Stránka 25

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: úte 20. říj 2009 10:08:48
od babo
inak neslo byt dat Dany niekedy foto novej dosky a potom spravne zajetej?

stejne ale (minimalne moj) problem je v spatnom pouzivani... zabeh ferodo je relativne v pohode

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 0:02:16
od babo
tak som dal dnes dole koleso a vybral dosky z brzdicov... zial, moje obavy sa naplnili. Nie som sice na tom az tak zle ako Ondras, ale aj tak som zjavne dosky prehrial :(
Vidno to na hranach, aj nabehova, aj po boku su hodne nastiepane, dost slusne. Este jednu akciu to vydrzi, ale hrozi zvysene nebezpecenstvo odlupnutia.Vidno do polky hrubky dosky, ze vrchne4mm je proste v horsej kondicii, ako spodnych 5mm

Teraz je len otaza, ako sa to zas podarilo prehriat
1. zly zabeh? snazim sa presne tak, ako pise Dan. FAkt to Dany nutne chce nejake fotky spravne zabehnutej dosky vo vysokom rozliseni :)
2. prilisne dupanie na pedal... sakra, ale bol som len na UHP
3. posledne kolo som isiel fakt celkom slusnu stopu (v ramci mojich moznosti) a celkom sa darilo, az sa mi odlial ten nestastny benzin v podstate 3 zakrut pred depom... tak som sa zlakol, ze som nemal gule na to, aby som dal este dalsie kolo na vychladenie. A to moze byt problem, tak aj mne moc nepomohol King a Koly s DS2500 v brne tiez raz doapdol a symptom bol rovnaky, prepecene dosky do polky.

Pri tom ta W zmes je podla mna famozna. Teraz po 4 stintoch maju dosky tam dobre 8-9mm. Idu dole fakt pomaly.
Osobne mi darilo s EBC Blue (fakt asi najblbuvzdornejsie a slusna vydrz, ale brzdia urcite horsie ako Ferodo W ci R).
Rka som vyuzil asi uplne najelpsie, dokonca ked som ich pri 3mm vyhodil, tak mali oranzove boky, co podla manualu vyzera idealne chladenie brzd... Ale na slickoch v Moste vydrzali len 4x30 min. Tam sa ale proste opotrebovali a neprehriali. A zial jedny dosky za 4x30 je dost draha sranda.

Tak neviem co do buducna, ci zorat blbuvzdorne EBC Blue (ktore ale navyse anglani nejak prestali dodavat) a uci sa ucit sa.. alebo ako presne zistit, v com je problem

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 7:24:10
od dany
Netuším, co s tím vlastně děláte... :)
Nevím, co bych k tomu dodal, myslím, že řečeno bylo již vše. Nelze jednoznačně říct, co a proč se vlastně stalo...

Jen mi přijde, že si pořád neuvědomujete, že to je závodní materiál, takže to, kolik vydrželi destičky u mě je dáno hlavně rezervou v dimenzování brzd. Pokud bych měl malé brzdy, tolik by mi to také nevydrželo... Jak to čtu, vede mě k tomu jeden postřeh... Mám pocit, že si pořád neuvědomují lidé, co to vlastně obnáší mít závodní brzdový materiál. Je třeba si zdůraznit, že závodní materiály nejsou určeny pro delší životnost, než sériové, ale pro vyšší výkon na úkor životnosti...

babo píše:Rka som vyuzil asi uplne najelpsie, dokonca ked som ich pri 3mm vyhodil, tak mali oranzove boky, co podla manualu vyzera idealne chladenie brzd... Ale na slickoch v Moste vydrzali len 4x30 min. Tam sa ale proste opotrebovali a neprehriali. A zial jedny dosky za 4x30 je dost draha sranda.

DS3000 je závodní materiál určený pro sprint závody na okruhu nebo rally. Z toho vyplývá, že mají větší koeficient tření (více brzdí) na úkor životnosti. Protože sprinty se jezdí tak na 10 až 20kol, jejich požadovaná životnost je řekněme 30min až 1hod jízdy ma okruhu v Mostě, v případě rally pak třeba jedna soutěž, cca 250km ostrých, zase tedy ve srovnání s okruhem řekněme hodinu jízdy. Takže když vydrží 2hodiny, je to víc než bylo plánováno a dalo by se jít třeba na DS3000+, které mají ještě větší brzdný účinek a tudíž odejdou dříve, ale dají ještě větší brzdný účinek.
DS1.11 jsou vytrvalostní destičky, které mají plánovanou životnost dle zacházení 3-6hodin jízdy. Na šestihodinovce se už musí hodně šetřit...
BlueStuff od EBC jsou také vytrvalostní destičky s tím, že jejich životnost je blíže k těm šesti hodinám...
Říct tedy, že když destičky vydrží málo (4x 30min) je spíš neznalost toho, k čemu byli určeny...

babo píše:2. prilisne dupanie na pedal... sakra, ale bol som len na UHP

Jestli dupeš zbytečně moc na pedál, tak je to s UHP ještě horší, protože je menší adheze, tak by ti měla stačit ještě menší síla - slabší účinek brzd, abys zastavil. Tím bys měl více šetřit destičky...

babo píše:3. posledne kolo som isiel fakt celkom slusnu stopu (v ramci mojich moznosti) a celkom sa darilo, az sa mi odlial ten nestastny benzin v podstate 3 zakrut pred depom... tak som sa zlakol, ze som nemal gule na to, aby som dal este dalsie kolo na vychladenie. A to moze byt problem, tak aj mne moc nepomohol King a Koly s DS2500 v brne tiez raz doapdol a symptom bol rovnaky, prepecene dosky do polky.

Ano, to nebylo dobré, to asi cítíme všichni, ale co přesně to udělalo, to nevím...

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 9:38:51
od babo
3000ky si presne uvedomujem na co su :) 4x30 min vydrz na slickoch je podla mna pohoda, pre mna osobne len drahe. Je mi jasne, ze maju vydrzat tak jeden zavod na okruhu. 1.11 maju ale pri spravnom pouzivani potencial vydrzat fakt o dost dlhsie... Len sa naucit brzdit :(

Tiez je jasne, ze v seriovych brzdicoch bude vydrz mensia zavondej dosky, ako v big kite... Ale ide to aj so seriovym brzdicom, vid Saty :) A zda sa, ze Kaufi a Tomikus (kym mal seriove brzdcie) tiez nemali take problemy. A fakt mam jasny strach, ze pri zlom pouzivani by som BIG KIT nicil este viac a skorej :(

Takze najblizsie si zase asi nechat pre istotu zabehnut dosky niekym kto ma fakt skusenosti a na okruhu niekoho do dobreho do auta - Dany, martin, ... (na skringu som to moc nerobil, lebo dalsich 80-90kg v aute je dost), snad na nieco este pridu, co je spatne :D

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 9:39:28
od babo
dany píše:Netuším, co s tím vlastně děláte... :)


no ja tusim, KRAVINY :lol:

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 11:34:14
od infi
ja bych doporucoval stacet kotouce pri kazde vymene desek. V Paskove to stoji 200Kc za oba kotouce, takze myslim ze neni co resit. Nechal jsem stocit vrtane s drazkama a uplne v pohode...Staci se pouze to co je treba (ponicema struktura) takze vpodstate dokud jsi neznicil kotouce, tak dostanes temer novy na ktery si deska "sedne" a udela strukturu vlastni.

Dany: Proc by se stacenim meli znicit kotouce? Je to normalni postup a ani na jednom aute kde jsem stacel kotouce a daval nove desky nebyl nikdy zadny problem.

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 12:11:44
od babo
tak to zas ja som nepocul napoak este o pripade, kde by stocenie drazkovanych kotucov dopadlo dobre... A aj osobna skusenost. mal som jemne krive aj predne aj zadne. Nechal som stocit zadne, omylom mi stocili aj predne (vrrrr) a problem sa nevyriesil, skor to bolo snad este horsie (vsak mi Dan aj vynadal a mal pravdu, aj ked za tie predne som nemohol a od servisakov som vymohol aspon nejake bezplatne sluzby na dlhsiu dobu). Pravda je, ale ze to boli pripady, ked sa stacali uz krive disky, ktore kopali.

drazky maju byt prave dobre na "parallel pad wear" (aby nebolo potrebne stacat). Co je moj pripad, bezne Ferodo H-cko, na okruh EBC modre, alebo Frodo W, alebo tak nieco...

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 13:21:05
od dany
infi píše:ja bych doporucoval stacet kotouce pri kazde vymene desek. V Paskove to stoji 200Kc za oba kotouce, takze myslim ze neni co resit. Nechal jsem stocit vrtane s drazkama a uplne v pohode...Staci se pouze to co je treba (ponicema struktura) takze vpodstate dokud jsi neznicil kotouce, tak dostanes temer novy na ktery si deska "sedne" a udela strukturu vlastni.

