Problém po výmene škrtiacej klapky na CTR 7G
Napsal: stř 11. dub 2012 17:08:35
Zdravím páni!
Nedávno som menil škrtiacu klapku na mojom CTR 7G (r.v.2004) za 70 mm od S90-racing. Po výmene má motor zahriaty na prevádzkovú teplotu otáčky na volnobehu cca 1600 rpm, studeny tak 2000 rpm. Klapka sa pritom pri každom zošlapnuti plynu vráti na svoj mechanicky doraz, s ktorým som nehýbal a je v polohe tak ako ho nastavil výrobca. Lanko plynu chodí bez závad pri uvolnenom pedáli má aj miernu volu. Skúšal som či náhodou motor nesaje spopod tesnenia klapky ale je to v poriadku. Čo sa týka TPSenzora, dal som ho do polohy presne tak ako bol na povodnej klapke. Ešte jedna vec: Tie otáčky zostávájú vysieť po naštartovaní alebo dojazde pri vyšlapnutí spojky. Ale napr. ak je motor zahriaty a má tých spomínaných 1600 rpm a na neutrál prudšie zošlapnem pedál plynu asi na 2500 rpm a hneď pustím, tak potom spadnú na normálnu hodnotu takých 850 rpm, ale ak plyn stlačím pomalšie, tak ako pri bežnej jazde a pustím, zostanú zase na tej spomínanej vyššej hodnote, pričom klapka sa vždy vráti na doraz.
Bol som aj v Honde na VAGu ale ECU nehlásila žiadne chyby. Tam mi povedali, že sa to nenastavuje, že je to normálne ak je klapka nová, vraj si to ECU počase dopočíta a vráti do základných hodnot, pretože si teraz pamatá staré hodnoty z povodnej klapky, ktorá bola zanesená a preto mala nulovú polohu odlišnú.
Prešiel som od výmeny asi 200 km a nič sa nezmenilo. Poprosil by som o radu aby som náhodou nesposobil nejakú škodu na motore príp. niečo iné.
Za radu alebo nejaké info vopred ďakujem!
Nedávno som menil škrtiacu klapku na mojom CTR 7G (r.v.2004) za 70 mm od S90-racing. Po výmene má motor zahriaty na prevádzkovú teplotu otáčky na volnobehu cca 1600 rpm, studeny tak 2000 rpm. Klapka sa pritom pri každom zošlapnuti plynu vráti na svoj mechanicky doraz, s ktorým som nehýbal a je v polohe tak ako ho nastavil výrobca. Lanko plynu chodí bez závad pri uvolnenom pedáli má aj miernu volu. Skúšal som či náhodou motor nesaje spopod tesnenia klapky ale je to v poriadku. Čo sa týka TPSenzora, dal som ho do polohy presne tak ako bol na povodnej klapke. Ešte jedna vec: Tie otáčky zostávájú vysieť po naštartovaní alebo dojazde pri vyšlapnutí spojky. Ale napr. ak je motor zahriaty a má tých spomínaných 1600 rpm a na neutrál prudšie zošlapnem pedál plynu asi na 2500 rpm a hneď pustím, tak potom spadnú na normálnu hodnotu takých 850 rpm, ale ak plyn stlačím pomalšie, tak ako pri bežnej jazde a pustím, zostanú zase na tej spomínanej vyššej hodnote, pričom klapka sa vždy vráti na doraz.
Bol som aj v Honde na VAGu ale ECU nehlásila žiadne chyby. Tam mi povedali, že sa to nenastavuje, že je to normálne ak je klapka nová, vraj si to ECU počase dopočíta a vráti do základných hodnot, pretože si teraz pamatá staré hodnoty z povodnej klapky, ktorá bola zanesená a preto mala nulovú polohu odlišnú.
Prešiel som od výmeny asi 200 km a nič sa nezmenilo. Poprosil by som o radu aby som náhodou nesposobil nejakú škodu na motore príp. niečo iné.
Za radu alebo nejaké info vopred ďakujem!