Piper svody+výfuk
Napsal: stř 08. dub 2009 12:58:33
Piper nedávno dokončil vývoj jejich kompletního výfuku pro CTR 7G… Rozhodl jsem se do toho jít a vyzkoušet ho, ačkoliv jsem neměl tušení, jaký to vlastně bude mít zvuk, neb žádná videa nebyla v té době ještě dostupná... Věřil jsem, že nějaký ten výkon to přinese díky tomu, že to testovali v CPL Racing…
Pořídil jsem svody s náhradou katalyzátoru + catback (dva tlumiče, oválná koncovka výfuku). Pokud se týká výkonu v přímce/koní, pak další úpravy na autě jsou sání BMC CDA, zkrácený stálý převod z Integry DC5, Hondata K-100 (s mapou, která ještě teprve bude doladěná pro Piper) a iridiové svíčky… Zvýšení výkonu byl víceméně poslední krok, který jsem plánoval, neboť v ostatních ohledech už auto bylo lehce upgradováno (diferenciál ATB Quaife, podvozek Tein Super Street Damper (nakonec jsem pořídil i unibaly pro nastavení neg.odklonu přední nápravy), tvrdé výplně silentbloků motoru, brzdy (Ferodo DS 2500 vpředu+vzadu, nové přední OEM kotouše, pancéřované brzdové hadice + racing brzdovka), semislick Falken RT 615)…
A nebudu dělat okolky, rovnou říkám – Piper předčil moje očekávání! Vezmu to postupně:
Instalace: Tady vznikl problém, protože Piper svody nepasovaly (resp. problém byl s velikostí šroubů), nicméně v servisu to nějak dopilovali a nakonec to tam padlo. Dokonce se vešly i pod sériový stabilizátor, což bývá u většiny podobných systémů problém.
Výkon: Funguje to! Nevím, o kolik se výkon mohl zvednout, ale bylo to v autě cítit. Byl jsem se projet v sobotu s kámošem, který má Boxster S (252 koní). Zkusili jsme i pár zrychlení v přímce (z dvojky na pětku, z trojky na pětku) a neujel mi ani o metr, což mě hodně překvapilo a ještě více potěšilo – doufal jsem, že mi neujede o moc, ale že bych se ho mohl v přímce držet, to jsem nečekal… Přeci jen ten Boxster S má celkem velkej motor (3,2 L) a poháněnou rovněž pouze jednu nápravu, takže jsem čekal, že mi ujede… Takže očekávání překročena a z výkonu jsem nadšen...
Zvuk: Podle mě zní báječně! Je slyšet akorát (nechtěl jsem přespříliš hlučný výfuk, ale úplně tichý také není ) a i charakter zvuku je přesně dle mého vkusu. Kámoš pověsil pár videí na web,tak si soundtrack můžete poslechnout jak zvenku, tak zevnitř…
http://www.youtube.com/watch?v=DtSJS0aM ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=ysf8iwU2 ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=odjfeBHV ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=yklXsthP ... re=channel
Jak je vidět, tak první dojmy jsou zatím takřka výhradně pozitivní. Poměr cena/výkon výborný. Instalace byl jednorázový, lehce řešitelný problém, takže netřeba se tím dále trápit. Výkon a zvuk – max spokojenost. Jediné negativum tak prozatím je spotřeba, která se znatelně zvedla, ale uvidíme, jak to bude dál – po doladění jednotky si to třeba zase sedne. A pokud ne, tak to vem čert – hlavně že to jede!
Pořídil jsem svody s náhradou katalyzátoru + catback (dva tlumiče, oválná koncovka výfuku). Pokud se týká výkonu v přímce/koní, pak další úpravy na autě jsou sání BMC CDA, zkrácený stálý převod z Integry DC5, Hondata K-100 (s mapou, která ještě teprve bude doladěná pro Piper) a iridiové svíčky… Zvýšení výkonu byl víceméně poslední krok, který jsem plánoval, neboť v ostatních ohledech už auto bylo lehce upgradováno (diferenciál ATB Quaife, podvozek Tein Super Street Damper (nakonec jsem pořídil i unibaly pro nastavení neg.odklonu přední nápravy), tvrdé výplně silentbloků motoru, brzdy (Ferodo DS 2500 vpředu+vzadu, nové přední OEM kotouše, pancéřované brzdové hadice + racing brzdovka), semislick Falken RT 615)…
A nebudu dělat okolky, rovnou říkám – Piper předčil moje očekávání! Vezmu to postupně:
Instalace: Tady vznikl problém, protože Piper svody nepasovaly (resp. problém byl s velikostí šroubů), nicméně v servisu to nějak dopilovali a nakonec to tam padlo. Dokonce se vešly i pod sériový stabilizátor, což bývá u většiny podobných systémů problém.
Výkon: Funguje to! Nevím, o kolik se výkon mohl zvednout, ale bylo to v autě cítit. Byl jsem se projet v sobotu s kámošem, který má Boxster S (252 koní). Zkusili jsme i pár zrychlení v přímce (z dvojky na pětku, z trojky na pětku) a neujel mi ani o metr, což mě hodně překvapilo a ještě více potěšilo – doufal jsem, že mi neujede o moc, ale že bych se ho mohl v přímce držet, to jsem nečekal… Přeci jen ten Boxster S má celkem velkej motor (3,2 L) a poháněnou rovněž pouze jednu nápravu, takže jsem čekal, že mi ujede… Takže očekávání překročena a z výkonu jsem nadšen...
Zvuk: Podle mě zní báječně! Je slyšet akorát (nechtěl jsem přespříliš hlučný výfuk, ale úplně tichý také není ) a i charakter zvuku je přesně dle mého vkusu. Kámoš pověsil pár videí na web,tak si soundtrack můžete poslechnout jak zvenku, tak zevnitř…
http://www.youtube.com/watch?v=DtSJS0aM ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=ysf8iwU2 ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=odjfeBHV ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=yklXsthP ... re=channel
Jak je vidět, tak první dojmy jsou zatím takřka výhradně pozitivní. Poměr cena/výkon výborný. Instalace byl jednorázový, lehce řešitelný problém, takže netřeba se tím dále trápit. Výkon a zvuk – max spokojenost. Jediné negativum tak prozatím je spotřeba, která se znatelně zvedla, ale uvidíme, jak to bude dál – po doladění jednotky si to třeba zase sedne. A pokud ne, tak to vem čert – hlavně že to jede!