Dany: Proc by se stacenim meli znicit kotouce? Je to normalni postup a ani na jednom aute kde jsem stacel kotouce a daval nove desky nebyl nikdy zadny problem.


1. Vždycky je nejhorší dávat nové destičky a kotouče současně, to řekne každý závodník. Většinou je lepší se tomu vyhnout, což jde dost těžko a navíc ty kotouče bývají ke konci životnosti poškrábané, tudíž ty škrábaance se udělají i v deskách a potom se to hůře zajíždí a současně zbytečně rychle kus opotřebí. Moje zkušenost je, že vždycky je ale lepší druhá a případně další sada destiček na kotoučích, než ta první...

2. Kotouč je vždy trošku zvlněn, takže tím, že ho stočím si...
a) zbytečně snižuju životnost kotouče, neboť si nějakou tu desetinu odfrézuju, kterou jsem mohl v klidu sjet
b) v místě zvlnění kotouče dojde k jeho nerovnoměrnému stočení. Je to jednoduché, ventilovaný kotouč se skládá z dvou kotoučů spojených přepážkami. Když je kotouč nový, obě strany mají stejnou sílu, což zabezpečuje stejnoměrné ohřívání. Pokud však kotouč (byť i lehce zvněný) stočím, dostanu sice po celém kotouči stejný průměr třeba 24.5mm, ale v místě, kde byl zvlněn dojde k nerovnoměrnosti. Celkový průměr v pohodě, ale každá strana kotouče bude mít různou tloušťku, jedna větší než průměr a druhá menší. Tím pádem při zahřátí dojde k tomu, že silnější se bude ohřívat pomaji, zatímco ta slabší rychleji a bude se dříve přehřívat, což bude mít po chvíli za následek ještě větší zkřivení, než před stočením. Pokud se s tím bude jezdit pomalu a nepojede s tím někdo na okruh, tak se to možná nestane a vydrží to, ale obecně, je to dle mých zkušeností i názoru odborníků přes brzdy, prostě nesmysl...

Pokud jsou kotouče v pohodě, nevidím jediný rozumný důvod je stáčet a pokud jsou trošku zkřivené, tak má stočení smysl je v případě, že uvažuju je nechat na zimu, kde nebudou tolik namáhané a nechce se mi dávat nové... Stáčení považuji ještě za větší nesmysl než mražení, u kterého zatím neznám přesné hmatatelné výsledky, zatím to je stále, "jedna paní povídala, že jí to po mražení vydrželo až do důchodu", ale konkrétní výsledek nikde...

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 13:23:43
od dany
infi píše:...Staci se pouze to co je treba (ponicema struktura) takze vpodstate dokud jsi neznicil kotouce, tak dostanes temer novy na ktery si deska "sedne" a udela strukturu vlastni...

To je taky nesmysl, pokud je poničená struktura, není to jen na povrchu, ale i v hloubce, jen tím stočením jakoby "zalijou" ty prasklinky v tom materiálu...

Re: Zničil jsem DS1.11 (případně jiné závodní destičky)

PříspěvekNapsal: stř 21. říj 2009 16:51:46
od infi
Samozrejme jsem nemel na mysli zvlnene ci jinak ponicene kotouce, tam je jasne, ze samotne "jadro" uz je v haji a s tim se neda nic delat.

Prave vetsina servisu co znam, tak delaji stoceni starych a na to nove desky, chvilku to nebrzdi a proces zajizdeni je vice zdlouhavy, ale zase jak jsem si jiz psal, se nova deska seda na novy povrch, cimz si muze udelat vlastni stopu a nemusi jezdit "po te stare" - prave kdyz se da nova deska na kotouc s jistou stopou (po tech predochozich deskach) tak v prvnich fazich nema dokonalou vztycnou plochu a tim se velmi snadno prehreje. Samotny proces 100% usazeni desky na kotouc neni zrovna nejrychlejsi. Proste kdyz jdes varit, tak si taky hrnec umyjes po predchozim jidle, ne? :D

Jinak porad nevidim problem v stoceni drazek/dir...jak jsem jiz psal, me to stocili v pohode, nikde zadne poskozeni a uz jsem na tom najel bezproblemovych 300km

Takze bych to asi shrnul: 100 lidi, 100nazoru. Napr. k zajizdeni. U hawku je v navode od vyrobce napsano 8x 80-20, 8x 140-20 a jde se zavodit.