Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)
Napsal: pon 19. říj 2009 22:08:56
Tak jsem vyloupnul své DS1.11 ze třmenů a je v podstatě po nich .
Užíval jsem si jich 1900km z toho asi 350 osrých (150 Piešťany, 200 Slovakiaring). Jak dopadly se pokusím popsat, foťák jsem v garáži bohužel neměl, ale později nafotím.
Popis platí pro obě strany (vyjma bodu 3), vypadá to skoro stejně, levá strana (řidičova) je trošku horší, co se týče úbytku masa.
* 1. Vnější deska výrazně rozpraskaná po okrajích, vnitřní (u pístku) popraskání minimální.
* 2. Desky jsou sjeté šikmo, více na horní straně (ve smyslu montáže ve třmenu). Řečí čísel: vnější deska 5.5mm dole, 4.5mm nahoře, vnitřní dole 6mm, nahoře 5mm. Oba čepy třmenů jsou promazány a pohybují se volně. Je mi divné, že více je to sjeté nahoře, spíše bych to čekal dole na náběžné hraně. Jaká je vlastně tloušťka masa nové desky?
* 3. Na vnější desce na pravé straně odpadla po demontáži dolní/náběžná polovina obložení(!). Neodtrhla se od nosné desky, ale praskla zhruba v polovině výšky masa.
* 4. Desky docela prášily, jak moc v Piešťanech nevím, jel jsem je na tmavě šedých kolech, ale na Slovakiaringu byla kola opravdu hodně špinavá, přitom satyho kola se nešpinila.
Čím to může být způsobeno? Přehřátí? Nesprávné zajetí? Proč se sjíždí šikmo? Yellowstuff šly až k nule v podstatě rovnoměrně.
Několik faktorů, které mohou pomoci najít odpověď / mou chybu, které se chci příště vyvarovat, protože projevem se mi DS1.11 velice zamlouvají a navíc jsem se těšil, že mi vydrží déle než Yellowstuff:
* 1. Zajetí. Nebylo na něj moc času, i místo asi bylo nevhodné. Nasadil jsem je v Piešťanech a první stint jel pomaleji a zkoušel jsem mnohokrát ostře krátce přibrzdit. Další stint už jsem jel naplno, brzdil jsem spíše intenzivněji, než pozvolna. Bohužel jsem je pak nezkontroloval, takže nevím jak vypadaly.
* 2. Kotouče byly po Yellowstuffech docela nadrážkované (soustředné rýhy) zřejmě jako následek nutnosti více tlačit na pedál. Po namontování DS1.11 se vrcholky rých začaly docela rychle otupovat, dnes už moc patrné nejsou. Pomůže před další sadou kotouče stočit, příp. koupit rovnou nové (což bych nerad, jsou letos nové, mají 14000km z toho ostrých 900, nekopou)?
* 3. Asi nesmysl, ale zmíním to pro jistotu - kotouče nejsou k náboji připevněny šrouby. Při výměně jsem musel silně zarezlé originální šrouby odvrtat, jsou tedy nasazeny navolno a na místě je drží kolo.
* 4. desky jsou do třmenů vloženy přímo, bez jakýchkoli plechů mezi třemen a deskou či pístkem a deskou.
Více mě nenapadá, pokud je něco potřeba doplnit, dejte vědět.
Užíval jsem si jich 1900km z toho asi 350 osrých (150 Piešťany, 200 Slovakiaring). Jak dopadly se pokusím popsat, foťák jsem v garáži bohužel neměl, ale později nafotím.
Popis platí pro obě strany (vyjma bodu 3), vypadá to skoro stejně, levá strana (řidičova) je trošku horší, co se týče úbytku masa.
* 1. Vnější deska výrazně rozpraskaná po okrajích, vnitřní (u pístku) popraskání minimální.
* 2. Desky jsou sjeté šikmo, více na horní straně (ve smyslu montáže ve třmenu). Řečí čísel: vnější deska 5.5mm dole, 4.5mm nahoře, vnitřní dole 6mm, nahoře 5mm. Oba čepy třmenů jsou promazány a pohybují se volně. Je mi divné, že více je to sjeté nahoře, spíše bych to čekal dole na náběžné hraně. Jaká je vlastně tloušťka masa nové desky?
* 3. Na vnější desce na pravé straně odpadla po demontáži dolní/náběžná polovina obložení(!). Neodtrhla se od nosné desky, ale praskla zhruba v polovině výšky masa.
* 4. Desky docela prášily, jak moc v Piešťanech nevím, jel jsem je na tmavě šedých kolech, ale na Slovakiaringu byla kola opravdu hodně špinavá, přitom satyho kola se nešpinila.
Čím to může být způsobeno? Přehřátí? Nesprávné zajetí? Proč se sjíždí šikmo? Yellowstuff šly až k nule v podstatě rovnoměrně.
Několik faktorů, které mohou pomoci najít odpověď / mou chybu, které se chci příště vyvarovat, protože projevem se mi DS1.11 velice zamlouvají a navíc jsem se těšil, že mi vydrží déle než Yellowstuff:
* 1. Zajetí. Nebylo na něj moc času, i místo asi bylo nevhodné. Nasadil jsem je v Piešťanech a první stint jel pomaleji a zkoušel jsem mnohokrát ostře krátce přibrzdit. Další stint už jsem jel naplno, brzdil jsem spíše intenzivněji, než pozvolna. Bohužel jsem je pak nezkontroloval, takže nevím jak vypadaly.
* 2. Kotouče byly po Yellowstuffech docela nadrážkované (soustředné rýhy) zřejmě jako následek nutnosti více tlačit na pedál. Po namontování DS1.11 se vrcholky rých začaly docela rychle otupovat, dnes už moc patrné nejsou. Pomůže před další sadou kotouče stočit, příp. koupit rovnou nové (což bych nerad, jsou letos nové, mají 14000km z toho ostrých 900, nekopou)?
* 3. Asi nesmysl, ale zmíním to pro jistotu - kotouče nejsou k náboji připevněny šrouby. Při výměně jsem musel silně zarezlé originální šrouby odvrtat, jsou tedy nasazeny navolno a na místě je drží kolo.
* 4. desky jsou do třmenů vloženy přímo, bez jakýchkoli plechů mezi třemen a deskou či pístkem a deskou.
Více mě nenapadá, pokud je něco potřeba doplnit, dejte vědět.