Stránka 11

Torgue Damper

PříspěvekNapsal: čtv 30. dub 2009 19:56:25
od LK7R
Co si myslite o Torgue Damperech? 8g ho ma v zakladu. Da se to uspesne pouzit jako nahrada za Energy Suspensions inserts? Uz to slysim jak Dany hudruje, ze zavodak ma delat bordel :lol: , ale tohle je bordel duniveho razu a je to desnej opruz - na rozkoceni hlavy (Spoon N1dela bordel, ale aspon je to peknej bordel).

Myslenka je takova, ze protoze to je chyceny jen na dva srouby, tak se to da jednoduse vyndat pri jizde nekam daleko (300km+) a pak zas jednoduse nasadit pro dovadeni. Funkce by mela byt podobna jako inserty, ikdyz o neco horsi... to ale pro vyhodu jednoducheho vyndani objetuju.

Nasel jsem v UK za 60 liber kopii Spoonu ... ma nekdo moznost sehnat neco podobnyho? (Dany?)

Dik za vsechny nazory.

Dan

Re: Torgue Damper

PříspěvekNapsal: pát 01. kvě 2009 9:28:39
od dany
Není pravda, že Ti tlumič záklonu nahradí tvrdší silentbloky (každé má totiž trošku jiný úkol), zamysli se nad tím a pochopíš proč...
... Jen napovím, že motor je uchycen na více místech, tím pádem tlumič záklonu ...

Tlumič záklonu je dobrá věc a já osobně ho mám od začátku společně s tvrdšími výplněmi silentbloků. Každopádně tady se nevyplatí moc šetřit a já osobně mám Spoona, jako levnější variantu mám vyzkoušen Ingalls ( http://www.typer.cz/detail.php?id=3 ), ten jezdí třeba Walker.

Tlumič záklonu, pokud je dobrý, tak demontovat nemusíš, protože při normální jízdě není vůbec cítit a na rozdíl od silentbloků pracuje jen při záklonu motoru (prudká akcelerace, decelerace)

Re: Torgue Damper

PříspěvekNapsal: pát 01. kvě 2009 10:53:43
od Walker
Jak píše Dany, používám ho, měl jsem jej odpojenej když jsem neměl zvednutý volnoběžný otáčky, tak se vibrace do kastle skrz něj trochu nepříjemně přenášely, ale teď už je to OK. Hlavní vibrace od motoru jdou do kastle skrz výplně silentbloků, s tím nic nenaděláš. "Odpojit" si jej kdykoliv můžeš, drží na jednom šroubu.

Re: Torgue Damper

PříspěvekNapsal: pát 01. kvě 2009 10:57:14
od dany
Myslím, že 90% vibrací je ze silentbloků a 10% z tlumiče záklonu...

Re: Torgue Damper

PříspěvekNapsal: pát 01. kvě 2009 11:24:20
od LK7R
Vlozky omezujou pohyb motoru predevsim dopredu a dozadu, ale i do stran. Kdezto tlumic jen dopredu a dozadu - je tak?

Ja tam ty vlozky mam hlavne kvuli spoon svodum - aby nepraskly, kdyz se hejbe motor a ten se nejvic pohybuje predevsim dopredu a dozadu.

Ten Ingals mas nejak dostupnej? 4000Kc je celkem mazec, ale pokud to bude fungovat ...

Re: Torgue Damper

PříspěvekNapsal: pát 01. kvě 2009 11:31:13
od dany
musel by se přivést, tady ho nemám :( cca 14dnů.

pokud dáš pouze tlumič záklonu, musíš k němu dát alespoň tvrdý přední silentblok, jinak se ten motor stejně v silentblocích kroutí a dojde časem ke zničení předního silentbloku (stoperu). To je taky vyzkoušené. Na druhou stranu větší část vybrací, řekl bych tak kolem 2/3, přenáší právě zadní silentblok, který je uchycen přímo do skeletu, kdežto přední stoper je na podrámu a teprve ten čtyřmi šrouby ke skeletu. To je ten rozdíl...

Re: Torgue Damper

PříspěvekNapsal: pon 04. kvě 2009 8:15:48
od LK7R
Tak jsem se vcera vrhnul pod auto a zadni vlozky vyndal. Je to hodne veliky rozdil co se tyce vybraci. Co se tyce hluku tak to poznam az pojedu nekam dal. Kazdopadne s tim kostitrasem co byl predtim se to neda srovnavat. Auto trochu ztratilo ze sveho "racing feel", ale to pro trochu pohodli ozelim. Takze ted jeste ten Torgue Damper a budu spokojenej. Jinak vyndat zadni silentblok je celkem v pohode, jen mam stesti, ze mam dvoudilne svody a sroub ze silentbloku jde vyndat pri rozpojeni 4-2 a 2-1 casti. S dlouhyma svodama se obavam neni mozne takhle lehce silentblok vyndat, respektive vytahnout ten dlouhej sroub co drzi motor v siletbloku.

Diky za rady a zkusenosti kluci.

D.

Re: Torgue Damper

PříspěvekNapsal: pon 04. kvě 2009 10:30:28
od dany
I na dlouhých svodech to jde, ale je to obtížnější :)

Teď už jen jak moc se bude kroutit ten motor a co na to ty svody, mě aby to nepraskalo, tak jsem musel dát všechno (tvrdé silentbloky, tlumič záklonu). Od té doby (už to je přes rok) mi zatím nic neprasklo. Neznám větší opruz, než jednou za 2 měsíce vyndavat výfuk a buď opravovat prasklé příruby nebo měnit vlnovec :(