Stránka 13

CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: sob 14. úno 2009 1:33:08
od babo
Tak CTR 8G uz jazdim, musim uznat, ze auto tiez nie je zle (o to male inde a inokedy).

Zial sa mi ale stalo, ze mi parkrat vyskocila 3ka... Celkovo citit, ze 3ka ide zaradit stale relativne tazsie oproti inym rychlostnym stupnom (ono ale 1,2,3 maju ist tazsie, maju ine synchrony myslim, ako 4,5,6). Je mozne, ze sa mi to stane iba pri jemne lajdackom preradeni, ale aj tak by rychlost nemala vyskocit. Stava sa to iba z 2 na 3, paradoxne pri podradeni 4 na 3 nie.

S hruzou som zistil, ze v USA na Civic Si z toho bola velka afera, 3ka proste bud a) nesla zaradit niekedy b) vyskocila niekedy c) len vydala divny zvuk pri zaradeni . V USA nakoniec vydali TBC http://www.8thcivic.com/forums/mechanic ... -gear.html , je tam aj info pri dealerov, ma sa menit cely set na 3tom prevodovom stupni

V EU som ale oficialny bulettin nevydel. Su tu Tomikus, Kaufi aspon jeden myslim ma tiez pomerne skory 2007 model... Nemate taketo problemy? Toto riesit na zruku, z toho mam nocnu moru. Rozoberat prevodovoku, neubudu vediet co :( ...

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: sob 14. úno 2009 17:51:53
od dany
Tak pro info, synchrony jsou samozřejmě 1-2, 3-4 a 5-6. Určitě to není dělané tak, aby dolní rychlosti šli více ztěžka. Problém je spíše v otáčkách a rychlosti řazení.

Kaufi už má trojku se synchronama měněnou a Tomikusse to asi letos čeká taky :(

Na to, že ty synchrony jsou vlastně stejné jako u 7G, je mi to divné, protože na to nikdy žádné 7G netrpělo, prostě další potvrzení, že 7G je nedostižné a lepší :twisted: (jen to řízení z 8G by bodlo ;) )

Závěrem lze tedy řící, že to je vlastně normální :?

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: sob 14. úno 2009 21:41:02
od babo
ja som niekde (ale tak skor v PR) cital, ze na CTR 8G su dolne synchrony kuzelovite (trojite) a horne karbonove... Trebars je to ale nepresne

Kazdopadne trochu ten problem u mna je. Treba davat strasny pozor na plne vyslapnutie spojky a aj tak radsej synchrony radsej nenamaham, podradenie s medziplynom vzdy a aspon pri beznej jazde(co v zime je vlastne furt) z 2 na 3 preradim tak, ze pustim spojku az ked su otacky zosyncrhonozivoane, tak mi to tam padne vlastne bez vyuzita syncronov a je to pohoda...

Popis este nieco Dany o tom Kaufim. Ja viem, jemu ako ste davali LSD, tak ste mu aj zmenili prevodove stupne... (co sa aj kvoli reflash riadicky a zvyseniu max otaciek urcite hodi)

1. co presene ste na trojke menili? Celu tu trojicu na rychlostnom stupni (presuvnik, kolecko, synchron)?
2. za co ste to menili, tu trojku ste zmenili za rovnake suciastky? Vraj honda uz ma pre modelovy rok 2008 kvalitnejsi set pre 3rd gear, ale zatial to nemam potvrdene z databazy (je to tak len v USA, tam to sedi. Mozno 3kovy set na CIVIC Si a CTR su rovnake, asi ano, ale v databaze vyrobne cislo nesedi). Vies mi to Dany pozriet?
3. Ked uz, mozes napisat, ako ste menili prevodove pomery Kaufimu? Je to zaujimave
4. co asi stoji ten set na 3ku? Normalne rozmyslam, ze by som to radsej kupil a keby som si dal robit LSD, necham to rovno aj vymenit a u ludi, co maju skusenosti, moj dealer nie je zly, ale taketo veci by som mu moc nezveroval.

Co sa len tyka prevodovky, mne je prijemnejsia ta v 8G, pre stock motor je stock prevodovka aj lepsie poskladana (slusne sa motor pri preradeni drzi nad 5500 resp. 6000). ale takyto problem s tou 3kou to zas cele neguje :( Ano riadenie je urcite lepsie v 8G, pre mna aj posed, ale tym to asi tak konci... :) 8-)

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: ned 15. úno 2009 11:19:04
od dany
Kaufimu jsme měnili trojkové kola a synchron 3-4 za kola originální, protože jsou stejná (CTR7G i 8G) a problém se vyskytuje jen v prvomontáži, po výměně to zmizí.

Dále má kaufi zkrácené rychlostní stupně 4,5,6, stejně jako já, bohužel už nejde lehce dále zkracovat stálý převod.

Rozdíl v převodovce CTR7G a CTR8G je pouze ve stálém převodu. Převodové poměry jsou tím kratší, ale to je kvůli použití větších kol. Zkrácení na převodovce 6.33% a prodloužení na průměru kol 3.4% zde je také vidět, jak problematické je zvětšování průměru kol. Ačkoli je ve finále u CTR8G převodovka kratší, přesto dynamika je minimálně stejná, já osobně bych řekl, že horší, hlavně na vyšších převodových stupních. To lze zase trošku dohnat použitím kol 225/45 R17, případně právě zkrácením převodových stupňů 4,5,6.

Jinak jsou synchrony v převodovkách CTR7G a 8G stejné, kolečka převodových stupňů jsou také stejné, takže i poskládání je naprosto stejné ;) , tudíž je to pouze tvůj pocit z nového auta. Také řazení je možná o chlup lepší, ale spíš to je tím, že málo kdo má převodovku na CTR7G úplně v pořádku (já ano ;) ) a tudíž srovnáváš jetou převodovku s novou. Navíc já osobně bych řekl, že je řazení rychlejší u 7G, protože u 8G přes trochu vyšší přesnost, je zase potřeba o něco větší síly k zařazení a převodovka 8G je daleko více náchylná na nedořazení (je potřeba pouštět spojku až po úplném "zaklapnutí" převodů). Toť můj soukromý názor.

Žádný nový trojkový set v katalogu náhradních dílů nevidím, takže bych nevěřil všemu co se píše. Proč navíc měnit něco, co funguje. Na CTR7G problém nikdy nebyl, takže to bude určitě v něčem jiném, třeba špatné nastavení vůlí nebo podobně, což může mít za následek poškození ... atd.


Převodovka CTR7G (sériová):
3.266 - 2.130 - 1.517 - 1.147 - 0.921 - 0.738 / rev. 3.583 / final 4.764

Převodovka CTR7G (moje upravená):
3.266 - 2.130 - 1.517 - 1.212 - 0.972 - 0.780 / rev. 3.583 / final 5.086

Převodovka CTR8G (sériová):
3.266 - 2.130 - 1.517 - 1.147 - 0.921 - 0.738 / rev. 3.583 / final 5.062

Převodovka CTR8G (kaufi upravená):
3.266 - 2.130 - 1.517 - 1.212 - 0.972 - 0.780 / rev. 3.583 / final 5.062

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: ned 15. úno 2009 11:52:33
od babo
Pekne si mi to napisal dik:

Inak jasne, ze su synchrony 1-2 3-4 a 5-6, ako som to na zaciatku napisal to nebolo moc zrozumitelne :)

Jasne, ze prevodove pomery su rovnake u 7G a 8G okrem final som vedel, ale v serii to ma proste lepsie poskladana 8G (moj sukromny nazor). ZE vymenit finial gear je pomerne jednoduche je jasna paka :) porovnanie 7G a 8G celkovo je na dlhsie... v podstate ale Tvoje sukromne porovnanie na Tvojom webe je dost podrobne :) Mne sa este zda, ze v 8G ide vyrazne lahsie aj spojka. Na druhej strane, ta presnost so spojkou a pustenie spojky, az ked je rychlost nadoraz, to mas svatu pravdu... A ze najst CTR 7G v poriadnom stave s nevylietanou prevodovkou moze byt celkom problem, koniec koncov je aj to dovod, preco jazdim na 8G :) (7G sa uz zhana zle v dobrom stave a ked, tak za sialene peniaze)

Ze by problem mal zmiznut, je pozitivna vec. Co by si mi oporucal? Ak chcem aj LSD, tak davat z motora dole prevodovku 2krat mi pride fakt zbytocne, ked to ide spravit naraz.... Na druhej strane skoda nevyuzit zaruku a platit navyse .... (samozrejme aj skratenie 4,5,6 tiez stoji za uvazenie, z coho ste to pouzili? Co pozeram sucansny CTR JDM ma pomery dlhsie dokonca u 4,5,6 asi o 1%). Malo tak kratku prevodovku stary CTR JDM, alebo DC5?

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: ned 15. úno 2009 12:03:20
od dany
Zkrácené převodové stupně 4,5 a 6 pochází z CTR7G JDM a jsou nakupovány jako originální náhradní díl přímo v Japonsku.

Nevím, jak by mohl mít CTR8G lépe poskládanou převodovku, když má odstupňování převodů stejné, na rytmus převodovky nemá stálý převod ani průměr kol vliv. Myslím tedy, že to je stejné, naopak udržet CTR8G optimálně v otáčkách na první a druhý převodový stupeň (aby nevypnulo VTEC) je hodně těžké a oproti 7G vyžaduje daleko více soustředění, které pak může chybět jinde. Proto jsme museli jít okamžitě do jiné jednotky u Kaufiho, aby se tohle odstranilo.

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: ned 15. úno 2009 14:41:46
od babo
Uhm, 7G JDM, tak to sedi...

A co by si mi odporucil, ked radsej asi ten 3kovy set a 3-4 synchron vymenil v zaruke, ale rozoberat prevodovku chcem len raz, ked budem cez Teba riesit lsd?

//edit: aha, uz si mi pisal mail, dik

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2009 0:12:18
od Well
Jestli můžu poradit, tak já bych před pokusem o destrukci převodovky, zkusil vyměnit olej. Možná to pomůže, ale určitě to neuškodí ;) .

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2009 8:47:21
od dany
Tady olej nepomůže, je to bohužel již jasný problém a je třeba ho vyřešit výměnou vadných dílů. Je zajímavé, že u něčeho co funguje na 7G bezproblémů, se někdo rozhodne vyměnit dodavatele. Pak to dopadne takto :(

Re: CTR 8G, problem s 3-tim rychlostnym stupnom

PříspěvekNapsal: pát 06. bře 2009 16:39:35
od babo
dany píše:Tady olej nepomůže, je to bohužel již jasný problém a je třeba ho vyřešit výměnou vadných dílů. Je zajímavé, že u něčeho co funguje na 7G bezproblémů, se někdo rozhodne vyměnit dodavatele. Pak to dopadne takto :(


presne tak... a nechaj nieco na europu :( setrit sa ale musi, ze :roll: