RBC (PRC) intake manifold

RBC (PRC) intake manifold

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v sob 21. lis 2009 12:29:59

Rád bych se zeptal, zda někdo máte zkušenosti se sacím potrubím (intake manifold) RBC na CTR7G, původně určené pro Acuru RSX. Co jsem tak pročítal zahraniční diskuse, přínos by měl být v poměru k ceně velmi dobrý - dole ani ne, ale především ve vysokých otáčkách (5-10 koní? samozřejmě záleží i na ostatních úpravách a u již poladěného motoru možná ten přínos zdaleka takový nebude?...). Bohužel v Evropě není jednoduché daný díl sehnat, ale z USA se dá...

Dany, jak to vidíš s ohledem na řídící jednotku? Je to změna žádající si nové přeladění jednotky nebo by to v mém případě nemuselo být nutné?

Samozřejmě díky za jakékoliv případné zkušenosti či názory... ;)
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Re: RBC intake manifold

Příspěvekod dany v sob 21. lis 2009 13:37:00

Sání RBC je z Accorda EuroTypeR a ten má daleko větší místo v motorovém prostoru. Takže bez deformace a kuchání přední příčky se do CTR nedá namontovat, protože pro něj není prostě místo. Řešením je použítí PRC intake manifold z DC5, který se dá v evropě sehnat lehce jetý...

Mám ho třeba já, Loko a Mira už celou sezónu. U neupraveného sériového auta, může být opravdu nárůst výkonu možná těch 8HP, pokud je auto už laděné, může to přinést třeba 4HP. Každopádně ten zásadní rozdíl je, že RBC má o 1mm větší vnitřní průměr sacích komor. Pokud však neuděláš pořádné sání, stejně to nedoplníš směsí. Minimum je BMC CDA, avšak mě pak už ani toto sání nestačilo (což je dáno jinou konfigurací úprav a pravděpodobně výfukem 4-1, který se asi lépe vyplachuje, protože na 4-2-1 se mi to nestalo)...

Nicméně se to na grafu poznalo ani ne tak na výkonu, ale na průběhu. Po namontování sání byla v horních otáčkách směs až o 5% chudší, což značí daleko více vzduchu. Je tedy třeba znovu naladit program aby nedošlo k propálení pístů. Tyhle zásahy jsou už dost velké a je třeba vše správně ohlídat. Je tedy nezbytné zainvestovat také do širokopásmové lambdy a ohlídat správně poměr A/F. To už je pak další level úprav...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: RBC (PRC) intake manifold

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v sob 21. lis 2009 15:33:06

Díky za info, Dany - myslím, že tedy zůstanu u stávajícího setupu, se kterým jsem jinak beztak spokojen... Jen jsem se zkrátka zase přesvědčil, že nic jako "koně rychle, levně a jednodušše" neexistuje... :twisted: :D
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Re: RBC (PRC) intake manifold

Příspěvekod dany v sob 21. lis 2009 17:53:06

Když jsem tohle řešil, dostal jsem se přímo k testům v CPL racing a pokud bych výkon CTR se sériovým intake manifold PRB nastavil jako počáteční, řekněme "0%" a výkon CTR s RBC intake manifold bral jako maximum "100%", pak výkon CTR s PRC intake manifold je asi na "80%". Což díky bezproblémové montáži dává jasnou volbu...

Takže určitě to není marné, jen prostě ty úpravy musí být komplexní, tak jak pořád tvrdím a vše souvisí se vším... Jednoduše zákon akce a reakce platí i zde :lol:

Každopádně díky za postřeh, myslím, že to vrtalo hlavou hodně lidem :) jen se nikdo nezeptá...

EDIT: A zase trošku zklamu majitele 8G, protože tam ani to sání PRC nejde, problém klapka. Jedině nějaká redukce a pokusit se to nějak zbastlit... Zatím jsem to neřešil...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: RBC (PRC) intake manifold

Příspěvekod babo v úte 24. lis 2009 3:15:07

pre CTR 8G je riesenie ine, pouziva sa RRC intake maniflold z FD2. Je to obolubena uprava v GBR a tusim aj v USA na Si-ckoveho CIVICA. Videl som aj nejaky step by step postup a pasuje to prekvapivo do FN2 perfektne, skoro ziadne upravy (dokonca dane FN2 bolo myslim LHD).
Videl som dost vela grafov, narast je hlavne vo vysokych otachack (a meirne zhorsenie v strednych), islo o velmi cca 5ps.
Sem tam sa tiez da zohnat v GBR jety. Cena ale ani origo dielu tusim nie je uplne sialena, ale to si uz nepamatam presne.
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: RBC (PRC) intake manifold

Příspěvekod babo v stř 25. lis 2009 17:38:11

btw nechcel by niekto ten vyvoj RRC intake manifold na FN2 u Dana zaplatit? :) Vyhladovo by to nemusela byt zla uprava :) so sanim, jednotokou a catbackom.... man mnam :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: RBC (PRC) intake manifold

Příspěvekod Keak v pon 01. srp 2016 16:49:16

Nějáká doba od posledního příspěvku v tématu už uběhla,tak jsem se chtěl zepat jesti už má někdo nějákou zkušenost s RRC manifoldem na Fn2?

např:RRC,Hondata,sání a seriový catback
Uživatelský avatar
Keak
 
Příspěvky: 18
Registrován: úte 03. pro 2013 15:07:32
Bydliště: Praha

Re: RBC (PRC) intake manifold

Příspěvekod dany v sob 27. srp 2016 15:01:55

Myslím, že všichni jezdí RBC...
D.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno


Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron