Stránka 12

Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: ned 03. črc 2011 18:22:11
od Petr_K
Ahoj chlapi,
potřeboval bych trochu poradit - mám na autě asi ne úplně šťastnou kombinaci nějakého nerez výfuku, který má zřejmě větší průměr než sériový a snížených pružin od HR (tlumiče série), což znamená, že sebemenší zlom na silnici znamená seznamku výfuku s asfaltem (v místě cca pod sedadlem spolujezdce). Auto sedí v zatáčkách perfektně, ale je poměrně (možná až moc) tvrdé - při pomalejší jízdě docela odskakuje ale se zvyšující se rychlostí začne fungovat pocitově dobře. CTR používám sice jako čistou výkendovku (za 2 roky jsem s ním najel nějakých 13tis km :D ) ale i tak mě občasný problém s přejetím i malé nerovnosti docela štve. Další věc je, že se mi ani opticky moc nelíbí jakoby utopená zadní kola v blatníku - zadek jakoby měl větší snížení než předek - nebo je to u EP3 normální?
Nakonec ještě dodám, že primárně chci auto pořád na výkendové blbnutí na okreskách - tedy ne nákupy v centru ani ne ježdění na okruhu.
Napadají mě následující řešení:
1. sehnat origo pružiny a dát je tam - tady je otázka, jestli nebudu zklamanej ze zhoršení chování v zatáčkách, větších náklonú atd.?
2. Sehnat jiné pružiny s menším snížením - je ale i možnost, že tyhle HRka můžou bejt už po smrti (sedlo si to) a kdybych koupil nové, bylo by to OK
3. někde jsem kdysi viděl jakoby distanční podložky pod pružiny, čímž by se to dalo celé (nebo jen zadek) řekněme o 15mm zvednout - tady to chce připomenout, že důležité je pro mě určitě jak to funguje, ne jak to vypadá.

Chápu, že nejlepší varianta by bylo vyhodit stávající pružiny i s tlumičema a koupit něco třeba od Teinu nebo XYZ, ale přeci jen je to už zase o jiných penězích, což vzhledem k tomu kolik s autem najezdím možná neni úplně investice do který by se mi teď zrovna chtělo :oops:.
Předem moc díky za Vaše rady nebo případné zkušenosti.

DSC_0611U.jpg

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: ned 03. črc 2011 18:23:12
od Petr_K
ještě jedna z boku:

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: stř 06. črc 2011 21:50:06
od dany
ahoj, asi bych to musel videt nazivo...
pro zacatek schvalne zmer vydalenost od stredu kola kolmo nahoru k lemu blatniku a napis tyto 4 miry na kolech, pak Ti reknu, jak je auto vysoko a co se s tim da delat, pripadne jestli to je jen opticke nebo opravdu to mas vzadu niz nez v predu...

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: pát 08. črc 2011 15:52:05
od Petr_K
Takže tady jsou ty rozměry od osy kola k lemu (měřeno svinovacím metrem, takže tol. +/- nějakej milimetr)

PP 335mm
LP 330mm
PZ 310mm
LZ 320mm

Docela mě udivuje ten rozdíl 10mm mezi jednotlivejma kolama na zadní nápravě (ale vysvětluje to moje pocity, kdy občas se mi to zdá snížený (na pohled) hodně, jindy to ještě jde - prostě na to pokaždý koukam z jiný strany :lol: )

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: sob 09. črc 2011 8:51:28
od dany
Ano, buď to ukazuje na to, že jsou pružiny totálně vymačkané nebo na to, že auto bylo na jeden z těch zadních blatníků bourané...

Nicméně přední výšce cca 330mm odpovídá zadek 330mm (minimálně 325mm), takže máš pravdu, je to nízko...
Rozhodně bych uvažoval nad nějakou výměnou nebo tu karosérii kompletně proměřit...

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: sob 09. črc 2011 9:35:23
od Petr_K
Bourané by to být nemělo, pružiny budou asi vážně vymačkané, protože když vlezu pod auto, tak vzadu jednotlivé závity leží na sobě, částečná příčina možná bude i to, že bývalej majitel byl fanda do autohifi, tudíž to je jakoby v kufru pořád vozil 2 pytle cementu :-)
O kolik je to níž, než je serie, případně jaké pružiny mám koupit? S HRkama jsem byl u minulýho auta spokojenej, že byly jakoby pevný, ale ne vyloženě tvrdý - chování v zatáčkách se výrazně zlepšilo ale na druhou stranu jízdní komfort nijak zvlášt neutrpěl.

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: sob 09. črc 2011 9:40:42
od dany
Záleží, kolik má auto celkem najeto...
Při použití snížených pružin se sice životnost tlumičů o něco prodlužuje, ale podvozek na CTR7G funguje bezvadně tak 40-60tis km, na FN2 okolo těch 60tis km... Pak už je výrazný rozdíl, který pozná každý, když se na auto dá nový, klidně sériový, tlumič, tak velké již bylo opotřebení...

Takže si myslím, že buď bych to nechal, nebo udělal celý podvozek, žádný zázrak to asi nebude...

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: sob 09. črc 2011 9:51:42
od Petr_K
Má to najeto nějakejch 103ti. - tlumiče jsem nechal kontrolovat někdy před cca 6ti tis. a údajně byly ještě OK, jde o to, jak moc jsou ale tyhle testy vypovídající :( .

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: sob 09. črc 2011 11:01:17
od dany
Petr_K píše:Má to najeto nějakejch 103ti. - tlumiče jsem nechal kontrolovat někdy před cca 6ti tis. a údajně byly ještě OK, jde o to, jak moc jsou ale tyhle testy vypovídající :( .


Právě že moc ne... Několikrát jsem viděl, jak ty testy byly dobré a při tom tlumiče před smrtí...
To co píšu, je zkušenost, mě osobně nestačí, že to "ještě nějak" funguje... Chci aby to fungovalo dobře :D

Re: Snížený podvozek

PříspěvekNapsal: úte 12. črc 2011 21:57:09
od Petr_K
Čistě náhodou jsem na internetu objevil fotky CTR, na který majitel, podle toho co píše, namontoval nový pružiny HR -30mm (je to typ 29 332VA, což jsou ty samé co tam mám já) a na fotce to vypadá naprosto stejně jako u mě, včetně toho, že zadek je níž než předek. :shock:
Tak teď už vážně nevim...ještě zkusim, až se dostanu do garáže, s autem vyjet a změřit tu vzdálenost od středu k blatníku (na zadku) změřit znovu, jestli to jen nestálo nějak nakřivo, ikdyž si teda nedokážu představit jak by to bylo možný.