Focus RS II

Komplexní pohled na auta a jejich srovnání, zkušenosti, komplexní úpravy, testy

Focus RS II

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v ned 16. srp 2009 22:21:32

Focus RS II, 24 hodin, neomezené kilometry... Tak přesně tenhle dárek jsem dostal nejen od sourozenců ke třicátinám - co Vám budu povídat, radost mi udělali velikou... ;) Takže tímto letí ještě jednou mnohá díky ségře a Davidovi, bráchovi a Báře!

IMG_0932.JPG
(115.47 KiB) 321 krát


Je mi jasný, že profesionálních recenzí Focusu RS jste všichni přečetli a viděli spoustu, takže to berte jako zhodnocení jednoho amatéra, co sám jezdí s koncepčně stejným autem (silnější předokolka se samosvorem (CTR7G, quaife, cca 220 koní)) a občas má možnost povozit se i na nějakých dalších autech (v kontextu následujícího textu především Evo VIII + CTR8G)...

Nebudu se rozepisovat do jednoho dlouhého textu (od prvních dojmů až po závěrečný spěch domů), ale pro přehlednost to vezmu po kategoriích - každej si aspoň najde to, co ho zajímá nejvíc... ;)

Design - Ačkoliv téhle kategorii obvykle přikládám minimální význam, tak tentokrát od ní začnu (asi proto, že to bylo to první, s čím jsem se seznámil, když mi auto přivezli)... Sám nemám rád přeplácaná auta, nicméně tohle auto naživo vypadá opravdu dobře, i když by někdo mohl namítnout, že na něj nalepili tolik věcí, až nakonec vypadá jak vánoční stromeček (obzvláště v zelené, kterou jsem měl k dispozici) a poněkud přehnaně (výrazná barva, velký gril (ve zpětnejch vypadá hodně hladově), extrémně vytažené blatníky, velké křídlo, difuzor, všelijaké otvory, velké výfuky...) - ale v kontextu toho, jak chtěl Ford zapůsobit (být nad ostatními HH a jít proti EVO/STI), se jim to myslím povedlo na výbornou... Kdekoliv jsem projel, tak auto naprosto spolehlivě hýbalo krky kolemjdoucích... Pokud bych někdy tohle auto kupoval, tak určitě právě v zelené - modrou mám spojenou s první generací RS a bílá je sice fajn, ale ne dost výjimečná... Takže za až lehce komiksový vzhled dávám palec nahoru!

Výkon - Tak, a jsme u toho... Jede, jede rychle, ale nepůsobí jako by měl mít 305 koní... Četl jsem dost recenzí a pokud se dobře pamatuju, nikde se nezmínili, že by snad tím třísetkoňovým dojmem nepůsobil... Což mě ted zpětně překvapuje, protože pokud tohle bylo 300 koní, tak dost z nich asi někde přišlo o nohu... Abych přidal i srovnání, tak proti Boxsteru S (252 koní) byl souboj v přímce vyrovnaný (ovšem nutno přiznat, že na palubě RS byl spolujezdec navíc a třeba papírovou stovku mají vlastně stejnou), ale především RS se nijak zásadně nevzdalovalo ani CTR8G (jednotka Hondata, svody CPL)... Pod plným plynem sice jelo RS rychleji, ale CTR8G dokázalo kontrovat při změně převodu - přeřazení bylo u CTR díky krátkým drahám rychlejší a především motor okamžitě zabíral... Naopak u RS po každém přeřazení chvilku trvalo, než se motor zase sebral, přestože pracoval v dostatečně vysokách otáčkách - takže celkově CTR ztrácelo jen minimálně... Jak vidno, turboefekt se u RS rozhodně vymazat nepodařilo... A bohužel právě charakter motoru bylo to, co mi na celém autě sedělo nejméně - ve 2,5-3 tis zabralo turbo, chvilku jsi se vezl na vlně točáku/výkonu, ale na pěti tisících už jsi cítil, že dál to nemá moc smysl... Až příliš turbodieselový projev, který mi ke sporťáku zkrátka nepasuje... Chyběla jakákoliv špička... A jelikož výkon je nad či na úrovni Evo/STI, pak musím říci, že akcelerace v Evu působí oproti RS přímo násilnickým dojmem - což je pro mě hodně velké překvapení, jelikož by RS díky jedné poháněné nápravě mělo mít výhodu díky menším ztrátám výkonu oproti složitým diferenciálům japonců...

Zvuk - První, co jsem zaznamenal, když jsem ujel pár kilometrů, bylo ticho... Svezl jsem i svou drahou polovičku, která z toho byla nadšená - prý to jede jaksi mimochodem, zkrátka v kabině nepůsobí dojmem, že motor se rozletí na počet součástek krát dva v příští sekundě... :D Jenže tohle já od sporťáku nečekám - nechci dát milion za auto kvůli tomu, aby se tím zvukem kochali všichni okolo až na mě... On totiž zvuk působí zvenku parádně, zvláště za autem, kdy je slyšet velmi pěkný, hluboký bas... Turbo si občas odfoukne, sem tam nějaká rána z výfuků... Pokud bych si odmyslel to turbo, tak zvuk na mě trochu působí dojmem starých vzduchem chlazených 911 - zkuste si představit takové uhlí sypané do sklepa po nějaké skluzavce... Jenže - ty o tom za volantem máš spíše takové tušení, zatímco ostatní se venku smějou (nebo nadávaj, to už si každý musí rozhodnout sám ;) )... Utlumení zvuku v kabině naprosto chápu u HH typu GTI, ale u RS to neberu... Sorry....

Spotřeba - No, tak to dorazíme... Dal jsem tyhle tři témata za sebe, neboť se týkají v podstatě toho samého - motoru... Drtivá většina najetých km na silnicích 2.a 3.třídy v poměrně ostrém okreskovém tempu... Tady nemá cenu mnoho slov, strohé údaje řeknou více... Celkem najeto 873 km... Celková spotřeba 199,55 litrů (Carrera 100)... Průměrná spotřeba 22,86 na sto... Celková cena benzinu 6322 Kč... Cena paliva na 1 km = 7,24 Kč... TY KRÁVO!!!

Řazení - Trochu delší dráhy, ale jinak přesné... Řadička a zejména spojka šly velmi zlehka, což možná ne každému úplně vyhovuje, ale mně ano... Takže tady určitě body k dobru.

Řízení - Dle mého velmi, velmi dobré... Když jsem řídil FRS I, získal jsem dojem, že každý FWD auto se samosvorem bude lítat zprava doleva, když se mu zrovna zachce... Tenhle dojem jsem si upravil, když jsem dal quaife do svého CTR - ve srovnání s FRSI to byla z pohledu řízení pohoda... A FRS II funguje rovněž v podstatě bez problémů... Řízení celkově velmi přesné, o trochu méně strmé než v případě CTR8G, což mi ale plně vyhovuje... A zároveň člověk stále věděl, co se s přední nápravou děje - další body k dobru, no vida! :)

Podvozek - Jednoznačně to nejlepší na celém autě! První dojem je, že je až překvapivě komfortní... Zpočátku jsem si nemohl zvyknout na v zatáčkách lehounce se nořící záď a měl dojem až příliš měkkého podvozku, takže chvilku trvalo, než jsem mu začal věřit... Ale po dalších a dalších kilometrech člověk získává na jistotě, auto po silnici takříkajíc pluje, nenechá se příliš rozhodit nerovnostmi... A při blížení se k limitům nepůsobí nijak přehnaně nedotáčivě - naopak zadní náprava se začne lehounce tlačit do lehké přetáčivosti a v kombinaci s plynem a záběrem samosvoru je to celé nádherně řiditelné... Super! Od uvedení RS jsem nadával na to, že v základu má 19-palcová kola (a stojím si za svým - považuju to v nižší střední za nesmysl), ale překvapivě se nijak zásadně neprojevují na komfortu jízdy... Gumy Continental 235/35 fungují také pěkně (i když jsou samozřejmě vzhledem k šířce lehce citlivější na vyjeté koleje), drží se slušně (ale na semislick to nemá) a pouští se krásně progresivně, což vše přispívá k výborné ovladatelnosti... Tady dávám RS hodně bodů... ;)

Brzdy - Jel jsem zpočátku klidnější tempo a při používání na 60-70% se jevily velmi dobře, i když dráha brzdového pedálu byla až příliš dlouhá (což ovšem přispívalo k pocitu dobré dávkovatelnosti)... Při opravdu ostré jízdě se ale začaly hodně rychle přehřívat, auto mělo při plném brždění dost neklidnou záď a problémem najednou byl i ten dlouhý chod pedálu - člověk by v tu chvíli chtěl, aby reagovaly o hodně dřív... Problém s účinkem a přehříváním by dost možná vyřešily lepší desky, u chodu pedálu si ale nejsem tak jistý... Takže tady i přes dobrý první dojem nakonec spíše výhrady, protože tohle má být ultimativní auto (nebo se tak alespoň tváří), čemuž by měly odpovídat i brzdy...

Interiér - Vezmu to pouze z ergonomického hlediska... Sedí se opravdu hodně vysoko, ale pozici pedály-já-volant jsem si našel okamžitě a byl s ní spokojen po celou dobu ježdění... Recara vypadají krásně, mají docela měkký sedák a celkově jsou dostatečně pohodlná... I přes jejich ultimativní vzhled bych ale uvítal ještě trochu těsnější boční vedení, i když možná bych měl jen víc chodit do posilovny... Prostor v kufru - taška se mi tam vešla, takže spokojenost... ;)

Celkový dojem
Takže co říci závěrem...To auto mě bavilo, zejména svým výborným podvozkem... Taky skvěle vypadá a dokáže být i přes určité výtky k výkonu velmi rychlé... Jo - a ostatní auta tak nějak přirozeně očekávají, že když se k nim zezadu přiženete, je jejich osudem být předjet... :D Jenže je tu několik ALE - a všechna se točí okolo motoru... Prvním je samotné podání výkonu, kterému chybí sportovní charakter... Druhým bodem je zvuk - sakra, když to auto vypadá, jakoby právě uteklo z atletické laboratoře, tak proč mám uvnitř občas dojem jak v limuzíně? A třetí bod- průměrná spotřeba 23 litrů na 100 km... Abych byl ochoten akceptovat takovou spotřebu, musí to auto být neurvale rychlé, což RS při vší úctě není... Vzhled auta tak slibuje více, než nakonec RS nabídne a vlastně se trochu divím všem těm možná až nekriticky pozivitním recenzím... Komfortní podvozek a řiditelnost srovnatelná s obyčejným Focusem je fajn, ale kdo by to při té spotřebě chtěl používat na denní ježdění? A naopak - když budu chtít ultimativní auto a jsem ochoten akceptovat tu hrozivou spotřebu, nebudu brát předokolku, jejiž motor není v interiéru skoro slyšet a v zrcátkách se mi udrží kdejakej dobře řízenej hot hatch... Takže otázka za milion? RS dle mého není tou správnou odpovědí (i když status RS a obecně ostrých aut od Fordu zajistí, že se v podstatě všechna prodají (často lidem, kteří se s ním vlastně ještě ani nesvezli a stejně podepsali...)). Snad se na mě nebudou sourozenci za lehce kritický tón recenze zlobit - já se vážně skvěle bavil a za dárek ještě jednou moc děkuju! ;) Sakra, prostě jen ten motor...
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Re: Focus RS II

Příspěvekod dany v ned 16. srp 2009 23:59:36

Měl jsem možnost se s tímto autem svést velice krátce, takže na nějakou obsáhlejší "recenzi" a zhodnocení si netroufám, ale opravdu motor je svým projevem a turboefektem proti STi a hlavně EVO9 dost pozadu. Pokud bych měl vzít fakt, že má 300HP, tak bych byl schopen uvěřit, že EVO má 400HP, tak "brutálně" EVO proti Focusu na mě působí. Spotřeba stejná jako u EVA, ale daleko méně muziky :(. Neměl jsem možnost ho porovnat s jinými auty, ale přestože jsem v to, že by mohlo být CTR jen o něco málo pomalejší, ani nedoufal, jsem ochoten (a rád) tomu uvěřit. Atmosféra je atmosféra :twisted: .
I na mě osobně byl podvozek hodně měkký (málo sportovní) a za těch pár kilometrů jsem mu nevěřil vůbec, kvůli takovému náklonu zadku v zatáčkách (který podle mě větší než u sériového CTR 7G) jsem poměrně brzo vyměnil u svého CTR7G stabilizátory za tvrdší...
Design je určitě dobrý, ale mě osobně to přijde trošku jako šlápnutí vedle s těma spoilerama a lištama (něco jako Lancer evoluce V a hlavně VI), není nad čistý design STi a EVO 8,9 :) (ke kterým se automobilky vrátili)
Kdybych měl mega, určitě bych bral EVO, ještě bych se zamyslel možná nad STi, ale vzal bych EVO :lol:

Za článek pochvala...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Focus RS II

Příspěvekod dany v pát 04. zář 2009 13:16:55

Williho pohled na věc jsem hodil do samostatného vlákna viewtopic.php?f=11&t=210&p=1763#p1763 , nemusíte se tak prohrabávat nesmyslnou debatou...

Zde prosím můžeme pokračovat k tématu Focus RS II. Díky
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Focus RS II

Příspěvekod willy2.0 v pát 04. zář 2009 13:58:34

dany píše:Williho pohled na věc jsem hodil do samostatného vlákna viewtopic.php?f=11&t=210&p=1763#p1763 , nemusíte se tak prohrabávat nesmyslnou debatou...

Zde prosím můžeme pokračovat k tématu Focus RS II. Díky

Si někdy zlý...Alespon první příspěvek si mohl nechat a ty další byli taky k Fordu,prostě to uznej a nedělej se,počkej až se uvidíme :D ti to vyčtu!!! :lol:
willy2.0
 

Re: Focus RS II

Příspěvekod dany v pát 04. zář 2009 15:42:53

Když si to lidi budou chtít přečíst, najdou si to v tom odkazu, proto jsem ho tam dal, abych ti nekřivdil...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Focus RS II

Příspěvekod dany v úte 06. říj 2009 15:11:09

Tak si jedu v pohode s Manem po dalnici z Prahy do Plzne. Rikam, jedeme pomaluP prehriva se mi auto, kdyz nas u Berouna vyblikava zeleny Focus RSII. Okamzite kontroluju teplotu vody, kontrolky, podrazuju a ...
Proste jdeme po nem, jeste jsem nemel moznost se s nim primo pomerit, Man taky ne, tak toho zkusime vyuzit ted, Honda toho preci vydrzi hodne:)
po chvili dotahujeme Focuse a ten se chyta na prvni naslapnuti... Je provoz, takze se neustale rozjizdime ze 120km/h az na 240km/h a zase brzdime... Tak na brzdach silnejsi neni, alespon ne z velkych rychlosti, ten muj upgrade jedobrej :) Jenze on nam moc neujizdi ani pri zrychleni, dokonce okolo rychlosti 200km/h se sily evidentne vyrovnali... Najednou jedeme 240km/h a co se nedeje, typek nam uhyba a pousti nas... No hned se ukaze, ze na predjeti nemame, ale drzime se ho statecne...
Najednou jdeme na sjezd u Ejpovic hned za Focusem, tak se rozhodnu a v te prave vezmeme toho Focuse venkem, na zebre, po bordelu tak o 30km/h vyssi rychlosti, spera zafungovala uzasne, preradim, detonace do vyfuku typek nechape a definitivne se vzdava a vypousti...
Jasne, nemel to treba jeste v ruce, ale kazdopadne ten vykon a zrychleni na rovne dalnici je pro me velke zklamani a jen potvrzuje me dojmy, kdyz jsem s tim autem jel. Rychlejsi je jen v rozmezi 120km/h az 200km/h, coz je na takove auto dost malo. Evo mu musi dat hodne...

Docela cenny skalp a typek ma urcite zkazenej celej den, nema na dalnici vyblikavat Hondy :)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Focus RS II

Příspěvekod Well v úte 06. říj 2009 21:00:37

Tou neslušnou jízdou na sjezdu u Ejpovic bych se nechlubil. Ta zebra, snížení rychlosti a sjezd do jednoho pruhu tam není náhodou. Svého času tam bylo dost nehod (sám jsem jednu jako spolujezdec zažil)a kdo má rozum, tam jezdí jako člověk.
Jinak já jsem svého času na dálnici pojel v Jazzu Porsche GT a i když mě to potěšilo (on nezávodil, to je jasné), tak moc dobře vím, že Porsche a Hondu srovnávat nelze.
Vyblbneme se zítra v Mostu, běžné silnice na to moc ideální nejsou ;) .
Naposledy upravil Well dne úte 06. říj 2009 22:03:53, celkově upraveno 1
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Focus RS II

Příspěvekod babo v úte 06. říj 2009 21:28:48

ja by som vobec nebol prekvapeny, ze focus rs v realnej premavke poladenemu CTR moc neujde... Ved si pozrime vykon na 1 tonu... Dany ho CTR bude mat s plnou nadrzou tak 1225kg (CTR 7G bez klimy a radia mal 1195kg s lnou nadrzou), Focus RS II ma 1465. Dany ma cca 196 ps / 1t a Focus RS II ma 208 ps/ 1t . K tomu este pripocitajme totalne kratku Danyho skrinu a schopnost stale drzat auto v 7-9k rpm a je uplne jasne, ze to v relanej premavke nemoze byt velky rozdiel. Navyse RS II chtiac nechtiac musi mat isty rubolag a po preradeni sa vzdy bude zbierat horsie...

A to sa dostavame k tomu, co vravim stale. Focus RS II sa podaril asi dobre (cakal som, ze nebude vediet preniest vykon na kola miestami). Ale stoji nezmyselne prachy...

Moj taky favrit medzi HH je nieco ine, novy mini COOPER S JCW (ale pozor, naozaj edicia JCW, bezne S sa na rozdiel od predchadzajuceho moc nepodaril). A napodobne, stoji s RECARO a par doplnkami snad 870 k Kc a to je masaker :)

---

welle, zaujimave je, ze sa vam mazdakom stale ale zda dobry napad porovnavat MX-5 1.8 a S2000, hoci je jasne, ze auta hraju inu ligu a S2k vyssiu :) :)


//edit ap odvozokovo aj keby to chlapik mal v ruke, tak by nemal dovod utekat, CTR mal v serii podvozok super a ten Tein MonoFlex s tuhsimi stabikmi je este tiez ina kava...
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Focus RS II

Příspěvekod Well v úte 06. říj 2009 21:55:55

babo píše:welle, zaujimave je, ze sa vam mazdakom stale ale zda dobry napad porovnavat MX-5 1.8 a S2000, hoci je jasne, ze auta hraju inu ligu a S2k vyssiu :) :)


S2000 je rychlejší a MX-5 hravější a lépe ovladatelná. Nikdo neříká, že to tak není. Teď mi jen řekni co to má společného s mým příspěvkem ohledně nesmyslného dokazování, kdo má menší pud sebezáchovy na dálničním sjezdu u Plzně (nic ve zlém ;) ) .
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Focus RS II

Příspěvekod babo v úte 06. říj 2009 22:15:29

reagoval som na to porovanvanie Porsche a Hondy :) mx-5 je hlavne lepsie ovladatelna, lebo je pomalsia... :) zase ma raz zviezol kamarat, co vie soferovat svojou S2k a proste to auto je mega dobre ovladatelne... len to treba vediet :D :D *smajlik pivo*

dialinicny zjazd pri Plnzi nepoznam, v tom mas trebars pravdu... :D
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Další

Zpět na Auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků