Správný olej pro Civic Type-R

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod willy2.0 v pon 28. zář 2009 11:57:07

JJ Loko co píše výrobce,k tomu se modlím vid...jenže výrobce,píše třeba intervaly a doporučení oleje,většinou dost přibližně"...co se zrovna hodí pro daný pásmo apod.
Třeba Renault doporučuje do Clia Sport i 5W40,nebo taky 10W40 a mám pocit výměnu po 15-20tis km :shock:
Prostě se s miř s tím,že tam sice leješ olej,ale ne ten nejlepší co tomu motoru můžeš dát a to je škoda :oops:
Protože motor jako K20A2 si zaslouží to nej!
Naposledy upravil willy2.0 dne pon 28. zář 2009 12:24:48, celkově upraveno 1
willy2.0
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod willy2.0 v pon 28. zář 2009 12:01:11

LK7R píše:Ja Vam chlapci nevim, ale pokud mi v manualu pise vyrobce ze se tam ma lejt od 0W-20 po 10W-40 tak tam budu lejt, co mi pise. Udaje xW-yy nejsou smerodatne, ty jen rikaji pri jake teplote bude jaka viskozita. Dulezite jsou udaje o odolnosti olejoveho filmu a pri jake teplote ztraci olej svuj ucinek.

10W-60 je mazut :D a ne olej ...

Mazut??hmm.Tak to mi asi všichni přední technici z několika olejářských firem lhali...a hlavně měl si ho vůbec v ruce?nenech se mýlit je řidounkej dost...Prostě to není polosyntetika což máš ty a asi i Babo v hlavě,to je plná se vším všudy a chrání to motor Hondy jak jen nejlíp může,nejen při normál provozu...
A pokad vyndá motor Dany po 100tisících a vyndáš svůj...jasně to uvidíš na válcích,uvidíš to na uložení vačky apod... 8-)
willy2.0
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v pon 28. zář 2009 12:22:21

Přijde mi Willy, že jsi zase zbytečně agresivní, začal si v tomto tématu velice dobře, tak si to prosím nezkaž. Každý má svůj názor a své argumenty... (Nenapadej prosím nikoho, Babo ani Loko není žádný blbec...)
Pravda je, že 10W60 je daleko hustší, než 5W40, nadruhou stranu to není nic hrozného, ale když jsem je schválně lil vedle sebe s Shell Helix Ultra 5W40, byl ten rozdíl znát. Myslím, že jde hlavně o pocit...
Můj názor a zkušenosti jsou, že konzistence je v pohodě, ale někdo může mít názor jiný...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod willy2.0 v pon 28. zář 2009 12:23:56

"Podle mě, v tom právě hraje roli hustota oleje, také mě velice potěšilo, že rozdíly hodnot nejsou velké, přestože mám najeto 2x tolik km, což také přikládám částečně oleji...[/quote]

Přesně tak Dany a máš pravdu,motor je díky tomu oleji méně námáhanej,mnohem mín se opotřebovává.
Olej a intervaly,to je alfa omega toho,jak chceš aby ti pak dlouho a dobře motor sloužil...
Kolik výkonu se ti po x tis.km ztratí taky,jen kvůli špatný"volbě oleje:)
Musím říct,že tohle vím naprosto jistě a prostě nechápu,že tohle furt podcenuje plno lidí :evil:
Prostě je to vyzkoušené...nějaký rady výrobů,Renault by taky do všeho cpal jen Elf a nejlíp proto,že s ním má smlouvu(resp.Elfa ted koupil Castrol mám pocit..sem zvědavej jestli se bude dál Elf dělat)...
Rovněž do Hondy S2000,patří 10W60.
A řeknu to i jinak-z pohledu opravárenskýho,co máme taky vyzkoušený...Stejně jak to platí u osobních,tak i kolik např. dodávek(pro někoho bohužel jen užitkáč,ke kterýmu se může chovat jako prase)...klekne na motor a jen proto,že do toho lidi lejou obyč.sračky a nebo nedodržujou intervaly...kolik sem měl zákazníků,kteří na tohle byli pořádní",dávali správný olej,měnily po 10-15tis km...a musím říct,měli najeto třeba přes 400-500tis km na Masterech,Trafikách"(Renault),nebo Fiatech,Dailině Ivecu(zminuju tyhle značky,protože to jezdí nejvíc... a auto,resp.motor fungoval furt pěkně...!!ikdyž pak byli tací,kteří si stěžovali...a právě to byli tací",kteří se k tomu chovali jako prase většinou...Musím říct ke kamaridovi jezděj lidi s autamama-dodávkama,který maj 150-200tis km a stěžujou si,že to,už nejede...změříme tlaky a je to jasný,motor je před GO a když se ho zeptáš na servis co to mělo",poví ti:jakej olej sem dával?no nějakej,co sem vždy sehnal a intervaly?mění třeba po 30tisících...pak se nedivím,že motor jde časem nenávratně do hajzlu a zbytečně,přitom je ta dodávka většinou živí a na novou hned nemaj...
A ted si uvědomte někteří",že CTR má v základu motor závodní" a ještě s ním tady nikdo nejezdíte pomalu...pak 5W40,je prostě silně nedostačující.A zejtra bych jel koupit hned 10W60 je to povinost:)!!
Jinak ten Valvoline je taky v pohodě Saty...
Naposledy upravil willy2.0 dne pon 28. zář 2009 12:30:57, celkově upraveno 3
willy2.0
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod willy2.0 v pon 28. zář 2009 12:27:00

dany píše:Přijde mi Willy, že jsi zase zbytečně agresivní, začal si v tomto tématu velice dobře, tak si to prosím nezkaž. Každý má svůj názor a své argumenty... (Nenapadej prosím nikoho, Babo ani Loko není žádný blbec...)
Pravda je, že 10W60 je daleko hustší, než 5W40, nadruhou stranu to není nic hrozného, ale když jsem je schválně lil vedle sebe s Shell Helix Ultra 5W40, byl ten rozdíl znát. Myslím, že jde hlavně o pocit...
Můj názor a zkušenosti jsou, že konzistence je v pohodě, ale někdo může mít názor jiný...

Píšu to v klídku,kde sem koho urazil?nikoho,sorry jestli to v nějaký větě tak vypadá.Divím se,že si furt lidi nedaj říct někdy....A věřím,že si z toho něco málo odnesou min.to,že do CTR patří 10W60.
willy2.0
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod LK7R v pon 28. zář 2009 12:27:36

dany píše:Pokud jsem tedy upravil motor a zvednul otáčky (jako loko) najednou teplota 130st. může být pro olej se specifikací 5W40 problém a může docházet ke zbytečnému opotřebení pístních kroužků a válců. Tady už s lokem nesouhlasím úplně...

S tím se dá souhlasit. Ovšem bohužel není 5W-40 jako 5W-40. Záleží na HTHS které udává jak moc je olej odolný ve stříhu při 150 stupnich celsia. U Castrolu jsem to nebyl schopen nikde najit... vsichni ostatni to bezproblemu udavaji. Tento udaj rika, jak olej chrani motor proti oderu, jak je olej odolny proti pretrzeni olejoveho filmu. 300V Power 5W-40 ma HTHS viscosity at150°C (302°F) ASTM D4741 3.61 mPa.s coz ho radi mezi "vysoce protektivni oleje". Co si myslim, ze je ale mnohem zavaznejsi je, stabilita tlaku oleje. Ta bude pri vyssich teplotach urcite jednoduseji udrzitelna s olejem vyssi vyskozity. Olej s nizkou viskozitou musi byt opravdu hodne kvalitni, aby mohl podavat vyrovnane vykony. Motul s timto problem nema, proto ho pouzivam.

dany píše:Navíc, jak jsem psal, olej 10W60 je hustší, takže příznivě pomáhá snížit spotřebu oleje a pomáhá vytěsnit opotřebení motoru, čímž pomáhá zvýšit kompresi, tohle jsem si třeba taky ověřil. Jen pro info, měřil jsem tlaky válců u dvou CTR, svého a ještě jednoho. Změřím to tedy nejdříve správně za studena, abych viděl, jak jsou na tom jednotlivé válce (rozdíl nesmí být vyšší, než 10%). Potom nechám auto plně ohřát a změřím to znovu. Tlaky stoupnou, protože motor se ohřeje a vytěsní, proč je ale ten rozdíl v autech, o kolik se to změní???

