Jak rozebrat středovou část palubky (výměna podvícení)

Konkrétní vzniklé problémy a jejich možné řešení

Jak rozebrat středovou část palubky (výměna podvícení)

Příspěvekod Walker v čtv 08. led 2009 0:53:54

Ráno jsem při zapnutí světel zjistil, že mě pohaslo podsvětlení ovladače topení na středovém panelu palubní desky. Cestou jsem se tedy stavil v servise Hondy, kde mě ochotně prodali (asi za 50,-Kč dva kusy) žároviček s tím, že teď mají bohužel moc práce (po vánocích a k tomu po sněhové nadílce práce vždycky dost  ) a že celá operace zabere asi tři hodiny práce. Jsem nerv a nesvící žárovka mě fakt točí, tak jsem se rozhodl výměnu provést doma v garáži. Zkoušel jsem pátrat na internetu, ale asi špatně, žádný návod na rozebrání palubky jsem nenašel – takže pouze podle popisu kluků v servise jsem se do toho pustil.
Nejdříve je třeba odmontovat hlavici řadicí páky, která je jištěna kontramatkou – žádný problém. Následuje vytažení spodní části panelu a to tak, že jej uchopíme skrz gumový převlek otvorem za vnitřní strany a pomalým tahem „vycvakáme“ z klipsen, jsou tam asi 4 a zároveň odpojíme vlevo konektor od kabeláže výstražného osvětlení a vpravo od zásuvky zapalovače viz. šipka č.1.

1.jpg
1.jpg (100.49 KiB) Zobrazeno 7135 krát


Následuje vytažení autorádia z držáku pomocí originálních plíšků a odpojení veškeré kabeláže a konektorů od rádia. Potom uchopíme vnitřní plastovou část a vyklapneme ji z panelu, viz. šipka č.2.
Jakmile máme tuto středovou část venku, musíme skrz vzniklý otvor odšroubovat dva šroubky, které drží zbytek konstrukce. Bohužel nemám přesně nafoceno, ale pro představu alespoň tento obrázek, viz šipka č.3.

2.jpg
2.jpg (108.75 KiB) Zobrazeno 7135 krát


Šroubky se musí uvolnit klíčem a to nešťastně z vnitřní strany dutiny, tzn že z našeho pohledu nevidíme hlavičky šroubků, ale jen závitovou část. Naštěstí je tam místa tak akorát na malý klíč a obě ruce.
Tím se nám uvoní celý zbytek panelu a můžeme jej opět vykliknout z klipsů, po obvodu jich je 7, viz předchozí obrázek. Panel nám však „odskočí“ pouze o cca 3cm, což je na výměnu žárovek stále málo, takže musíme přistoupit k vyháknutí táhel od ovládání topení a polohovače rozvodu vzduchu. Neuvolníme je ale na našem uvolněném panelu, ale na druhém konci. K jednomu se dostaneme skrz odstraněná dvířka přihrádky spolujezdce, viz obrázek.

3.jpg
3.jpg (114.84 KiB) Zobrazeno 7132 krát


A k druhému se dostaneme tak, že odšroubujeme plastové kryty pod volantem, tím se nám odhalí skrumáž kabeláže, skrz kterou se musíme dostat opět k lanku – tato operace je nejnáročnější co se volného místa na ruce týče, žádné tam totiž není  Nicméně to provést jde. Tady jedna poznámka – toto lanko slouží k ovládání přívodu teplého vzduchu a u mě docházelo k jejímu častému vysmeknutí, tomu jsem zabránil navlečením gumové závlačky na čep za kocovku lanka a problém je vyřešen, vše funguje bezvadně.
Nyní nahoře vytáhneme i konektor od ovladače vytápění zadního okna a spínače klimatizace.

4.jpg
(235.1 KiB) 231 krát


Teď už nic nebrání vyklopení panelu směrem nahoru a zespodu uvidíme obě objímky na žárovečky. Jejich pootočením je uvolníme ze zámků a můžeme je vyměnit.

5.jpg
(218.34 KiB) 230 krát


Nezapomeňte na žárovečky navléct i barevné návleky z již vyjmutých žároveček. Stejným způsobem objímky opět vrátíme do otvorů – není to snadné, místo na kleště tam není, pomůžeme si tedy plochým klíčem a objímkou pootočíme pomocí něho.
Teď doporučuji vsunout klíček do zapalování a vyzkoušet funkčnost žároviček – pro jisotu.
Pokud žárovečky svítí, nic nám nebrání panel složit zpátky dohromady, přesně v opačném pořadí, než když jsme jej demontovali.
Celá operace mě v garáži při 2°C trvala přesně dvě hodiny včetně shánění nářadí a následného úklidu, ovšem kdybych nemusel tápat jak na to, šlo by to i rychleji 
Přeji pevné nervy a málo odřené ruce!

Zarovecka.JPG
A ted kvůli čemu se to dělalo :)
Zarovecka.JPG (112.3 KiB) Zobrazeno 7132 krát
Uživatelský avatar
Walker
 
Příspěvky: 58
Registrován: pon 15. pro 2008 19:51:44
Bydliště: Tišnov

Re: Jak rozebrat středovou část palubky (výměna podvícení)

Příspěvekod LK7R v čtv 08. led 2009 9:38:02

Jenom doplním, že ty dva šrouby co drží konstrukci 2DIN pro rádio/šuplík viz obrázek 2.jpg lze pohodlněji povolit pokud si sundáte kryt pod volantem a použijete ráčnu a pak ten druhý po otevření kastlíku spolujezdce a vykolopení tohoto kastlíku (stlačením horních stran kastlíku směrem k sobě - je tam výřez)
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Jak rozebrat středovou část palubky (výměna podvícení)

Příspěvekod LK7R v ned 19. říj 2014 9:00:31

Jinak, pokud někdo řeší žárovky na palubovce, stačí koupit žárovky v auto potřebách, je to typ W1,2W 12V 1,2W W2X4,6d. Celkem je potřeba 9 kusů. V Kelly stálo 10ks 51kč. Asi to bude stejná žárovka jako ve středové konzoli.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50


Zpět na Problémy, aneb jak na to

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron