infi píše:dany píše:Toyo R1R jsem měl v ruce jen zutou, ale když ji porovnám s FaklenouRT615, má bočnici měkčí, přijde mi, že je stejná jako na R888, ta se dělá buď normální nebo zesílená, když pominu, že se nedělá v rozměru co potřebuju (214/40) tak i nejbližší rozměr (215/45) zesílenou bočnici neměl, tohle mohlo taky ovlivnit to přehřívání pneu na přední nápravě CTR7G, takže na auto už R1R dávat nebudu, ale osobně bych víc věřil té KU15...
nevim jak poznas silu bocnice hmatem, to budes asi dobra vazba, protoze ja se na r1r/r888 postavim (na vysku pneu) a ani se neprohne
Nicmene co se tyce toho prehrivani, tak to pocituju taky, ale na zadku. Staci v Brne najet do 2-3 zatacek trochu rychleji, nez se ma a uz je zadek takovej klouzavej...Na druhou stranu, kdyz se jezdi tak jak ma, tak fungujou dobre. Ja bych to hodnotil jako dobrej kompromis mezi track a daily pneu, jde o priority co clovek od pneu ocekava.
právě tak to zkouším, postavím neobutou gumu a vylezu, většinou s pomocí někoho
, nahoru. Mých 80kg při propérování už potom ukáže, jak na tom ta bočnice asi je, pár srovnání mám, jediné, co se opravdu vůbec neprohne, je závodní guma...
Jinak koukal jsem, že ty toya prodáváš, takže vím kde je obchodní zájem, ale je to asi takhle, dle mě.
- Na silné předokole v nízkém profilu (CTR7G 215/40 se navíc nedá sehnat a 215/45 má měkkou bočnici) ta guma nefunguje, přehřívá se a na normální ježdění je moc měkká, rychle zmizí. Na kopce dobrá, ale zase směkký slick je lepší. Protože já jezdím semislick celoročně, dávám přednost Falkenům.
- Na CTR8G, kde je větší průměr kola (225/40), ta guma funguje o poznání lépe a na okruhu vydrží tak 4-5kol, přesto zase díky hmotnosti auta, rychle zmizí v normálním provozu, tady bych dal přednost taky Falkenům. Navíc jsme byli teď se dvěma CTR8G na NS, když pominu jak perfektně fungovali, nedocházelo k přehřátí ani při jízdách tří okruhů za sebou, navíc cestu tam a zpět jsme absolvovali každou cca 5hodin, tudíž vysokým tempem a rychlostí, přesně tak, jak to toya nemají rádi. Falkeny za 1400km cesty, 300km na NS a 20 min na GP, téměř neubyli. V normálním provoze na nich Tomikuss (včetně výletů na okruhy) odjel 20tis. km, což je na semislick bomba, ale je pravda, že na kopec to úplně nejlepší není, musí se trošku zahřát, aby optimálně fungovali...
- Na ITR a ostatní o něco slabší předokoly, hlavně jsem vypozoroval, že je důležitý vysoký bok, Toya fungují dobře. Takže průměry kol 15" a 16" jsou obecně v pohodě.
- Na S2000 a ostatní lehčí až středně těžké zadokoly jsou taky hodně dobré, nepřehřívají se a ani se moc neopotřebovávají. Tady to je také dobrá volba...
Jinak k té bočnici, teoreticky máš pravdu, je pouze normální bočnice a RF zezílená. V praxi to ale už zdaleka neplatí a rozdíl v pevnosti bočnice je dost velký. Občas narazím i na tak velké rozdíly, že RF guma má měkčí bočnici, než guma v "obyč" provedení. Hodně záleží na výrobci...