Stránka 12

zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: pon 31. kvě 2010 21:28:16
od babo
Po slusnych recenziach (aj tu na typer.cz) na vyfuk Piper ma celkom zaujala sprava od Danyho, ze uz maju hotovy aj pre FN2. A jedneho mojho znameho (EP3) zas myslienka, ze by sme trochu vylepsili auta a spravili si radost. Ale uvod nie je taky dolezity :)

Otazka je ako to funguje so seriovou ECU? Cital som na webe, ako aj Dan mi v rychlosti hovoril, ze na rozdiel od starsich ECU tie v EP3 a FN2 len po case ako sa KAT vyberie zahlasi chybu (to je jasne, labdy su dnes chytre, urobia meranie niekolko cyklov a az potom zahlasia chybu, nie je to ihend pri prvom nastartovani).

Nie ze by som Danovi nedoveroval (trebars ked bude mat cas, tak to sam tu trochu obsirenjsie vysvetli, priapdne Loko atd), mna len zaujima ako to funguje (poznate ma nie? :) :) Lambda zisti, ze kat nie je, alebo ze su spatne hodnoty tak co robi? Nesnazi sa menit bohatost zmesy, ani nic? A ked uz zahlasi ECU chybu, tak ju proste ignoruje a vsetko funguje uplne normalne? Alebo da sa nejako laicky popularno-naucne vysvetlit, co sa potom deje?


--------
Samozrejem, ze najlepsie je dat vyfuk a naladit ECU naraz (u FN2 trebars cez FlashPro). Ale holt ked su financie obmedzene a clovek si chce najprv urobit radost vyfukom (zvuk, lepsi krutak atd) a spravny program na ECU az trebars o par mesiacov neskor...

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: pon 31. kvě 2010 21:45:10
od dany
Přece tam jsou dvě ne???

První to změří před katem a druhá za katem a pokud tam není kat, tak to jsou identické hodnoty...

Myslel jsem, že tohle Ti ani vysvětlovat nemusím...

Z důvodu zahřívání katu a tudíž zpoždění v emisích, je druhá lambda nastavena tak, že vyhodnocuje hodnoty se zpožděním. Navíc ECU u EP3 i FN2 je nastaveno tak, že při zátěži motoru nad 80% se dokonce na emise vykašle úplně a přestane je vyhodnocovat, proto jednotka vyhodnotí chybějící kat až po zátěži, většinou...

Funguje to tak, že auto nastartuje, zahřeje se, teď zapracuje nastavené zpoždění a kontrolka se nerozsvítí, ale člověk jde vyzkoušet auto, zatíží motor, projede se, takže se kontrolka taky nerozsvítí a pak spokojenej motor odstaví s vidinou návratu domů a hned po 30s se kontrolka rozsvítí a je vymalováno :D

Tato komunikace probíhá na docela nudném kanálu, který stejně řeší jen kraviny, a vyhodnocuje to tedy jen sekundární lambda. Proto stačí v jednotce vypnout ODBII komunikaci a je po problému...
Tu sekundární pak můžeš klidně vyndat, já dokonce kvůli vysoké teplotě výfukových plynů zaslepuji otvor pro primární lambdu a tu montuji do otvoru pro sekundární... Lambda je tím méně teplotně namáhaná a víc vydrží...

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: úte 01. čer 2010 0:03:29
od babo
Ved po mne nestrielaj, ze su lambdy dve je jasne, pravda, ze som to tam nenapisal presne 8-) :lol:

Ale inak ako to funguje do detailov mi jasne nebolo, dik, zaujimave info

BTW kolko ty mas asi teplotu plynov vo zvodoch? To by ma celkom zaujimalo. Seriovy motor (bez vaciek, seriova kompresia) sa asi na taketo teploty z daleka nedostane, spravne?

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: úte 01. čer 2010 8:56:56
od dany
Měřil jsem pouze teplotu svodů, což by mělo být relevantní, ale teď si nejsem stopro jistý těmi hodnotami. Nicméně rozdíl oproti sérii byl asi 150stupňů, jestli se nepletu, tak svody měli po zátěži asi 850st.

Až teď pojedu na brzdu, tak to změřím, jestli na to zase nezapomenu :)

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: úte 01. čer 2010 12:39:13
od babo
850, to su slusne cisla. Chudak nerez, to z nej pomerne rychlo zase nie je nerez :D :D

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: úte 01. čer 2010 12:46:54
od dany
Ano je to tak. Už vlastně ani není vidět, že to byl původně nerez :) je to rezavé jak liška ...

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: čtv 03. čer 2010 7:25:52
od Luke
Takže když odpojím sekundární lambdu, tak se ECU bude chovat uplne normálně a nic se nezmění, chápu to správně? K čemu tam potom teda je?

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: pon 07. čer 2010 0:26:36
od dany
Pokud odpojíš sekundární lambdu a nevypneš jí v jednotce, tak to bude hlásit chybu, samozřejmě...

Jak jsem psal, druhá lambda je na autě kvůli emisím, hlídá funkčnost katu...

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: úte 08. čer 2010 11:39:26
od Petr_K
A jde to vypnout i v seriove jednotce? Pokud ano, budou to umět v Hondě?

Re: zvody bez katu vs. labmda so seriovou ECU FN2, EP3

PříspěvekNapsal: úte 08. čer 2010 19:31:33
od dany
Už jsem psal, že to na sériové jednotce nejde, je k tomu třeba FlashPro a jiný program, takže v Hondě to umět rozhodně nebudou...