Stránka 12

Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: úte 01. zář 2009 13:15:47
od Ondras
Celkem se mi líbí sériové řešení vzduchového filtru v boxu (uzavřená konstrukce, velká plocha válcového filtru, s hondata modem i dostatečný objem boxu). Jediné, co je vyřešeno zvláštně, je místo odkud je do boxu nasáván vzduch - prostor mezi baterií a chladičem. Nasává se tak zřejmě teplejší vzduch, než je vhodné. Uvažoval jsem o nějakém řešení a evidentně jsem nebyl sám. Na netu jsem našel několik existujících variant:

* Coolrides - člen UK CTRO fora, momentálně vyvíjí "trubku", kterou nacpe do mezery mezi chladičem a chladičovou příčkou a napojí na čtvercovou OEM gumovou rouru k airboxu. Ačkoli se to z fotek nejeví, tak údajně nikde nemá trubka menší průřez než je vstup do gumové roury. Zatím má prototyp, předpokládaná cena hotového je okolo 45 GBP.

Obrázek
Obrázek

* FC Design - Belgičani, kteří mají v repertoáru spoustu karbon udělátek pro EP3. Mají podobné řešení, doplněné scoopem za maskou. Cenu nevím, zaslal jsem dotaz, tak uvidím.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

* Mugen - spíše pro zajímavost. Trubka k jejich airboxu je opět zakončena velmi podobným trychtýřem, mířícím do mezery nad chladič

Obrázek

* T1R - ještě jsem našel trychtýřek určený pro DC5 a údajně i pro EP3. Jen se mi to podle fotky zdá krátké. Cena asi 130 USD.

Obrázek

Má to vůbec smysl řešit? Selský rozum mi říká, že ano, jeden uživatel UK CTRO fora zkoušel podobné řešení, jen použil neoprénovou hadici prostrčenou nad chladičem, a zaznamenal pokles teploty nasávaného vzduchu o nějakých 10°C (na cca +3-5°C oproti teplotě okolí). Má zde někdo s podobným řešením zkušenosti?

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: úte 01. zář 2009 15:08:04
od LK7R
Vypada to urcite zajimave, rozhodne to nejakej ten konik navrch prida. Kazdopadne lepsi nez alu trubka pod blatnik ... sice CAI ma spicku, ale odezva na plyn je tragicka.

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: úte 01. zář 2009 19:03:18
od dany
Vzduch se u sériového nasává ve správném místě. Pokud se podíváš pozorně zjistíš, že chadič je v místě nasávání dokonce vybrán, aby mohl nad chladičem přicházet k ústí sériového sání studený vzdhuch zpředu masky. Když jede auto dopředu, nedochází k žádnému míchání a nasává se přímo zpředu, pokud auto stojí, pak to je naopak nejblíže k místu s možností co nejstudenějšího vzduchu.
To nasávání tam je tam z úplně jiného důvodu...

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: úte 01. zář 2009 19:49:13
od Saty
Toto řešení se mi celkem zamlouvá, takže vyčkám ;)

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: úte 01. zář 2009 20:32:27
od Ondras
Já vím, že je chladič vybrán a přes masku nad ním může proudit vzduch k sací trumpetce, ale není mi moc jasné, proč ta je otočená kolmo ke směru jízdy. Nemám důvod nevěřit tomu, že když se nasávání otočí dopředu, tak teplota vzduchu v sání klesne.

Pokud coolrides dokončí projekt do finální fáze, tak jeho nasávač objednám a uvidíme ;) .

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: úte 01. zář 2009 20:47:09
od dany
Ta teplota sání klesne díky přímému náporu vzduchu. To je neoddiskutovatelné, ale současně to přinese více bordelu do sání a větší namahání vzduchového filtru, to je důvod, proč to je origo kolmo. Hlavně za mokra to musí být velký rozdíl...
Hlavní přínos, který ale vidím já, je více vzduchu v sání, tím rychlejší odezva při akceleraci. Díky náporu vzduchu se objeví v airboxu "přetlak", což je určitě více důležité, než ty 4st. teploty nasávaného vzduchu. Pokud třeba nemáš ani termo těsnění pod sání, tak ti to sání předehřívá vzduch o daleko více stupňů, než u nasávání získáš. To všechno jsem už měřil a zkoumal...
Stačí si dát na sání ruku až někde zastavíš, teplota sání je skoro jako teplota bloku motoru :)
U toho sání je důležité vyřešit daleko závažnější věci, než je teplota nasávaného vzduchu...

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: stř 02. zář 2009 23:21:52
od Ondras
Doplnění informací: kit od FC Design stojí 135EUR vč. pošty po celé evropě.

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: čtv 03. zář 2009 9:25:38
od LK7R
Ondras píše:Doplnění informací: kit od FC Design stojí 135EUR vč. pošty po celé evropě.

To neni spatna cena, pro standard K20A2 to asi ma cenu. Pokud ovsem ta K20 bude trosku poladena (svody, vyfuk, vacky, komressor) tak asi spis bude problem s objemem vzduchu ktery lze protlacit skrz to sani...

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: čtv 03. zář 2009 17:34:01
od willy2.0
Tyto typy airboxů,sání se léta používají v motorsportu,není to novinka jen to občas stojí raketu,mě se tohle řešení líbí od chvíle co sem to viděl 8-) a v carbonu to vypadá luxusně závodně :shock: !!

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

PříspěvekNapsal: čtv 03. zář 2009 20:36:11
od dany
Jen si zase asi nikdy neviděl závodní sání, tohle je jen "podobné", Není to špatné řešení pro sériové auto, ale jak správně píše LK7R, problém je v objemu vzduchu, jeho proudění a poměru přefiltrovaný/nepřefiltrovaný vzduch v sání... U upraveného CTR tohle řešení fungovat nebude, bohužel, ale vypadá to dobře :lol: