Životnost motoru K20A
Napsal: čtv 19. lis 2009 2:40:05
Tak mám rozebraný motor a čeká mě generálka… To mě však vede k zamyšlení nad motorem K20A…
Přestože jsem začal dost pesimisticky, což byl samo úmysl, jsem poměrně spokojen. Auto má najeto 120tis km, z toho 110tis. km jako upravené a nějakých 70tis. km s výkonem přes 240HP. Kdo by tedy čekal rozpadlý motor, je na velkém omylu, ale popořadě…
Na jaře se mi podařilo na brzdě dostat z motoru něco okolo 240HP, měl jsem ale nějaké problémy s konfigurací sání x přívod paliva. Došlo tedy k úpravě těchto problémů, avšak při další brzdě byl naměřený výkon ještě menší na hranici 230HP. O tohoto dne se datují moje problémy a snahy najít příčinu. Vše se ještě zkomplikovalo během léta, když se ukázalo, že se současně začíná tlakovat okruh vody. Diagnozy byly od prasklé hlavy až pod fouknuté těsnění. Auto evidentně ztrácelo v létě oproti jaru na výkonu a rozdíl v rychlostech na cílové rovince v Mostě překročil postupně 10km/h. Přesto jsem se sezónou spokojen a těším se na další, s tímto autem o výkonu někde kolem 220HP se mi podařilo na posledním ježdění v Mostě, při jediném možném pokusu, výrazněji pokořit hranici dvou minut, kolik tak asi bude hodnota příští rok, až bude výkon zpátky ??? … Bohužel je možné, že tento stint se podepsal i na motoru… nicméně příčinu mám
Došlo k lehkému propadnutí a deformaci stěny mezi třetím a čtvrtým válcem, tudíž zde začalo podfukovat těsnění. Ta propadlina je důvod generálky motoru, je třeba blok dokonale srovnat.
Stav bloku po 120tis. km (80tis km v závodním režimu – ve VTECu )
- Ovalita válců je téměř neměřitelná, prostě nulová !!! To je spíš zázrak a hovoří to jak o výborném zpracování a kvalitě Hondy, tak i o mém „šetrném“ zacházení ( i olej Castrol 10W60 bude tedy asi v pořádku)
- Ojniční ložiska jsou stále ještě v horní polovině životnosti a vydrželi by možná i 200tis. km, přesto já teď dám samozřejmě nové
- Hlavní ložiska jsou bez výraznějšího opotřebení, ty snad ani dávat nová nebudu
- Kroužky dám a mám vlastně hotovo…
Hlava je samozřejmě netknutá, já snad dám alespoň nový řetěz
To je docela dobré po 120tis. km, ne??? Mých 120tis. km může být u sériového auta srovnatelně třeba 250 až 300 tis. km. To potom to auto může motoricky vydržet klidně půl milionu kilometrů… Lepší vizitku neznám, Hasík říká, že když to přežije Trnku, tak už to přežije všechno
Přestože jsem začal dost pesimisticky, což byl samo úmysl, jsem poměrně spokojen. Auto má najeto 120tis km, z toho 110tis. km jako upravené a nějakých 70tis. km s výkonem přes 240HP. Kdo by tedy čekal rozpadlý motor, je na velkém omylu, ale popořadě…
Na jaře se mi podařilo na brzdě dostat z motoru něco okolo 240HP, měl jsem ale nějaké problémy s konfigurací sání x přívod paliva. Došlo tedy k úpravě těchto problémů, avšak při další brzdě byl naměřený výkon ještě menší na hranici 230HP. O tohoto dne se datují moje problémy a snahy najít příčinu. Vše se ještě zkomplikovalo během léta, když se ukázalo, že se současně začíná tlakovat okruh vody. Diagnozy byly od prasklé hlavy až pod fouknuté těsnění. Auto evidentně ztrácelo v létě oproti jaru na výkonu a rozdíl v rychlostech na cílové rovince v Mostě překročil postupně 10km/h. Přesto jsem se sezónou spokojen a těším se na další, s tímto autem o výkonu někde kolem 220HP se mi podařilo na posledním ježdění v Mostě, při jediném možném pokusu, výrazněji pokořit hranici dvou minut, kolik tak asi bude hodnota příští rok, až bude výkon zpátky ??? … Bohužel je možné, že tento stint se podepsal i na motoru… nicméně příčinu mám
Došlo k lehkému propadnutí a deformaci stěny mezi třetím a čtvrtým válcem, tudíž zde začalo podfukovat těsnění. Ta propadlina je důvod generálky motoru, je třeba blok dokonale srovnat.
Stav bloku po 120tis. km (80tis km v závodním režimu – ve VTECu )
- Ovalita válců je téměř neměřitelná, prostě nulová !!! To je spíš zázrak a hovoří to jak o výborném zpracování a kvalitě Hondy, tak i o mém „šetrném“ zacházení ( i olej Castrol 10W60 bude tedy asi v pořádku)
- Ojniční ložiska jsou stále ještě v horní polovině životnosti a vydrželi by možná i 200tis. km, přesto já teď dám samozřejmě nové
- Hlavní ložiska jsou bez výraznějšího opotřebení, ty snad ani dávat nová nebudu
- Kroužky dám a mám vlastně hotovo…
Hlava je samozřejmě netknutá, já snad dám alespoň nový řetěz
To je docela dobré po 120tis. km, ne??? Mých 120tis. km může být u sériového auta srovnatelně třeba 250 až 300 tis. km. To potom to auto může motoricky vydržet klidně půl milionu kilometrů… Lepší vizitku neznám, Hasík říká, že když to přežije Trnku, tak už to přežije všechno