Správný olej pro Civic Type-R

Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod willy2.0 v sob 26. zář 2009 17:14:34

Rovněž by bylo dobrý tady uvést,jak je to s oleji třeba...
Správný oleje,který by se měli do motorů jako má třeba CTR a Clio lít...
Nemůžu když čtu po Hondaclubech že třeba Motul je nej,nebo že 5W40 je ideál protože je to plná,apod.řeči...(bohužel je toho plno na internetu vůbec a přitom motor je srdce auta a je důležitý ho chránit)
Na tohle sem velkej úchyl a nemám to podložený jen konzultacema ze závodů,svojí zkušeností,ale rovněž sem měl sezení-školení s nej technikama od Shellu,Mobilu,Castrollu,Texaca...zkrátka s několika předníma technikama a inženýrama od olejářských firem.
A ze všech sem vydyndal potřebný info...všichni potvrdily,že správnej olej do těchlech motorů je specifikace 10W60,5W50...zkrátka to druhé číslo by mělo být vyšší a zaručuje to,že i při vyšších teplotách,otáčkách,se ti nepotrhá olejovej film...Osobně preferuju Castrol 10W60 a vím,že ho dáváš i ty Dany,ale plno lidí tohle podcenuje a je to škoda,vždyt K20A2 si zaslouží to NEJ!
Někdy nemůžu z toho jak si lidi myslej,jak skvělý bude když tam nalijou plnou syntetiku"..
Ale co je pojem plná syntetika?mě třeba řekli,že všechny oleje sou už dnes plně synteticky vyráběné(až na minerální samo:)..Plná syntetika neznamená automaticky,že to nebude 10w40.A proto sou dnes oleje tak kvalitní spec.SJ,SL...už je to vše fakt kvalita,jen si člověk musí vybrat olej pro danej typ auta,jinej vybereš do CTR,jinej do TDI,jinej do 1.3 benzínu...
A kort motory jako je v CTR je potřeba chránit!rovněž výměna by neměla přesáhnout třeba 10tis(já měním po 8tis)...
Termíny Long life,to je taky smrt,naštestí motoru CTR se to netýká.Ale obecně kort u naft.motoru by se olej měl měnit max po těch 10-15tis a ne po 30tis to je šílenost,ale za to může marketing jisté značky,z dob minulých...naštestí,už se na to všichni vysrali a zjistily,že je lepší olej měnit namísto motoru:-))
Pokavad někdo leje olej do CTR spec.5W40 nebo 0W30...je to olej dobrý tak akorát do naftového motoru ...kde potřebuješ,aby se turbo ihned mazalo...a vůbec,aby se motor rychle ohřál,s čímž má naft.motor problém".Ale není to dobrý do japonský motorovky a vůbec to motor neochrání,při jízdě pro jakou je auto postaveno...
Pamatuju se jak mě Loko přesvědčoval o Motulu 5W40 ,myslím,že,už si dal taky říct...
Je prostě škoda,že plno lidí sere na motor zprominutím... :oops: Je to škoda,tak snad někoho přesvědčím,ikdyž věřím,že osvětu udělal,už Dany
Osobně se mě moc líbí Castrol 10W60(RS,nebo Edge Sport je to to samý jen jiný balení,dokonce mě řekli,že RS je jakoby jen stará krabice ale je to to samé co novej obal"Edge",)a pak je good Mobil 1" 5W50...i toho Mobila sem viděl hodně na servisu v rally,takže rovněž bude good...a i dle toho co sem si vyslech od těch techniků,osobně dávám přednost Castrollu
willy2.0
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v sob 26. zář 2009 17:41:34

Olej 10W60 je asi optimální.
- První číslo dává teplotu, při které olej již maže, protože obecně platí, že čím dříve maže musí být také řidčí, není úplně vhodné dát olej 0W. Motory jako CTR, vysokootáčkové, musí být konstruovány jakoby volněji kvůli roztahování materiálů teplotou, tudíž mají větší spotřebu oleje. U oleje 10W se oproti ojeji 5W sníží spotřeba na 10tis. km asi tak o 1l až 2l oleje, což není zanedbatelné...
- Druhé číslo je max. teplota, při které olej ještě "funguje", tady stačí index 50.

Limitující pro stav oleje je ale i fitr. Protože malé filtry přestávají filtrovat někde kolem 5 až 6tis. km, používám větší, které to natáhnou až někam mezi 7 až 8tis. km. Je tedy vhodné, vyměnit olej někde kolem 10tis. km, hlavně kvůli filtru, olej by mohl vydržet i o něco více...

Osobně preferuji Castrol 10W60, ale určitě jsou použitelné dle úvahy a zkušeností, oleje se specifikací 5W nebo 10W a horním indexem 50 nebo 60...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Well v sob 26. zář 2009 19:02:34

Do Mazdy taky dávám Castrol 10W60. Přeci jen to auto dostává na okruhu za uši a rozdíl v ceně není velký.
Do Jazzu dávám to co doporučuje výrobce (Valvoline10W30).
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Well v sob 26. zář 2009 19:04:50

dany píše:Olej 10W60 je asi optimální.
- První číslo dává teplotu, při které olej již maže, protože obecně platí, že čím dříve maže musí být také řidčí, není úplně vhodné dát olej 0W. Motory jako CTR, vysokootáčkové, musí být konstruovány jakoby volněji kvůli roztahování materiálů teplotou, tudíž mají větší spotřebu oleje. U oleje 10W se oproti ojeji 5W sníží spotřeba na 10tis. km asi tak o 1l až 2l oleje, což není zanedbatelné...
- Druhé číslo je max. teplota, při které olej ještě "funguje", tady stačí index 50.

Limitující pro stav oleje je ale i fitr. Protože malé filtry přestávají filtrovat někde kolem 5 až 6tis. km, používám větší, které to natáhnou až někam mezi 7 až 8tis. km. Je tedy vhodné, vyměnit olej někde kolem 10tis. km, hlavně kvůli filtru, olej by mohl vydržet i o něco více...

Osobně preferuji Castrol 10W60, ale určitě jsou použitelné dle úvahy a zkušeností, oleje se specifikací 5W nebo 10W a horním indexem 50 nebo 60...

Používáš Dany chladič oleje? Je to jedna z věcí o které uvažuju (když s tím zvyšováním výkonu mě odrazuješ ;) ).
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v sob 26. zář 2009 19:14:49

Nepoužívám, ten olej Castrol 10W60 přežije 160st a to mě stačí, pohubuju se kolem 150st. max.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Marfi v sob 26. zář 2009 19:18:15

Stim kompresorem a okruhama asi taky prejdu tady na tu smes:-)
Uživatelský avatar
Marfi
 
Příspěvky: 213
Registrován: pon 15. pro 2008 12:39:26

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Saty v ned 27. zář 2009 23:47:26

Jezdím Valvoline VR1 Racing 10W60, výměna s filtrem cca po 2-3tis km (sezóna)
tel.608641981
Saty
 
Příspěvky: 360
Registrován: úte 17. bře 2009 12:20:41
Bydliště: Veřovice

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod babo v pon 28. zář 2009 9:33:39

Dnes su oleje tak kvalitne, ze auto prezuje skoro vsetko. 10W60 je super olej, ale ked ho pouziva niekto asi ako Saty, ze ho taha na voziku. Ak clovek casto pouziva aj na beznu jazdu po meste, caste studene starty a ma seriovy vykon, myslim, ze hoci Ti to pride mozno willy smiesne, 5W40 je naopak idealna kombinacia. Myslim, ze inzinieri v honde asi vedeli toho trochu viacej o K20A2 ci K20Z4, ked vyberali doporucene viskozity oleja (najperferovanejsi olej je 0W30, co je trohu prehnane, ale ono pri beznej zatazi sa tak motor lepsie a lahsie toci a kolko percent majitelov CTR sa niekedy pozrie na okruh, ze ano..).

5W50 robi trebas Mobil 1 a je fajn, ale ma spustu polymerov a tie ked sa vypalia, stejne je z toho casom 5W40 (okrem 10W60 vacsina olejov co ma tak siroke spektrum funguje podobne). Navyse neviem, ci si willy niekedy cital technicke listy, ale prave Motul ma velmi slusnu mazavost pri vysokych teplotach aj s nizsim cislom...
10W60 ... Ked to am niekto odmerane ako Dan, vie aky ma presne kedy tlak oleja a teplotu, tak sa vobec necudujem, ze pouziva 10W60 aj ked auto pouziva nie len na okruhy.

Osobne pri 5W40 mam zatial spotrebu oleja 1,5l na 8000km a to si auto uzilo na kruhu celkom dost a akurat menim. Ak by som zvysoval vykon, tym padom mozne max. otacky (niekto uz mi pisal, ze teplota oleja u hondy moze byt kludne 120-130 stuponov, co je dost, trebars kamos na zavodnom aute ked jazdil, nikdy na okruhu nemal nad 90) tym padom by olej bol viacej zahriaty, dal by som druhe cislo tiez vyssie
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod LK7R v pon 28. zář 2009 10:07:13

Ja Vam chlapci nevim, ale pokud mi v manualu pise vyrobce ze se tam ma lejt od 0W-20 po 10W-40 tak tam budu lejt, co mi pise. Udaje xW-yy nejsou smerodatne, ty jen rikaji pri jake teplote bude jaka viskozita. Dulezite jsou udaje o odolnosti olejoveho filmu a pri jake teplote ztraci olej svuj ucinek.

10W-60 je mazut :D a ne olej ...
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v pon 28. zář 2009 11:30:51

Ano, jde opravdu hlavně o to, co píše výrobce, s tím souhlasím, ale jen do doby, než zvedneš otáčky (upravíš motor), pak je daleko důležitější pístová rychlost a jakou daný olej vydrží, než se začne film trhat. Pokud zvedneš otáčky u CTR na 9tis., máš najednou pístovou rychlost srovnatelnou s F1 !!! (CTR 9000rpm při 86mm zdvihu - 25.8m/s proti F1 19000rpm při zdvihu 42mm - 26.6m/s) Mám vyzkoušené, že dobrý je i 5W40 Shell Helix Ultra, ale pokud zvedneš otáčky, tím změníš teploty, je najednou všechno jinak. Pokud necháš sérii, v pořádku, poku změníš parametry, musíš se zamyslet, co se děje.
Sériový motor pracuje s teplotama oleje olem 110st., lehce upravený už najednou 130st. a hodně upravený (třeba pohnerovo ačko) pak klidně s teplotama 150st., stejně tak ale i naše auta při půlhodinové max. zátěži na okruhu...
Pokud jsem tedy upravil motor a zvednul otáčky (jako loko) najednou teplota 130st. může být pro olej se specifikací 5W40 problém a může docházet ke zbytečnému opotřebení pístních kroužků a válců. Tady už s lokem nesouhlasím úplně...
To samé olej 0W něco je určen do severských zemí s teplotama hluboko pod nulu. Olej 10W60 slušně maže i při mínus 20, takže záleží na každém, co preferuje. Vzhledem k tomu, že takto studených startů mám za sezónu minimum, nemám důvod dávat jiný olej, je pro mě důležitá ochrana při zatížení...
Navíc, jak jsem psal, olej 10W60 je hustší, takže příznivě pomáhá snížit spotřebu oleje a pomáhá vytěsnit opotřebení motoru, čímž pomáhá zvýšit kompresi, tohle jsem si třeba taky ověřil. Jen pro info, měřil jsem tlaky válců u dvou CTR, svého a ještě jednoho. Změřím to tedy nejdříve správně za studena, abych viděl, jak jsou na tom jednotlivé válce (rozdíl nesmí být vyšší, než 10%). Potom nechám auto plně ohřát a změřím to znovu. Tlaky stoupnou, protože motor se ohřeje a vytěsní, proč je ale ten rozdíl v autech, o kolik se to změní???

Moje CTR - olej Castrol 10W60 (120tis. km)
tlaky za studena - 11.0 - 10.7 - 10.5 - 11.0
tlaky za tepla - 11.7 - 11.7 - 11.5 - 11.9

Druhé CTR - olej Shell Helix Ultra 5W40 (60tis. km)
tlaky za studena - 10.9 - 10.8 - 10.6 - 11.0
tlaky za tepla - 11.3 - 11.3 - 11.0 - 11.6

Podle mě, v tom právě hraje roli hustota oleje, také mě velice potěšilo, že rozdíly hodnot nejsou velké, přestože mám najeto 2x tolik km, což také přikládám částečně oleji...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron