sání vzduchu

Re: sání vzduchu

Příspěvekod babo v čtv 13. kvě 2010 14:40:07

pekna diskusia. Ked ma clovek auto na brzde a moze porovnat odbrzdeny vykon uplne bez filtra a zistit tak potom stratu roznych sani, tak je to celkom slusny dokaz a ziadne osobne dojmy, mlatenie prazdnej slamy atd. To je fajn.

Len nerozumiem presne, hovoris, ze tvojim sanim mas stratu len 1HP. Dlhym sanim asi 3HP, co je podobne, ako seria. Ako je potom mozne, ze na seriovom aute trebars na EP3 prida BMC CDA 7HP, alebo GRUPPE M vypada, ze na FN2 az 10-11HP (podotykam na seriovy motor, ked si niekto myslim, ze ak mi zvody daju 13ps a sanie 10ps, tak ked das aj zvody aj sanie, dostanes 23ps, to je uvaha malych deti). Z toho mi vychadza, ze seriove sanie by malo mat vacsie straty. Alebo som (zas raz) nieco nepochopil a nieco mi uslo? :)

Dik
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v čtv 13. kvě 2010 15:22:49

Tady se bavíme o ztrátě, to je pravda, ale také optimalizací lze něco získat. Takže vlastně jen sáním BMC přidáš 10HP, ale ztratí zase samo o sobě 3HP, takže výsledek je +7HP. Problém je, že to platí vždy jen u prvního dílu a nejde to nijak sčítat. Takže pokud přidáš sání již k něčemu jinému, tak to tolik neudělá...

Navíc ta ztráta není zase "férová" protože u CTR pravděpodobně vzniká efekt, kdy motor bez sání nemá správně "usměrněný" vzduch, ty turbulence pak asi ovlivňují výkon, takže ty naměřewné hodnoty bez sání nejsou úplně optimální... Nicméně stejné pro všechny...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v pát 25. čer 2010 14:04:19

Nové poznatky z brzdy:

Modelový případ:
řekněme auto s 220HP a 210Nm, takže lehce upravené. Za základ vezmeme sání "boxové" jaké jsem vymyslel podle závodních, tzn. uzavřený box s krátkým přívodem vzduchu a velkopropustným závodním filtrem...
Výkon 220HP, krouťák 210Nm

Teď dáme autu krátké sání, hliníková hadice a otevřený konusový filtr (vychladíme to, nebereme v uváhu teplotu, o tom jsme se už bavili a není to součást měření)
Výkon 223HP, krouťák 205Nm

Teď dáme autu dlouhé sání až dolů do nárazníku
Výkon 218HP, krouťák 208Nm

Zajímavý pokus ještě doplníme a sundáme sání úplně a necháme jen otevřenou klapku sání
Výkon 215HP, krouťák 205Nm

A teď nasadíme na klapku jen tu gumovou hadici a nepřipojíme nic dál
Výkon 225HP, krouťák 208Nm

Není to úvaha, ale podložený fakt přepočítaný z konkrétních pokusů na stejném autě, grafy z brzdy mám a takhle to prostě funguje... Některá sání se můžou trošku lišit, ale myslím si, že odchylka bude velmi malá, není tak rozhodující, kdo je výrobce, ale co to je za typ sání...

Boxová sání sice nebudou mít nikdy největší výkon, ale určitě s nimi docílíte jedny z nejlepších možných kroutících momentů a hlavně se skvělým průběhem...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: sání vzduchu

Příspěvekod Mick v pon 06. čer 2011 23:19:05

Zdravim, jak je to s molitanovými filtry? Na webu sem našel pouze HKS a pak spoustu NoName filtrů. Mám snima docela dobrý zkušenosti z motorek vždy je stačilo jen vyprat ani žádnou zvláštní péči nedostával. Tak proč se u aut skoro nepoužívají?
Mick
 

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v pát 10. čer 2011 15:05:43

Já je používám do boxů (boxových sání), taky ty HKS...
Pokud je to na přímo (otevřené sání) je lepší tam dát pevnější konstrukce (třeba KN filtry) kvůli možnosti mechanického poškození...
Jinak je to asi jedno...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: sání vzduchu

Příspěvekod Demure v sob 31. pro 2011 23:24:21

Zdravím, (Dany) mám sériový motor a chci dát K&N vložku do airboxu, jen nevím od kud to saje vzduch, mám tomu někde pomoci nebo stačí vyměnit vložku a vzduch už tam je přiveden v sérii dostatečně. PS: Nad 160km/h moc nejezdím :-) Na okruh zatím také ne. Budu teď dávat ATE kotouče. K tomu mám v plánu lepší spojku, jaká by byla ideální? NA Kadettu GSI jsem měl keramiku, auto nemelo zadny "prokluz" bud nic nebo sepnula, takze se s tim nedalo témer pomalu parkovat, auto se klepalo, neumelo jet pomalu pres spojku - to bylo vyhovující.
Demure
 

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v ned 01. led 2012 14:42:04

Demure píše:Zdravím, (Dany) mám sériový motor a chci dát K&N vložku do airboxu, jen nevím od kud to saje vzduch, mám tomu někde pomoci nebo stačí vyměnit vložku a vzduch už tam je přiveden v sérii dostatečně...

Ano, pro ten provoz co popisuješ, tak vložka stačí...
Přívod vzduchu je dostatečný a hlavně saje z místa,kde je studený, což je ještě důležitější, takže bych to neřesil...

ostatní posílám SZ, to sem nepatří...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: sání vzduchu

Příspěvekod Demure v úte 03. led 2012 16:13:23

Můžu mít nový kit sání za dobrou cenu, přidá to pár koní a zlepší chod motoru?

http://www.knfilters.com/instructions/57A-6008_inst.pdf

Nebo tam mám dát jen vložku do airboxu?

Osobně bych dal to sání. Díky za radu od zasvěcených :-)
Demure
 

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v pát 06. led 2012 16:33:39

Zopakuji to, co jsme psal i do SZ...

Pokud je auto jen sériové, nepřidá toto žádného koně, nebo i kdyby to jednoho či dva koně přidalo, nelze to na válcové brzdě ani změřit, neboť chyba měřené bývá v tomto rozsahu...

Pokud ho chceš, tak si ho tam dej, pravděpodobně tomu nijak neublížíš, pokud tam dáš pouze vložku, bude výsledek stejný... Za předpokladu, že ten kit sání saje vzduch z nějakého místa se studeným vzduchem...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: sání vzduchu

Příspěvekod Demure v úte 10. led 2012 22:20:54

dany píše:Zopakuji to, co jsme psal i do SZ...

Pokud je auto jen sériové, nepřidá toto žádného koně, nebo i kdyby to jednoho či dva koně přidalo, nelze to na válcové brzdě ani změřit, neboť chyba měřené bývá v tomto rozsahu...

Pokud ho chceš, tak si ho tam dej, pravděpodobně tomu nijak neublížíš, pokud tam dáš pouze vložku, bude výsledek stejný... Za předpokladu, že ten kit sání saje vzduch z nějakého místa se studeným vzduchem...


Tak jsem tam ten kit stejne dal :-) Saje to od leveho kola a dela to uzasny zvuk! Nevim zda to pridalo nebo ubralo, ale kazdopadne to ma ted skvelý hluboky zvuk jak motorka a je slyset jak trubka nasava vzduch. Mam z toho radost. Ale ty kotouce ATE a desky Brembo piskaji pri dobrzdování az hruza a pri silnejsim brzdeni do zatacek pak smrdi a koursi se od nich. To je normalni?
Jeste by me zajimalo zda muzu prijet na kladno na nejakou konzultaci, co dal vhodneho vylepsit. Diky.
Demure
 

PředchozíDalší

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník