Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Plánované a uskutečněné akce

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod Koly v stř 01. črc 2009 9:27:30

Tak volali mi z Mostu, záloha na zvodidlá - 30000Kč. Dohodol som sa s nimi, že to chcem ešte vidieť. Zásadná otázka, nepozná niekto z vás niekoho, kto sa v tom vyzná a dokáže odhadnúť výšku takejto škody? Že by mi pomohol to omrknúť a ohodnotiť (nie zdarma)?
Uživatelský avatar
Koly
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob 16. kvě 2009 14:28:58

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod LK7R v stř 01. črc 2009 11:26:35

Koly, ta zatacka je zaludna, ja tam s S2000 na vlhku taky malem sel. Malinko se tam zlomi a kdyz neni uplne idealni povrch, tak nadlehcenej zadek pekne ustreli. V S2000 sem to tam korigoval na 4x ... a byl jsem hooodne malej v tu chvili. Me ale kopnul vtec prestne na tom zlomovym bodu (VTEC Kicked in YO!) a byl to peknej rej :-D.

Jinak Willy se urputne snazil urvat "neurvatelny" auto na "neurvatelnych" RE040 :))) tak je jasny, ze neposlusna guma musela pryc. Ten vylet do temer kacirku pred cilovkou byl hold jen dusledek neposlechnuti brzdneho bodu .... "ted brzdi" ..vvvvrrrrrmmmmmm :lol: .... "tak ted uz se nevejdes" ... piiiiisssssskkkkkkkkkkkkk :lol:

Jinak svezeni moc pekny, Piper jel paradne! Jak podvozkove, tak vykonove. S Marfim jsme meli celkem honicku to na tech rovinkach dohnat.

Marfiho raketa, no 210 pred brzdenim na cilovce mluvi za vse ... je to peklo. Falkeny nic moc teda ... na okruhu mi to pripadalo stejny jak RE040, jen byly vic klouzajici. Grip mi nepripadal nijak oslnujici - moc teplo na ne?

Diky vsem a Kaufimu ze se postaral o zabezpeceni organizace a Danymu za zajisteni pojezdeni v Moste (a uvolneni mista pro me :twisted: ).
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v stř 01. črc 2009 13:02:34

Jo jo, rád bych se přidal k poděkování Kaufimu (a samozřejmě i Danymu) za zorganizování celé akce! Každopádně je mi líto Kolyho, protože někdy to asi jde strašně rychle a jak se zdá, tak v podstatě ani neměl pořádně šanci zareagovat… :(

Já byl na okruhu v podstatě prvně (když nepočítám asi tři kola v evu kdysi dávno), takže jsem byl hodně zvědav, jak se na to bude tvářit chudák auto a kolikrát to pošlu do kačírku… A musím říci, že i když sám nejraději jezdím okresky (tímto zdravím Williho), tak okruh se mi hodně líbil a je to zase něco trochu jiného jak z pohledu techniky, tak z pohledu řidičského. Člověku to ukáže spoustu řidičských rezerv, v mém případě určitě hlavně správný odhad brzdných bodů (to prostě na okresce nenatrénuješ nikdy, pokud máš všech pět pohromadě, neb tam Tě kačírek nečeká - vždycky si necháváš rezervu pro nečekané situace, hrbolatou silnici před zatáčkou atd. - takže trénovat asi leda někde na letišti s kuželama) a pak správné výjezdy ze zatáček.

Pokud se týká techniky, tak jsem zásadné ztrácel na brzdách, což jsem ovšem čekal. Mám tam nové sériové kotouče + DS 2500 + goodridge hadice + závodní kapalina. Na okresce tenhle setup vždycky naprosto bez problémů stačil, ale okruh je prostě o něčem jiném - dal jsem 1-2 kola a už bylo potřeba chladit. K tomu jsem desky sjel až úplně na dřeň (před Mostem měly najeto nějakých 3500 km a vypadaly ještě slušně), což se za 3x30 min dalo čekat, takže zpátky jsem jel prakticky bez brzd - v Praze si pak jedna rodina plnila bobříka odvahy na přechodu, takže jsem dupal na pedál za příjemně chrastícího zvuku od brzd, tahal za ručku a hlavně brzdil očima, což asi pomohlo nejvíc… 8-)

Druhej drobnej limit byly gumy - kvůli očekávanému dešti jsem to nakonec místo slicků jel na semislickách, takže pochopitelně v průběhu mých jízd nespadla ani kapka… ;) Falkeny začaly poměrně brzy klouzat, takže to nebylo úplně optimální, ale jak říkám - byla to kompromisní volba a je třeba to tak brát…

A musím přiznat, že zbytek auta mě vyloženě potěšil - podvozek+samosvor fungovaly moc pěkně (přestože vpředu nemůžu nastavovat tuhost, neboť mi dobráci někde v servisu urvali štelovátko :twisted: ) a ukázalo se, že v přímém srovnání s dalšími CTR byl i Piper podařená koupě - opravdu to jelo lépe, než jsem čekal...

Závěr pro příště: slicky, pořádný brzdy, nový ruce a jdeme na to! :twisted:

Takže celkově to za sebe hodnotím jako velmi podařenou akci, bohužel s černým petrem pro Kolyho…
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod dany v stř 01. črc 2009 13:50:22

Takže ač jsem tam nebyl, dovolím si pár poznámek.
- Ta rychlost na cílovce kompresorového CTR mě osobně trošku zklamala, protože já mám na cílovce rychlost 205km/h podle tachometru a podle datalogingu 195km/h opravdu. Důležitý tedy bude spíš průběh a to auto bude mít asi výrazně větší počáteční zrychlení a postupně mu dochází dech, nebo je to pomalým nájezdem na cílovku, ale ta rychlost musí jít někam přes 220km/h.
- Semislick Falken. Pravděpodobně asi neumím je moc využít, protože já je tam jel jak za sucha, tak za mokra a nikdy si nemůžu stěžovat na jejich klouzání, dokonce za úplného sucha a vedra je jezdím vzadu stále, ačkoli dopředu nasazuji slicky. Osobně bych to spíš viděl na špatnou kombinaci tlaku v pneumatice a jejímu stavu, protože jestli se nepletu, tak Marfi i 2.7RS mají pneu před nebo spíše po smrti. Navíc na nich Marfi jezdí sprinty, takže guma bude mít hodně přepálený a zničený povrch. 2.7RS je sjel na okreskách, což by jim nemělo tolik vadit, ale pokud měl na autě ten zbytek mých, tak ty také bohužel nebyli zdaleka v optimální kondici a prodával jsem je na doježdění na okreskách... a třeba MAN s Renaultem Megané 2.0 Sport to jezdil také na Falkenech rychle a nijak si na ně nestěžoval. Je to hodně i o správném ježdění, nechat je trošku vydechnout, správně vyjíždět zatáčky a ne je pořád v každé zatáčce hrnout. Ale nevím, je to jen můj názor, podle mě (a podle Walkera taky ... viewtopic.php?f=17&t=110 ) jsou dobré :)
- Kolyho mi je samo líto, takhle zatáčka je ošemetná, bohužel celá situace je podle mě i částečně na straně 8G, tohle auto moc varovat neumí a pokud se už utrhne, nechce se mu nějak moc měnit svůj úmysl. Pokud tedy vynecháme úplnou chybu řidiče, až na možné drobné prodlevě při kontra, pravděpodobně s tím už moc dělat nemohl. Kdyby měl 7G tak by mu to tancovalo už možná dříve a nedovolil by si tolik. Na vodě (za celodenního děště) jsem to sice jezdil všechno také na plno (a na těch Falkenech), ale je pravda, že to 7G se musí řídit podle mě trošku víc a tím je člověk pozornější a opatrnější. Nicméně jsem na té vodě měl nejlepší čas pod 2:08.
- osobně třeba nemám rád kopce, to je o ničem (podle mě), ale okruh není tak úplně out a ačkoli neumím úplně čistou stopu, dá se s autem najít hodně zábavy právě při zkoumání limitů (brzdy, podvozek, řidič). Psal jsem to několikrát, moje nejlepší ješdění bylo v Mostě za celodenního deště, tam jsem se osobně naučil a pochopil moc. Takže s Willim nesouhlasím. Je to sice trošku pro cvičené opice :) ale zase to ukáže, jak dobře auto člověk zná a jaké má limity...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod willy2.0 v stř 01. črc 2009 14:44:23

Dobrá akcička to byla,člověk má zas o nějakou zkušenost víc,škoda toho Kolyho no..
Jinak taky tě zdravím 2.7rs a jelo ti to fakt pěkně :D
willy2.0
 

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod babo v stř 01. črc 2009 15:23:46

No ja by som tu tentokrat do toho 8G moc neplietol. Aj ked sa to nezda, ale fakt, ze ma uzsiu zadnu napravu, ako CTR, tak je pomerne pretacave dost a ta hranica medzi naznakom smyku, smykom, co sa este da zacrhanit a zvodidlami je tam pomernne velka. Navyse Koly ma to auto proste v ruke velmi slune.

Zial uplne uplne presne neviem, co sa stalo, lebo akurat som rozmyslal, ze Kolymu poviem, ze predsa len uz zacina stat voda na trati a ci nepojde radsej do boxu az to zase trochu prejde. Ale potom som si uvedomil, ze ma seriove UHP a vravel som si nad pohoda (tiez som jazdil v Brne raz v poriadnom lijaku).

Podla mna bola na vine dost velka mlaka, ktoru mi ale ukazoval az ten chalan, co sa tam bol pozret, co robil instruktora aj v Piestanoch. Ja mam pocit, ze mlaka zacinala pred tym, ako zacnes zatacat, Ty si trochu zatocil, predok sa Ti presne zacal brzdit vo vode a hlavne zadne kolko zrejme bolo len jedno v hlobkej vode. A uz to jelo. Je mi luto, ze sa to stalo Kolymu, ktory podla mna na takeho bezneho cloveka, co nikdy nezavodil jazdi velmi dobre. A je to trochu varovanie, ze sa to moze stat kazdemu. Ten smyk bol tak prekvapivy, ze sa necudujem, ze dosla kontra neskoro.
Potom som zakrutu lepsie dobrzdil, zatocil a hned pridal a uz sa mi zakrutu darilo prejst relativne cistou stopopu a byt aj rychlejsi, ako s rozviatym zadkom :)

Navyse ja som si na CTR v predu slick, v zadu semisclik tiez slusne posmykal 2krat, vzdy vysla pekna kontra a plynom som sa vytiahol von. Myslim, ze za to moze hodne aj HONDA LSD. Ked clovek utiahne zakrutu a trochu uberie plyn, samosvor zrovna predok a zadok ale je schopny pustit stopu. No a King co v tej zakrute predvadzal a ako ju pretancoval, tak to bol mazec. Asi prvykrat v zivote som ho vdiel prekvapeneho spravanim nejakeho auta :lol: :lol:
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v stř 01. črc 2009 16:23:21

Ještě k těm semislickům, Dany - jak jsi tušil, tak já jsem samozřejmě měl vpředu ty v podstatě končící Falkeny od Tebe, tudíž jejich chování jistě do velké míry odpovídalo jejich stavu... Ale aby to nevypadalo jenom jako kritika - já s nima byl i tak spokojenej (proto jsem psal o "drobném limitu", ne zásadním problému), větší problém byly v mém případě ty brzdy... :twisted:
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod Koly v stř 01. črc 2009 18:05:40

Asi máte pravdu, tá ľahká ľavotočivá sa zrejme v týchto podmienkach zmenila na zákernú vec, ktorú som kvôli nedostatku skúsností s jazdou v takto krutom daždi podcenil. Ja som v tej chvíli už rozmýšľal kde budem v tej vode brzdiť do nasledujúcej pravouhlej pravej... Je to pre mňa drahá škola.

Čo sa týka diskusie okresky vs. okruh, ja mám opačný názor, postupne ma blbnutie na okreskách prestáva baviť, je to o hubu a človek tam nemôže ísť ani zďaleka tak na hrane ako na okruhu. Veď keby som vyletel takto ako včera niekde na okreske medzi stromy, tak nazdar. A či je to pre cvičené opice - mňa naopak baví jazdiť to isté dokola, lebo človek sa môže systematicky zlepšovať, každé kolo môže skúsiť niečo iné a tak zistí čo funguje a čo nie. Takto sa naučí naozaj ovládať auto a nemusí ísť vždy o jazdu na čas. To je tiež základ na odhadnutie brzdného bodu, presne ako sa tu už písalo, neverím že sa dá naučiť odhad na brzdenie inde ako na okruhu. No a potom je tu ešte Nordschleife, to stereotypom určite netrpí...

Takže okruhom zdar a Mostu zvlášť!
Uživatelský avatar
Koly
 
Příspěvky: 21
Registrován: sob 16. kvě 2009 14:28:58

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod babo v stř 01. črc 2009 19:43:27

ja som si Koly skoro isty, ale ze to este uplne v zakrute nebolo, Ty si sa fakt tak narovnal pred nou, pohol si kolami trochu dolava a uz sme isli, ale poriadne si zatacat este nezacal. Fakt smola a draho zaplatena skusenost :( ja som uz aj zistoval, ci existuje na slovensku nejake pripoistenie na okruh, ale o tom nevedel nikto nic. Ledapoistenia na zavod, ale za drahe prachy samozrejme.

Okresky vs. okruh. Tiez nejak prestavam mat chut blbnut na okreskach. Clovek sa tam nikdy nenauci tolko. Nepocitam Danyho, ktory ma blizko k Rally a ma s nou skenosti. Na tehcnickom okruhu ako je Most je to fakt slusna parada.
Keby som pretekal, asi by som isiel na vrchy, lebo predsa len, si tam sam a s ramom je to relativne bezpecne (relativne). OKruh zavodne je pruser, ze tam mas inych ludi a nie vsade su pekne vyjazdove zony. A rallye jazdci su najvcasi mastri, ale clovek aby to robil fakt sutazne, to proste musi byt schopny ako sadne zavoland vygumovat cast mozgu, kde normalne sidli pud sebazachovy :)
Na druhej strane ludia co jazdia len vrchy, su "zavodnici v kravate" a stale sa na nieco stazuju - tam som mal kamen, tam mi niekto naniesol prach atd. :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Jízdy na okruhu v Mostě 30.6.

Příspěvekod babo v stř 01. črc 2009 20:40:35

2,7 RS: A Pepo inak z toho, ze 3x30 min v Moste odrovnali Ferodo DS2500, z toho moc prekvapeny clovek asi byt nemoze. Ten okruh je fakt vrah na brzdy. Ja som tam mal Ferodo DS3000, dal som 4x30 min (aj ked posledna bola len tak 13 min. asi) a maju teda dost, je tam tak 7-8mm podla mna.
Ze ale zacali vadnut je vec ina, to sa tym 3000kam fakt nestalo. Podla mna je fakt pomerne idealne na okruh si davat Ferodo DS 3000 ak chce clovek fakt perfektny brzdny ucinok. To v kombinacii so slickmi brzdi proste sialene.
Ak chce trochu viac setrit kotuce aj aby dosky vydrzali, tak EBC Blue Stuff alebo tu novinku 1.11 od Feroda (mal ju Koly a zdalo sa mi, ze to brzdi lepsie ako Blue Stuff, kotuce vyzeralo ze to zere vyrazne menej ako 3000, zivotnost je ale otazka)

Dany: Inak marfiho 210 na konci rovinky nie je zlych, predsa len je tam este dolezita vec, ze ta posledna zakruta nie je uplne lahka a myslim, ze Ty budes mat o hodne lepsi vyjazd z nej
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

PředchozíDalší

Zpět na Akce

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron