Jo jo, rád bych se přidal k poděkování Kaufimu (a samozřejmě i Danymu) za zorganizování celé akce! Každopádně je mi líto Kolyho, protože někdy to asi jde strašně rychle a jak se zdá, tak v podstatě ani neměl pořádně šanci zareagovat…
Já byl na okruhu v podstatě prvně (když nepočítám asi tři kola v evu kdysi dávno), takže jsem byl hodně zvědav, jak se na to bude tvářit chudák auto a kolikrát to pošlu do kačírku… A musím říci, že i když sám nejraději jezdím okresky (tímto zdravím Williho), tak okruh se mi hodně líbil a je to zase něco trochu jiného jak z pohledu techniky, tak z pohledu řidičského. Člověku to ukáže spoustu řidičských rezerv, v mém případě určitě hlavně správný odhad brzdných bodů (to prostě na okresce nenatrénuješ nikdy, pokud máš všech pět pohromadě, neb tam Tě kačírek nečeká - vždycky si necháváš rezervu pro nečekané situace, hrbolatou silnici před zatáčkou atd. - takže trénovat asi leda někde na letišti s kuželama) a pak správné výjezdy ze zatáček.
Pokud se týká techniky, tak jsem zásadné ztrácel na brzdách, což jsem ovšem čekal. Mám tam nové sériové kotouče + DS 2500 + goodridge hadice + závodní kapalina. Na okresce tenhle setup vždycky naprosto bez problémů stačil, ale okruh je prostě o něčem jiném - dal jsem 1-2 kola a už bylo potřeba chladit. K tomu jsem desky sjel až úplně na dřeň (před Mostem měly najeto nějakých 3500 km a vypadaly ještě slušně), což se za 3x30 min dalo čekat, takže zpátky jsem jel prakticky bez brzd - v Praze si pak jedna rodina plnila bobříka odvahy na přechodu, takže jsem dupal na pedál za příjemně chrastícího zvuku od brzd, tahal za ručku a hlavně brzdil očima, což asi pomohlo nejvíc…
Druhej drobnej limit byly gumy - kvůli očekávanému dešti jsem to nakonec místo slicků jel na semislickách, takže pochopitelně v průběhu mých jízd nespadla ani kapka…
Falkeny začaly poměrně brzy klouzat, takže to nebylo úplně optimální, ale jak říkám - byla to kompromisní volba a je třeba to tak brát…
A musím přiznat, že zbytek auta mě vyloženě potěšil - podvozek+samosvor fungovaly moc pěkně (přestože vpředu nemůžu nastavovat tuhost, neboť mi dobráci někde v servisu urvali štelovátko
) a ukázalo se, že v přímém srovnání s dalšími CTR byl i Piper podařená koupě - opravdu to jelo lépe, než jsem čekal...
Závěr pro příště: slicky, pořádný brzdy, nový ruce a jdeme na to!
Takže celkově to za sebe hodnotím jako velmi podařenou akci, bohužel s černým petrem pro Kolyho…