Moje CTR - olej Castrol 10W60 (120tis. km)
tlaky za studena - 11.0 - 10.7 - 10.5 - 11.0
tlaky za tepla - 11.7 - 11.7 - 11.5 - 11.9

Druhé CTR - olej Shell Helix Ultra 5W40 (60tis. km)
tlaky za studena - 10.9 - 10.8 - 10.6 - 11.0
tlaky za tepla - 11.3 - 11.3 - 11.0 - 11.6

Podle mě, v tom právě hraje roli hustota oleje, také mě velice potěšilo, že rozdíly hodnot nejsou velké, přestože mám najeto 2x tolik km, což také přikládám částečně oleji...

Toto je zajimavej poznatek, jedna z mala veci, ktera by me nahlodala k pouzivani hustsiho oleje. Je fakt, ze po naliti "mazutu" :) do CTR auto neskutecne ztichne na volnobeh, coz by odpovidalo vytestneni opotrebeni motoru.

Vyhody 10W-60 vs 5W-40:
- ztiseni motoru
- lepsi stabilita tlaku oleje
- da se predpokladat, ze bude mit slusnou odolnost vyssim teplotam
- spotreba oleje - nutno otestovat na mem aute

Nevyhody 10W-60 vs 5W-40:
- nutno opravdu dobre zahrat auto pred "pouzitim"
- neprilis vhodne na popojizdeni v normal provozu
- zanedbatelne zvysena spotreba a snizeni vykonu (asi zadny zasadni cisla...)
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod LK7R v pon 28. zář 2009 12:40:35

willy2.0 píše:Prostě to není polosyntetika což máš ty a asi i Babo v hlavě,to je plná se vším všudy a chrání to motor Hondy jak jen nejlíp může,nejen při normál provozu...

V aute pouzivam MOTUL 300V ... ses si toho vedom jo? Jestli ne, tak te to omlouva, jinak prosimte, se syntetikou a polosyntetikou na nas nechod ;) , tyhle flame mame zasebou.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v pon 28. zář 2009 12:46:24

LK7R píše:Vyhody 10W-60 vs 5W-40:
- ztiseni motoru
- lepsi stabilita tlaku oleje
- da se predpokladat, ze bude mit slusnou odolnost vyssim teplotam
- spotreba oleje - nutno otestovat na mem aute

Nevyhody 10W-60 vs 5W-40:
- nutno opravdu dobre zahrat auto pred "pouzitim"
- neprilis vhodne na popojizdeni v normal provozu
- zanedbatelne zvysena spotreba a snizeni vykonu (asi zadny zasadni cisla...)


Výhody, souhlasím beze zbytku...

Nevýhody:
- nutno opravdu dobre zahrat auto pred "pouzitim"
Nutno u všech Hond, pokud to někdo honí studené, je matěj, tady žádný podstatný rozdíl dle mě není...
- neprilis vhodne na popojizdeni v normal provozu
Co jsem tuhle otázku řešil s olejářema, dle názoru v tom není žádný rozdíl. Pokud auto strartuješ a olej má alespoň 20st. není rozdíl totiž vůbec žádný, v rozmezí 0-20st pak minimální...
- zanedbatelne zvysena spotreba a snizeni vykonu (asi zadny zasadni cisla...)
Rozdíl ve výkonu jsem opravdu neměřil, ale pokud můžu zdarma dostat i dva koně, proč to nevyužít? Ten tlak je opravdu objektivní...
A spotřeba oleje je u mě poloviční...
5W40 ... s novým motorem jsem měl kolem 4l na 10tis., ale hodně opravdu záleží, kdo to jak honí. Po aplikaci 10W60 mi spotřeba klesla na 2l na 10tis. Na okruhu mám vyzkoušené, že to je taky asi polovina, stejně jako u Pohnerova áčka. Jinak ano, bavíme se o 1l až 2l na 10tis. km, což není tragédie...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod LK7R v pon 28. zář 2009 12:56:56

dany píše:Nutno u všech Hond, pokud to někdo honí studené, je matěj, tady žádný podstatný rozdíl dle mě není...

Tak zahrat auto je samozrejmost, ale je rozdil, jestli bude ohrate za 5min jizdy nebo 10min jizdy (obzvast ve meste).

dany píše:Rozdíl ve výkonu jsem opravdu neměřil, ale pokud můžu zdarma dostat i dva koně, proč to nevyužít?

Myslim si, ze 2 kone jsou realna hodnota, ktera se da dosahnout pouzitim oleje s nizsi viskozitou (v nekterych pripadech i vic - dle okolnosti).

dany píše:A spotřeba oleje je u mě poloviční...
5W40 ... s novým motorem jsem měl kolem 4l na 10tis., ale hodně opravdu záleží, kdo to jak honí. Po aplikaci 10W60 mi spotřeba klesla na 2l na 10tis. Na okruhu mám vyzkoušené, že to je taky asi polovina, stejně jako u Pohnerova áčka. Jinak ano, bavíme se o 1l až 2l na 10tis. km, což není tragédie...

Tohle je opravdu vynikajici... Je pravdou, ze kdyz to honim, tak neni problem se dostat na 1litr na cca 1000km (okruh a rychly presun na nej a zpet).

Vymenu oleje jsem delal nedavno, ale mam otevrenou mysl a nebranim se vyzkouseni neceho jineho. Muzu 10W-60 zkusit a uvidime.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod willy2.0 v pon 28. zář 2009 12:59:29

Jinak auto snad před použitím a jízdou,kort svižnější-zahříváme vždy-já najel vždy nějdřívě zhruba 20-30minut jako člověk,hezky ho zahřál a vždy to tak budu dělat a kolikrát mi ještě auto nejdřív stálo nastartovaný jen tak před jízdou-ikdyž to se zahřívá velmi pomalu a u některých aut,to není dokonce žádoucí moc...Je to prostě další nejlepší věc,kterou můžeš udělat a furt to ještě spousta lidí nedělá:(věřím,že tady sou vyjímky a obecně co mám kamarády,sleduju,že,už to snad dělá každej a auto si šetří...
Popojíždění v normál provozu úplně normálně Loko...není to proboha mazut ale špičkovej olej,to nej co se dá koupit takhle to ber:)!
Jinak je zhruba spočítaný,co se týče i spotřebu paliva:že při najetých 20tisích kilometrech...ušetříš na oleji s velmi malou viskozitou 0W30,5W40...cca jednu nádrž paliva".. ...tzn.že spotřeba se ti(jen na začátku než se zahřeje olej u 10W60 pořádně)zvyší celkově při jeho používání o fakt strašně zanedbatelnou část...
Snížení výkonu...no,po pár desítkách tis.km,ti v motoru zůstane větší potenciál než s použ.5W40,tím sem si zcela jistej,to rozhodně...sice v řádkách pár" koní,ale zůstane 8-)
Celkově má pro mě jen plusy,jediný minus může bejt pro někoho větší spotřeba,ale ta je v řádech ani ne deci snad :lol: A to mě rovněž potvrdily i na školení..
Doslova řekli,že je to další dobrá reklama-argument pro spotřebitele:)(zavádějící trochu:)... reklama pro oleje který sou do naftáků" především...
Spotřeba oleje:tohle nemám vyzkoušený,takže nepovím...logicky by mohla bejt menší malinko(co se týče CTR)
U clia sem za 8tis km co sem měnil olej,dolil jen čtvrt litru :lol:
Je jasný,že tajpáry vždy žrali olej,dík konstrukci a má to tak bejt,je to v pořádku 8-)
Naposledy upravil willy2.0 dne pon 28. zář 2009 13:07:56, celkově upraveno 3
willy2.0
 

PředchozíDalší

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník