
To modrý auto" má grip moc,dá se s ním ject nejvíc a moc palice,dá se na něj spolehnout,chtěl bych ho na soutěž nějakou :lol: :evil: Nebudeš ho pronajímat Dany? :lol: :lol:
willy2.0
 

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod dany v čtv 28. kvě 2009 22:42:51

Tak to jsi úplně vedle, právě ta špéra ti umožní lepší kontrolu jak při akceleraci, tak při brždění. Dá se po troše cviku, u mě pár kilometrů a u tebe pár metrů, najít přesnou chvíli, kdy auto v zatáčce nechat nadbíhat zadek a tento smyk lehce řídit plynem, pokud je totiž trošku nervózní, má u 7G oproti 8G se stávat při brždění přetáčivým. Tato vlastnost je normálně u auta bez LSD, ale LSD ji ještě dokáže vhodným nastavením ještě podtrhnout. Kvůli tomu jsem právě rozšiřoval zadní nápravu oproti přední, tím jsem právě auto uklidnil, abych si tuto přetáčivost mohl volit a nečekal, jak vyjde. Jak chceš trhat torzku u Clia nebo 8G jinak než ručkou, tomu nerozumím.
Přesto uznávám, že to není jednoduché a pokaždé se mi to nepodaří, jak bych chtěl. Pokud dám na přední nápravu slicky, schválně nechávám vzadu semislick, to mi umožní zadek dostat do smyku díky nižší přilnavosti i na okruhu. Díky tomu šetřím poloosy, protože nemusím akcelerovat v tak velkém rejdu a navíc mě to baví...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod willy2.0 v pát 29. kvě 2009 8:44:23

Já ti dám u mě pár metrů,ale...taky přeci vobjevuju,někdy dřív,někdy mi musí někdo pomoct na Waltera Rohla" si nehraju Dany,furt je třeba sosat a zlepšovat se,základ je bejt dravej a radši první než druhej :lol: :)
Podtrhneš tedy,hm,hm...sem na tu špéru zvědavej,během 10km zatáček ti řeknu,co to dělá nebo nedělá,jako těším se na ní moc..Určitě mi dost pomůže i ve vyšších rychlostech na výjezdech,kdy občas zariskuju dost,pošlu to tam a hodilo by se v tu chvíly,aby to tahali pořádně obě kola v zatáčce prostě,ne,abych se spolehl jen na přilnavost zadní nápravy třeba..zatím to vychází,ale nechci domejšlet,až to prostě nevyjde :shock:
Jako rozhodně je špéra",povinnost do takovýhleho auta,bude ještě neutrálnější,budu se na něj moct spolehnout prostě a to je hrozně důležitý,když víš,že tě auto podržíš,můžeš to pak taky držet co to jde,taková souhra:)...Tohle umělo i Clio a to ti podepíšu:):):)
Jinak LSD je prostě zkratka pro jakoukoliv špéru ne?Limited sleep diferencial??omezený prokluz..konstrukčně pak můžeš mít lamelovou,šnekovou,Helical(planetky)?---alespon co se pamatuju ze školy..
Vypiš všechny druhy sem Dany,třeba kecám,bude víc druhů..
Jinak čekal sem spíš teda,že pokad bude špéra,bude auto mín hravý jakoby,to sem se teda mýlil asi..chce to vyzkoušet pořádně,sem na to zvědavej a to teda víc než na první sex :D
willy2.0
 

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod babo v pát 29. kvě 2009 9:42:39

s LSD je urcite lepsia trakcia aj pri brzdeni, to ma Dany jednoznacne pravdu. Samozrejem na predku a preto (v podstate zlym zaobachadzanim, ako ked som ja moc volantom utiahol zakrutu pris smerovani na apex) sa moze zadok potom utrnhut.
Velmi jemne nesuhlasim s Danym len v tom, ze by torzku neslo utrhnut. Utrhnut na suchu fakt neda CTR 8G, to jako fakt asi nie. A ked sa aj zadok kusok smykne, okmazite sa chyti. A keby sa nechytil, tak myslim, ze potom uz si prave na tom limite auta, ktory je az za najblizsim plotom :) :)
Ale Clio stare ale utrhnut ide a dokonca aj nove CUP. V 182 CUP s QUAIFE diferakom som sa viezol a celkom chalanovi islo aj ten smyk riadit, aj ked nie tak dobre (zas ta torzka je torzka, ale rozhodne to trhol bez rucky)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod dany v pát 29. kvě 2009 10:13:25

Asi jsem to neřekl přesně, možná ta torzka uthnout jde, má na to velký vliv i šířka náprav atd...
Největší problém je, že torzka ve smyku neumí "klouzat" nebo jak bych to nazval. Díky snaze torzky tlačit obě kola současně na zem se sice zvyšuje adheze, ale při lehkém smyku dojde buď k utrhnutí a nedá se to zastavit, pokud to je hodně za limitem, nebo se zadek okamžitě "kousne", což má za následek okamžité prudké nepříjemné zastavení smyku, které divně pohne celým autem, každopádně se to řídí špatně :(
Nezávislé zavěšení sice trošku ztrácí adhnezi, protože odlehčí jedno kolo, ale to vše se stává plynule, jak ztráta tak následně i přibývání adheze, tímpádem, se to dá řídit lépe.
Je to přeneseně asi jako LSD proti Quaife :)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod babo v pát 29. kvě 2009 13:03:52

Ja si myslim, ze ale clio zrovna moze byt dost vynimka. Co mi ten manik vysvetloval, tak to elastokinematické zadné zavesenie kol, ktore umoznuje pasivne natacanie zadnej napravy pracuje na torzku velmi slusne.
Samozrejme, ze to bolo kusavejsie, ako s Tebou v aute a este aj ten Quaife... ale na torzku a quaife mu to islo neskutocne dobre. To musim uznat. Akurat, ze som stale cakal, kedy sa auto rozpadne :lol:
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Babove skusenosti s LSD

Příspěvekod dany v pát 29. kvě 2009 13:12:29

Ještě to může být ovlivněno šířkou náprav, vem si jaký je rozdíl mezi CTR 8G a C1.8 8G v chování zadku a přetáčivosti a to je jen rozdíl v šířce zadní nápravy, jestli se nepletu...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Převodovka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron