Kaufimu jsme měnili trojkové kola a synchron 3-4 za kola originální, protože jsou stejná (CTR7G i 8G) a problém se vyskytuje jen v prvomontáži, po výměně to zmizí.
Dále má kaufi zkrácené rychlostní stupně 4,5,6, stejně jako já, bohužel už nejde lehce dále zkracovat stálý převod.
Rozdíl v převodovce CTR7G a CTR8G je pouze ve stálém převodu. Převodové poměry jsou tím kratší, ale to je kvůli použití větších kol. Zkrácení na převodovce 6.33% a prodloužení na průměru kol 3.4% zde je také vidět, jak problematické je zvětšování průměru kol. Ačkoli je ve finále u CTR8G převodovka kratší, přesto dynamika je minimálně stejná, já osobně bych řekl, že horší, hlavně na vyšších převodových stupních. To lze zase trošku dohnat použitím kol 225/45 R17, případně právě zkrácením převodových stupňů 4,5,6.
Jinak jsou synchrony v převodovkách CTR7G a 8G stejné, kolečka převodových stupňů jsou také stejné, takže i poskládání je naprosto stejné
, tudíž je to pouze tvůj pocit z nového auta. Také řazení je možná o chlup lepší, ale spíš to je tím, že málo kdo má převodovku na CTR7G úplně v pořádku (já ano
) a tudíž srovnáváš jetou převodovku s novou. Navíc já osobně bych řekl, že je řazení rychlejší u 7G, protože u 8G přes trochu vyšší přesnost, je zase potřeba o něco větší síly k zařazení a převodovka 8G je daleko více náchylná na nedořazení (je potřeba pouštět spojku až po úplném "zaklapnutí" převodů). Toť můj soukromý názor.
Žádný nový trojkový set v katalogu náhradních dílů nevidím, takže bych nevěřil všemu co se píše. Proč navíc měnit něco, co funguje. Na CTR7G problém nikdy nebyl, takže to bude určitě v něčem jiném, třeba špatné nastavení vůlí nebo podobně, což může mít za následek poškození ... atd.
Převodovka CTR7G (sériová):
3.266 - 2.130 - 1.517 - 1.147 - 0.921 - 0.738 / rev. 3.583 / final 4.764
Převodovka CTR7G (moje upravená):
3.266 - 2.130 - 1.517 - 1.212 - 0.972 - 0.780 / rev. 3.583 / final 5.086
Převodovka CTR8G (sériová):
3.266 - 2.130 - 1.517 - 1.147 - 0.921 - 0.738 / rev. 3.583 / final 5.062
Převodovka CTR8G (kaufi upravená):
3.266 - 2.130 - 1.517 - 1.212 - 0.972 - 0.780 / rev. 3.583 / final 5.062