Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod Ondras v úte 01. zář 2009 13:15:47

Celkem se mi líbí sériové řešení vzduchového filtru v boxu (uzavřená konstrukce, velká plocha válcového filtru, s hondata modem i dostatečný objem boxu). Jediné, co je vyřešeno zvláštně, je místo odkud je do boxu nasáván vzduch - prostor mezi baterií a chladičem. Nasává se tak zřejmě teplejší vzduch, než je vhodné. Uvažoval jsem o nějakém řešení a evidentně jsem nebyl sám. Na netu jsem našel několik existujících variant:

* Coolrides - člen UK CTRO fora, momentálně vyvíjí "trubku", kterou nacpe do mezery mezi chladičem a chladičovou příčkou a napojí na čtvercovou OEM gumovou rouru k airboxu. Ačkoli se to z fotek nejeví, tak údajně nikde nemá trubka menší průřez než je vstup do gumové roury. Zatím má prototyp, předpokládaná cena hotového je okolo 45 GBP.

Obrázek
Obrázek

* FC Design - Belgičani, kteří mají v repertoáru spoustu karbon udělátek pro EP3. Mají podobné řešení, doplněné scoopem za maskou. Cenu nevím, zaslal jsem dotaz, tak uvidím.

Obrázek
Obrázek
Obrázek

* Mugen - spíše pro zajímavost. Trubka k jejich airboxu je opět zakončena velmi podobným trychtýřem, mířícím do mezery nad chladič

Obrázek

* T1R - ještě jsem našel trychtýřek určený pro DC5 a údajně i pro EP3. Jen se mi to podle fotky zdá krátké. Cena asi 130 USD.

Obrázek

Má to vůbec smysl řešit? Selský rozum mi říká, že ano, jeden uživatel UK CTRO fora zkoušel podobné řešení, jen použil neoprénovou hadici prostrčenou nad chladičem, a zaznamenal pokles teploty nasávaného vzduchu o nějakých 10°C (na cca +3-5°C oproti teplotě okolí). Má zde někdo s podobným řešením zkušenosti?
respect to the men in the fast bread vans
Uživatelský avatar
Ondras
 
Příspěvky: 92
Registrován: sob 02. kvě 2009 0:36:59
Bydliště: Ostrava

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod LK7R v úte 01. zář 2009 15:08:04

Vypada to urcite zajimave, rozhodne to nejakej ten konik navrch prida. Kazdopadne lepsi nez alu trubka pod blatnik ... sice CAI ma spicku, ale odezva na plyn je tragicka.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod dany v úte 01. zář 2009 19:03:18

Vzduch se u sériového nasává ve správném místě. Pokud se podíváš pozorně zjistíš, že chadič je v místě nasávání dokonce vybrán, aby mohl nad chladičem přicházet k ústí sériového sání studený vzdhuch zpředu masky. Když jede auto dopředu, nedochází k žádnému míchání a nasává se přímo zpředu, pokud auto stojí, pak to je naopak nejblíže k místu s možností co nejstudenějšího vzduchu.
To nasávání tam je tam z úplně jiného důvodu...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod Saty v úte 01. zář 2009 19:49:13

Toto řešení se mi celkem zamlouvá, takže vyčkám ;)
tel.608641981
Saty
 
Příspěvky: 360
Registrován: úte 17. bře 2009 12:20:41
Bydliště: Veřovice

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod Ondras v úte 01. zář 2009 20:32:27

Já vím, že je chladič vybrán a přes masku nad ním může proudit vzduch k sací trumpetce, ale není mi moc jasné, proč ta je otočená kolmo ke směru jízdy. Nemám důvod nevěřit tomu, že když se nasávání otočí dopředu, tak teplota vzduchu v sání klesne.

Pokud coolrides dokončí projekt do finální fáze, tak jeho nasávač objednám a uvidíme ;) .
respect to the men in the fast bread vans
Uživatelský avatar
Ondras
 
Příspěvky: 92
Registrován: sob 02. kvě 2009 0:36:59
Bydliště: Ostrava

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod dany v úte 01. zář 2009 20:47:09

Ta teplota sání klesne díky přímému náporu vzduchu. To je neoddiskutovatelné, ale současně to přinese více bordelu do sání a větší namahání vzduchového filtru, to je důvod, proč to je origo kolmo. Hlavně za mokra to musí být velký rozdíl...
Hlavní přínos, který ale vidím já, je více vzduchu v sání, tím rychlejší odezva při akceleraci. Díky náporu vzduchu se objeví v airboxu "přetlak", což je určitě více důležité, než ty 4st. teploty nasávaného vzduchu. Pokud třeba nemáš ani termo těsnění pod sání, tak ti to sání předehřívá vzduch o daleko více stupňů, než u nasávání získáš. To všechno jsem už měřil a zkoumal...
Stačí si dát na sání ruku až někde zastavíš, teplota sání je skoro jako teplota bloku motoru :)
U toho sání je důležité vyřešit daleko závažnější věci, než je teplota nasávaného vzduchu...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod Ondras v stř 02. zář 2009 23:21:52

Doplnění informací: kit od FC Design stojí 135EUR vč. pošty po celé evropě.
respect to the men in the fast bread vans
Uživatelský avatar
Ondras
 
Příspěvky: 92
Registrován: sob 02. kvě 2009 0:36:59
Bydliště: Ostrava

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod LK7R v čtv 03. zář 2009 9:25:38

Ondras píše:Doplnění informací: kit od FC Design stojí 135EUR vč. pošty po celé evropě.

To neni spatna cena, pro standard K20A2 to asi ma cenu. Pokud ovsem ta K20 bude trosku poladena (svody, vyfuk, vacky, komressor) tak asi spis bude problem s objemem vzduchu ktery lze protlacit skrz to sani...
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod willy2.0 v čtv 03. zář 2009 17:34:01

Tyto typy airboxů,sání se léta používají v motorsportu,není to novinka jen to občas stojí raketu,mě se tohle řešení líbí od chvíle co sem to viděl 8-) a v carbonu to vypadá luxusně závodně :shock: !!
willy2.0
 

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod dany v čtv 03. zář 2009 20:36:11

Jen si zase asi nikdy neviděl závodní sání, tohle je jen "podobné", Není to špatné řešení pro sériové auto, ale jak správně píše LK7R, problém je v objemu vzduchu, jeho proudění a poměru přefiltrovaný/nepřefiltrovaný vzduch v sání... U upraveného CTR tohle řešení fungovat nebude, bohužel, ale vypadá to dobře :lol:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron