Pohled na "hladší" povrch letních gum mě minulý rok na podzim donutil se zamyslet nad tím, co na jaře obuji. Diskuze na tohle téma jsou nekonečné a tak jsem vzal zavděk argumenty a zkušenostmi Danyho, který měl rozjednanou objednávku na semislicky Falken RT-615. Když pominu manželčino obutí Continental Eco contact nebo jak se ta žvýkačka jmenuje, tak jsem doposud na svých Hondách jezdil pouze Bridgestoneho produkci. Zkušeností konkrétně s RE040 mám zhruba 30 000km jak na normálních okreskách, tak nedávnou akci na mosteckém okruhu. Tam už to ale byla jejich labutí píseň, neboť 4 roky stará směs a minimální vzorek vyluzovaly pouze pískavé zvuky a jízda smykem téměř v každé zatáčce toho byla důkazem.
Ale zpět k porovnání. Že jsou Bridge tvrdé i bez zesílené bočnice jsem věděl, ale že až tak, to jsem tedy netušil. Po přezutí na RT-615 jsem okamžitě zaregistroval výrazné zvýšení komfortu jízdy, co se týče překonávání děr. Ano, tahle (o 5mm nižší guma než sérová RE040) tlumí nerovnosti líp! Takže příjemné překvapení. Jízdní vlastnosti stále zkouším, protože jsem ještě neměl možnost gumy pořádně zahřát, stále hledám její limity. Už teď, téměř "za studena" se ale vyrovnala RE040 a včera jsem si vyzkoušel, jak se chová na hraně před utržením. Z toho jsem měl strach, aby se prostě najednou bez varování netrhla. Ne, smyk byl krásně řiditelný, přední obě kola v zatáčce hrabala a zadní se vezla jak po másle, prostě řiditelný smyk na všech čtyřech kolech. Znovu ale opakuji, že to bylo na téměř studených gumách, jak to bude za tepla, to se uvidí. Cestou do práce mám jednu testovací zatáčku, kde jsem na RE040 dosahoval průjezdové rychlosti 130kmh, kdy gumy pískaly a byly na hraně odtržení. Na trochu teplých RT-615 jsem tuto rychlost dorovnal a žádné pískání se nekonalo, těším se až je jednou řádně prohřeju a tu zatáčku si dám, tuším velký potenciál gumy, ne však podvozku, ten je zatím sériový. Vlastně seriový až tak úplně není, mám vpředu i vzadu silnější stabilizátory a ty se také na vlastnostech podepsaly a to dost výrazně. Když jsem testovací zatáčku jezdil na původních stabilikách s RE040, tak se při korekci volantem v zatáčce podvozek jakoby "zavlnil" a gumy jakoby měkčeji sklouzávaly. Kdežto s tvrdými stabilíky celý podvozek ztvrdl, zpevnil se. Tu samou zatáčku jsem projel sice stejně rychle, ale s mnohem větší stabilitou, tzn. podvozek jsem více a jistěji cítil - v tu dobu už jsem byl limitován sjetými RE040. Stejně tak na okruhu bylo vidět, že vedení auta je jistější, na druhou stanu utržení zadku se stalo častější než předtím. Tady ale zase hrají svoji roli sjeté RE040. Takže první zkušenosti s RT-615 velice pozitivní, těším se na další objevování jejich potencionálu