Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v ned 05. pro 2010 18:56:34

Pokud s autem nezacházíš jako já, což odhaduji cca 3/4 nájezdu km ve VTEC (někdy mi přijde, že to je možná i víc), ve městě to je max. 1/10 nájezdu (na popojíždění :lol: ), na dálnici jezdím jen abych dojel třeba na okruh (poslední dobou si nechávám i na NS auto vozit jak moc mě jízda na dálnici a na spotřebu nebaví), jezdím převážně na okreskách a téměř stále naplno, jezdím pravidelně na okruhy a snažím se přiblížit na limit auta, tak nemá vůbec cenu o lamelové špéře uvažovat...

Jen pár mínusů oproti Honda helical LSD:
... při popojíždění a i mírném zatočení poměrně hodně trpí poloosy (jak tyčky tak klouby) a kompletně převodovka, vyrovnání prokluzu kol je provázeno hlasitým klepáním LSD a přenášením otřesů do celého auta něco jako by Ti někdo praštil cca 2x za vteřinu kladivem naplno do převodovky
... při jízdě na oksesce, která je rozbitá nebo hrbolatá, je výrazně složitější udržet auto v přímém směru, protože zrovna citlivé Cusco má tendenci "honit" auto ze strany na stranu a vyžaduje jízdu nekompromisně naplno a auto "držet pod krkem", každé ubrání (rozpojení) je odměněno zvýšenou nestabilitou auta (proto má třeba Spoon menší předpětí, aby nebyl tak citlivý)
... při průjedu zatáčkou je reakce na přidání/ubrání plynu několika násobně větší a je třeba si uvědomit, že lamelová LSD pod plným plynem výrazně skokově zvětšuje poloměr zatáčky (helical LSD ho plynule zmenšuje), dochází pak často ke krizovkám, kdy řidič najede zatáčku špatně, zatočí pozdě, pod plným plynem dostane strach a na 100% nevěří ve schopnost auta udžet stopu, ubere a auto ho díky i zpětné reakci LSD (je to 1.5 směrná špéra) odmění prudkým zkrácením zatáčky což při odlehčeném zadku vede dost často v přetáčivý smyk, na který již tak rozhozený a překvapený řidič nedokáže dostatečně rychle zareagovat a problém je na světě...

Nad správnou LSD má cenu uvažovat, pokud využíváš sériovou Honďáckou na 100% a už tě evidentně brzdí v dalším možném zrychlení, sama o sobě totiž žádnou výraznou výhodu nepřináší, jen je trošku náchylnější na zacházení s volantem...

Otázka nakonec, už si viděl to LSD v praxi (nebo raději si s ním jel)? Jestli ne, tak si to opravdu neumíš představit a prozatím o tom neuvažuj definitivně, dokud si to nevyzkoušíš a je třeba odpovědět na tyto otázky...
... Kolik si najel za poslední rok na okruzích? Kolik plánuješ, že najedeš příští rok?
... Kolik najedeš kilometrů celkově za rok ?
... a kolik kilometrů z toho po městě?
... a kolik kilometrů ostře po okreskách?

Pokud je pro to LSD využití, pak žádných námitek nemám a je to prostě zase o level (možná dva) výše. Závava a náročnost na řízení se dostane také dál a preciznost při řízení se odmění úžasným závodním pocitem a pokud to člověku jde, tak i dobrým časem, ale na běžné a street ježdění to nění...

Můj odhad je, že na okruhu motorovém, jako je třeba Brno, SPA a SKring je časová výhoda na jedno kolo do jedné vteřiny, na technickém okruhu jako Most také tak jednu vteřinu (protože je krátký) na Nordschleife to můžou být třeba 2-3 vteřiny na kolo, ale je vidět, že daleko víc záleží, jak se zžil řidič s autem... U mě v Mostě je ten rozdíl zaím asi půl vteřiny, ale nějak jsem poslední dobou neměl svůj den...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod bajuz v pon 06. pro 2010 11:06:26

Dany děkuji za vysvětlení
bajuz
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 19. lis 2009 13:12:35

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v pon 06. pro 2010 11:29:04

Jinak nikoho, ani Tebe, nechci schazovat nebo nějak zbytečně odrazovat, jde mi jen o to, aby jste si to vyzkoušeli dříve, než se pro to na 100% rozhodnete. Hlavně ten zvukový projev je pro 90% lidí nepřijatelný a já sám při těch ránách s autem trpím. Pokud potom už jedeš alespoň svižně, tak všechny ty projevy zmizí a auto je naprosto tiché, převodovka je slyšet jako naprosto jiná sériová...

Takže opravdu klíčové je, jak moc se to auto používá pro normální ježdění a městský provoz...

Jak jsem psal, sama o sobě ta špéra navíc přinese jen trošku, protože ve chvíli, kdy by mohla výrozně pomoci, tak se dostane auto na limit jinde, třeba na pneumatikách, že už stejně nejsou víc schopny přenést. Takže nejvýraznější přínos třeba pro mě je (a kde mi to pomůže nahnat nějakou desetinu), že mi tato špéra umožňuje akcelerovat i s jedním předním kolem ve vzduchu, tedy jezdit agresivně přes obrubníky, což mému stylu jednoznačně vyhovuje, jinak ale na semislicku všechnu sílu na silnici nepřenesu a kupovat nové správné slicky se mi nechce...

Myslím, že teď tu je dostatek informací pro vyhodnocení, zda je pro toho či onoho tato špéra vhodná a pokud se přes všechno mé strašení rozhodnete do lamelové LSD jít, rád Vám poradím a dáme to dohromady. Případným vážným zájemcům bych doporučil pro finální rozhodnutí si dát se mnou spicha a s autem se nechat svést, aby jste viděli, co od toho očekávat...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod LukasVTEC v čtv 30. pro 2010 18:14:03

Je nejaky vacsi rozdiel medzi Cusco a Kaaz ? Obydve vo verzii 1.5 way. Kaaz vychadza za lepsie peniaze preto sa pytam :D
LukasVTEC
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 29. pro 2010 12:11:51

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v pát 31. pro 2010 17:33:16

Nevím, podívej se na konstrukci a podobně a uvidíš...

Nemám zkušenosti, takže nemůžu srovnávat. Kaaz má pouze Well na MX-5 a to je rozhodně výrazně méně namáhané (výkon, náhon)...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod zitnyp v stř 17. říj 2018 20:53:10

Ahoj,

nejaky novy poznatky? :-) resim LSD na RX8, kde teda je seriove, nicmene odchazeji tam lamely a nedaji se rozume koupit. Auto pouzivat bud na ostrou jizdu nebo okruhy, jinak ne, zvazuju prave mozna to Cusco nebo Kaaz.

Treba Cusco se snad dela i ve variantach Type-MZ nebo Type-RS a 1.0way, 1.5way nebo 2way a vlastne poradne nevim co bych mel spis chtit. Nejaky zkusenosti treba z S2Kacek? :)
Honda Civic 8G 1.8iVTEC 103kW MY2007 6MT Milano Red (daily)
Mazda RX8 170kW MY2004 6MT Lightning Yellow (trackday)
zitnyp
 
Příspěvky: 44
Registrován: pát 13. zář 2013 11:34:13
Bydliště: Stěžery - Hradec Králové

Předchozí

Zpět na Převodovka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník