Myslím, že umístění brzdičů před střed na zadku, má menší vliv na změnu geometrie při brždění.
Analogicky to je i další důvod pro umístění brzdičů za střed vpředu.
Při brždění se brzdný moment tj. síla krát rameno přenáší jako klopivý moment "na čumák" na celé auto.
Nemyslím tím moment, který vyvolává setrvačnost hmotnosti auta při brždění, protože je těžiště nad rovinou středů brzdičů, kde se fakticky brzdná síla uplatňuje. Protože brzdové desky jakoby spojují otáčející se kolo s brzdičem upevněným ke karoserii, nutí k otáčení také celé auto podle osy zadních kol, a proti tomu jdou pružiny na opačné nápravě ...
Čím blíž k těžišti auta je brzdná síla přenášena, tím menší klopivý moment nastane.
Při středním průměru brzdového kotouče 20 cm a 140 cm k těžišti, to je cca o 14 % menší klopivý moment, a to u supersportu není k zahození
... také eSko patří mezi superstporty