Optimalny disk pre CTR

Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod babo v čtv 22. led 2009 1:08:04

Tak nieco som tu konzultoval s Danym, trebars to bude zaujimat aj dalsich ludi, pripadne budu mat co povedat.

Kupujem nove racing disky na buduci CTR 8G, aj kvoli cene pneu idem do 17''. Origo rozmer diskov je 18x7.5 ET 55 . Chcel by som to co najviac dodrzat, takze 17x7.5 avsak ET55 nerobi fakt nikto :) v EU urcite nie :) Pripominam, ze vacsina sarsich hond mala o 1cm sirsiu prednu napravu ako zadnu, CTR 8G ma ale zadnu o 25mm sirsiu!

1. Kamarat fakt fajnsmeker a celkom mu verim tvrdi, ze si kupil 18x7.5 ET42 a rozchod stredu stop o 2.6cm (1.3 na kazdej strane) . Stazuje sa ale na zhorsenie jzazdnych vlastnosti. Konzlutoval to s par ludmi a nazory su protichodne. Cista teoria asi spravne hovori, ze na jednej strane sa zvacsi paka posobiaca na pruzinu, tym padom posobi vacsou silou na pruzinu, ci ako keby "zmakne" pruzina. Na druhej strane to ale meni geometriu, konkretne polomer otacania. Vacsina FWD to ma nastaveny na prednej napave negativny polomer otacania, co sa lahko porusi a nie je to dobre hlavne pri brzdeni, horsie sa rovna auto. A v podstate teoria hovori, ze ked zacne clovek ziskavat rozsirenim ramena, tak v tom moemnte ale straca na rovnani aua pri brzdeni... Samozrejme je to o geometrii, priznam sa, ze o FN2 zatial nemam prehlad, ake ma moznosti nastavenia v serii a nevidel som ani tuning doplnky, ktore umoznuju vacsiu skalu nastavenia

Osobne sa mi zda, ze 2.6cm na napravu nemoze byt tak citit, ale kamarat fakt nezvykne kecat.

2. spusta ludi ale rozsiruje cez ET v pohode, sam Dany mi doporucil aspon 17x7.5 ET40 a ludia siahaju aj po extremnejsich rieseni a nijak si nestazuju.

Podla mna FN2 na 18'' funguje OK co sa tyka stability, takze aj tak asi necham co najviac povodny rozmer, pojdem asi 17x7.5 ET53 , 17x7.5 ET50 . Slo by aj 17x8 ET ET48 (to ostane vnutorna hrana disku ako keby rovnako vzdialena), ale von sa to vysunie asi o 1.3cm na kazdu stranu.

AKO BY STE TO RIESIELI VY? Ake su este pro a proti? Samozrejme niekedy je nizsie ET potrebne kvoli brzdam, to je jasne. A okrem toho? Moze potrebovat FN2 este kvoli niecomu ist dole s ET, alebo by ste sa drzali co najiac originalu ako to ide?
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod Well v ned 01. úno 2009 0:27:16

Disky 17x7 ET45 jsi nezvažoval?
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod dany v ned 01. úno 2009 3:42:36

babo píše:2. spusta ludi ale rozsiruje cez ET v pohode, sam Dany mi doporucil aspon 17x7.5 ET40 a ludia siahaju aj po extremnejsich rieseni a nijak si nestazuju.

Neříkal jsem alespoň ET40, ale použij ET40 ;), možná jsem se špatně vyjádřil, na druhou stranu toto je mez, dá se jít sice i dál, ale pro sériový podvozek to je maximum. Pokud máš strach můžeš jít do toho 17x7.5 ET45. Jinak moje doporučené a vyzkoušené ET pro disky jsou následující. (běžné ježdění, jinak se dá jít i dál ;) je ale potřeba mit nastavené odklony a případně vzadu zaklepané lemy blatníků )

Pro CTR7G :
17x7 ET35 (Pro pneu max 205/45 R17)
17x7.5 ET40 (Pro pneu 215/40 R17 optimální, lze i 205/45 R17)
17x8 ET48 (Pro pneu 215/40 R17)

Pro CTR8G:
17x7.5 ET40 až ET45 (Pro pneu 225/45 R17)
17x8 ET45 až ET50 (Pro pneu 225/45 R17)
18x7.5 ET50 až ET45 (Pro pneu 225/40 R18)
18x8 ET55 až ET50 (Pro pneu 225/40 R18)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod babo v stř 04. úno 2009 11:04:14

No prave, ja tie disky chcem aj na bezne jazdenie, aj na okruh. Idem nakoniec do sirky 7.5 , na 8.0 sa nemusia zmestit 215 gumy (alebo su len tak tak). Tento rok na FALKEN semislick nemam budget a jete zozenie lahsie 215/45 R17 ako 225/45 R17 :) ) .

ET - dik za rady, ale nakoniec asi to necham co najviac ako to urobili vo fabrike, ja myslim, ze japonci vedeli, co robia :) Origo je ET55, dam 50, alebo 53.

Inak preco japonci vlastne pouzivaju tak sialene vysoke ET? CTR JDM ma ET60, S2k tusim napodobne :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod dany v stř 04. úno 2009 11:36:40

Vysoké ET značí, že je široká celá náprava :D . Japonci práve dělají auto podvozkově správně, proto široká náprava, a navíc můžeš jednoduše rozšiřovat nápravu.
Jinak sériové ET je děláno vždy s ohledem na co nejmenší namáhání auta. Takže odobně bych to klidně vytáhnul 1cm ven, aby to taky hezky vypadalo. Toť můj názor...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod babo v stř 04. úno 2009 11:46:05

dany píše:Vysoké ET značí, že je široká celá náprava :D . Japonci práve dělají auto podvozkově správně, proto široká náprava, a navíc můžeš jednoduše rozšiřovat nápravu.
Jinak sériové ET je děláno vždy s ohledem na co nejmenší namáhání auta. Takže odobně bych to klidně vytáhnul 1cm ven, aby to taky hezky vypadalo. Toť můj názor...


Ja uz asi ten zadok viac rozsirit nechcem, ale 1cm by urcite pomohol vyzorovo. Diky ale za nazory, mam jasno a pomoze to aj dalseimu kamosovi :D
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod willy2.0 v čtv 05. úno 2009 19:05:38

Too Babo" na 8"kolo,se vejde 215"šíře guma akorát ne?!Jestli jdeš do CTR"8g,...řešil bych 8palcový"...7,5"proč?!Nechal bych si rezervu...koupil klido 8palce".Kort na 8"čku CTR:)
willy2.0
 

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod babo v pát 06. úno 2009 0:56:00

1. neviem, verim origo nastaveniam a ako pisem, zadna naprava je siroka mozno az moc u 8Gcka, moc ju rozsirovat nechcem :)

2. videl som uz gumu 215, co sa na 8cku nevosla. Niektore sadnu akurat ako pises, niektore ale proste nedolezu a nechaju tam par mm medzeru, co asi nie je zrovna indealne, fakt.
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod dany v pát 06. úno 2009 1:39:07

Problémy s gumou o šířce 215 vznikají spíš na osmi palcovém disku u nižších profilů (40 a méně), u vyšších profilů (45 a více) je skoro vždy dostatek výšky, aby se guma roztáhla na osmi palcový disk. Přesto, pokud vím, že budu jezdit jen 215/45, zvolím klidně šířku 7.5", jestli ale uvažuju, že budu jezdit i gumu 225/45 R17, která narozdíl od 215/45 R17 odpovídá průměrově sériovému rozměru 225/40 R18 (CTR8G), pak bych volil osmi palcový disk.
Ještě pro info:
215/45 R17 - průměr kola 625mm
225/45 R17 - průměr kola 634mm
225/40 R18 - průměr kola 637mm
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Optimalny disk pre CTR

Příspěvekod babo v pát 06. úno 2009 11:30:58

Fakt som videl dve gumy 215/45 R17 co na 8 palec nesadli uplne, pozerali sme ako pakovia...Ano, podla ofiko tabuliek je 8'' horna hranica, kde by to malo byt OK
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Další

Zpět na Disky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron