Optimalni disky+pneu pro Civic 6g

Zde jsou diskuse o závodní technice a komponentech...
Ptostě to, co normáního uživatele může nudit...

Optimalni disky+pneu pro Civic 6g

Příspěvekod Eso v stř 04. lis 2009 9:33:08

resim, zda by nebyl vhodnejsi rozmer pro meho civica, nez stavajici 17" kola se slickem 200/605....
vize je takova, ze auto bude primarne urcene pro okruh a vrchy, a tak jsem hledal vsemozne info, jaky rozmer kol a gum pouzivaji treba japonci....setkal jsem se casto s naslednym:
predek: 16" kola, pneu 215/45
zadek: 15" kola, pneu 195/55
to me celkem udivilo, vysvetli mi to nekdo? podotykam, ze se jednalo o N/A CTR 6g s max 260ps
a abych se dostal tedy k memu "problemu" :potrebuju vybrat rozmer kol a slicku na 1000kg tezkeho civica, vykon nekde na hranici 400koni, ale musi se vejit rozhodne vetsi brzdy...prakticke zkusenosti bude mit asi malokdo, ale i teorie by pomohla ;)
tak co myslite panove?
NS pacient
Eso
 
Příspěvky: 149
Registrován: pát 17. dub 2009 14:06:08

16" vs 17" kola

Příspěvekod Eso v čtv 05. lis 2009 11:13:32

tak premyslim, jestli nemam zbytecne moc velky kola na civica...momentalne tam mam 7x17 se slickama 200/605 a kdyz jsem koukal na vsemozna videa z okruhu v japonsku, maji max 16" s pneu vetsinou 215/45...ja bych dal treba 210/580/16...jam moc se zmeni jizdni vlastnosti, krom toho, ze se mi "zkrati" prevodovka?
navic jsme si vsiml, ze japonci casto jezdi 16" vepredu a 15" vzadu...proc? :shock:
NS pacient
Eso
 
Příspěvky: 149
Registrován: pát 17. dub 2009 14:06:08

Re: 16" vs 17" kola

Příspěvekod dany v pát 06. lis 2009 1:51:01

eso-sannycars píše:tak premyslim, jestli nemam zbytecne moc velky kola na civica...

na tvůj plánovaný výkon a pro okruh to není úplně mimo, alespoň dle mě...

eso-sannycars píše:navic jsme si vsiml, ze japonci casto jezdi 16" vepredu a 15" vzadu...proc? :shock:

osobně si myslím, že to je kvůli tomu, aby disky byli co nejlehčí, snížili se neodpružené hmoty a zmenšil se valivý odpor, ale kvůli brzdám v předu nechávají větší a kvůli pohonu předních kol také širší...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Optimalni disky+pneu pro Civic 6g

Příspěvekod dany v pát 06. lis 2009 2:18:48

eso-sannycars píše:auto bude primarne urcene pro okruh a vrchy, a tak jsem hledal vsemozne info, jaky rozmer kol a gum pouzivaji treba japonci....setkal jsem se casto s naslednym:
predek: 16" kola, pneu 215/45
zadek: 15" kola, pneu 195/55

průměr kola s pneu 215/45 R16 je 600mm
průměr kola s pneu 195/55 R15 je 596mm
takže to vypadá jen na to snížení neodpružených hmot.

Já třeba zkoušel na okruhu v Mostě tyhle kombinace:
předek 200/605 R17 slick matador x 200/605 R17 slick matador
předek 200/605 R17 slick matador x zadek 215/40 R17 semi falken
předek 225/605 R17 slick matador x zadek 215/40 R17 semi falken
předek 225/605 R17 slick matador x zadek 225/605 R17 slick matador
předek 225/605 R17 slick matador x zadek 240/605 R17 slick matador
předek 240/605 R17 slick matador x zadek 215/40 R17 semi falken
předek 240/605 R17 slick matador x zadek 240/605 R17 slick matador

Ačkoli jsem věděl, že některé z nich jsou nesmyslné, někdy jsem třeba jinou možnost neměl (sjeté nebo zničené pneu) a někdy jsem si chtěl ověřit v praxi, jestli to co platí v rally, platí i na okruhu. Je to složitější, takto jsem si ověřil, že opravdu rozhoduje víc parametrů. Proto nemá cenu rozebírat, jak se která kombinace chovala...
Asi největší roli hraje šířka pneu, tvrdost směsi, tlak v pneu, geometrie auta a nastavení tlumičů. Paradoxně se mi poměrně často podařilo doladit chování nastavením tlumičů a tlakem v pneu tak, že výsledné časy se nijak dramaticky nelišily a až na pár vyjjímek jsem atakoval dvě minuty...
Přesto nejvhodnější kombinací je dle mě stejná šířka slicků vpředu a vzadu (dle dostupnosti a výkonů auta 200, 225, 240) s tím, že vzadu by měla být měkčí směs. Dále vhodné tlaky (záleží na šířce a průměru disků) a geometrie...

eso-sannycars píše:potrebuju vybrat rozmer kol a slicku na 1000kg tezkeho civica, vykon nekde na hranici 400koni, ale musi se vejit rozhodne vetsi brzdy...prakticke zkusenosti bude mit asi malokdo, ale i teorie by pomohla ;)

Při tomto výkonu bych šel asi do slicku o šířce kolem 220mm, celkovém průměru kola kolem 600mm. Dozadu rozhodně měkčí směs a protože bude stejně velký problém přenést ten krouťák v zatáčce na trať, nebude docházet k tak velkému zatěžování zadních kol, je možné zkusit dát do zadu užší měkčí slick okolo šířky 200mm
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Optimalni disky+pneu pro Civic 6g

Příspěvekod Eso v pát 06. lis 2009 4:40:50

ja jsem se ted zase probiral nejakou "literaturou" a nasel jsem civica s 815 kg, vykonem 321 koni, ze mel 210/580/16 slicky...primarne s tim jezdi ale NS, kde tech vyjezdu ze zatacek na 2 moc neni :roll: ...speru teda ma asi lepsi nez ja, ale nestezoval si na vyjezdy...ja budu mit sice o par koni rekneme vic, ale zase 1000kg, tak nebylo by to taky optimalni, tenhle rozmer?
NS pacient
Eso
 
Příspěvky: 149
Registrován: pát 17. dub 2009 14:06:08

Re: Optimalni disky+pneu pro Civic 6g

Příspěvekod dany v čtv 12. lis 2009 18:59:11

S takovým výkonem si stojím na svém... 220/600 R17, případně něco podobného v 16"

Myslím, že s tímto výkonem a krouťákem tě už valivý odpor netrápí a v zatáčkách musíš vydělat více...

Ještě info, díky delší převodovce, a tím menšímu počtu řazení je 5-i stupňová převodovka u EVA9 na okruhovou jízdu vhodnější a rychlejší, než 6-i stupňová...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Optimalni disky+pneu pro Civic 6g

Příspěvekod Eso v pát 13. lis 2009 10:23:41

ty 220 asi budou optimalni, budou sirsi ale i malicko nizsi nez to, co jsem jezdil, tak jsem zvedav...diky za nazor ;)
NS pacient
Eso
 
Příspěvky: 149
Registrován: pát 17. dub 2009 14:06:08


Zpět na Závodní věci

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron