Budoucnost Honda Civic TypeR...

Co se jinam nehodí, nebo případně nevejde

Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod dany v stř 12. pro 2012 23:00:09

Tak dneska jsem se konečně dozvěděl nějaké ověřenější informace o budoucnosti tajpára dalších generací...
Potěšitelnou zprávou je, že opravdu bude, nicméně jsem měl pravdu a bude poměrně pozdě, předpoklad je 4/2015 :(
Další jasnou věcí je, že jeho technologie bude vycházet z Civicu pro WTCC. Nicméně neznámou je stále objem motoru. Dovolím si svou spekulaci. Pokud by to vycházelo přímo z 1.6T, pak je problém s konstrukcí motoru (má výrazně větší zdvih proti vrtání) tedy těžko by to mohl být vysokootáčkový motor, ale docela v pohodě by mohlo být převrtání nebo vyztužení bloku pro větší vrtání a udělat z toho dvoulitrový turbo motor. To by potom mohl být motor s otáčkami kolem 8tis. jako třeba Mitsu... Velký výkon, malý turboefekt... :)
No každopádně doufám, že to bude opravdu dobré auto :)

Pro mě to znamená jediné, přežít ještě dvě sezóny s tím, co mám :twisted:


Takže ještě pár doplnění, které jsem si uvědomil následně..

Nevím, jestli si to všichni uvědomují, ale Civic 9G je pouze evoluce 8G, tedy kompletně stejná "vnitřní" karoserie, která se liší "jen" venkovními plechy. Montážní rozměry jsou stejné. Je to z důvodu ušetření poplatků za homologace a testy, stejnou cestou jdou Evropští výrobci a dá se říct, že elementárním příkladem je třeba GOLF :)

Z tohoto důvodu jasně vyplývá, že Honda karoserii pro třídveřový model CTR9G má, bude to 8G zase s jinými "venkovními" plechy, takže v tom rozhodně problém není... Ale...
Problém je pohonná jednotka a v tom dle mě pramení všechny problémy, karoserie se dá předělat během pár měsíců, proto 9G v Americe je, ale v Evropě prostě dát peníze do 3D není rentabilní. Honda se v Evropě potýká s obrovskou ztrátou a tím se projekty hůře prosazují :(

Honda tedy půjde cestou, že počká, jak se účast ve WTCC vyvine a podle toho následně udělá CTR, skoro bych řekl, že teď ještě nikdo přeně neví, co v tom autě bude za techniku. Letos se vyvíjel motor do WTCC 1.6T, ten se bude vyvíjet ještě celý příští rok a získané zkušenosti budou aplikované pro vývoj nové generace turbo motorů do civilního použití, tak je to dle mě logické, a tedy teprve za rok bude učiněno nějaké konkrétní rozhodnutí o technice použité v následném CTR, začátek roku bude ve znamení finálního vývoje toho motoru a přípravy na výrobu, která najede do výroby v srpnu 2014, tedy když vše dobře dopadne a nebude žádný zádrhel, prodej jaro 2015...

Má to svou logiku i se to dá časově stihnout, takže třeba mám pravdu a možná bude vše jinak. Ale konečně přestávám být pesimistou a vidím světlo na konci tunelu, ale rozhodně si myslím, že i když se to může zdát pomalé, je to logické a výsledek bude stát za to... Ovšem z dnešního pohledu, je otázka kam se posune konkurence...

image.jpg

EDIT:
Test ... viewtopic.php?p=7435#p7435
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod rotker v čtv 13. pro 2012 11:29:17

Neříkej, že se ti zastesklo po turbu :shock:
Uživatelský avatar
rotker
 
Příspěvky: 46
Registrován: úte 02. bře 2010 14:45:40
Bydliště: Děčín

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod dany v čtv 13. pro 2012 12:34:59

Mě sice ne, ale když se podívám na to, co si můžu koupit, tak asi radši zkusím počkat na nové CTR...

Přeci jen si musíme uvědomit, že stáří mého auta přesáhlo 10 let :D


Každopádně to celkem logicky vypadá, že to nové CTR přijde vlastně s FL civica 9G a vlastně teoreticky na dva poslední roky životnosti modelu...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod jarka v čtv 13. pro 2012 13:22:23

Dane a co GT86 (BRZ), nezvažoval jsi? To je takový moje světýlko na konci tunelu. Já teda doufám, že moje autí vydržím víc jak ty dva roky co zmiňuješ...
jarka
 
Příspěvky: 231
Registrován: pát 04. zář 2009 21:50:11
Bydliště: Liberec

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod dany v čtv 13. pro 2012 14:02:47

BRZ jsme už rozebírali a myslím, že osobně s Pepou. Pro mě to je zklamání, hlavně výkonem a pak životností motoru. Ten motor je spodek konstrukčně z obyč Suba 150HP a je na tom hlava od Yamahy, proto prostě nemůžou jít bez foukání nahoru s výkonem, ten motor by to nevydržel... No a když to fouknou, tak to prostě na zadokole nechci, kvůli tomu jsem shodil ze stolu BMW 1M, ačkoli se mi na něm skoro všechno líbilo...

Takže tak...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod Nesva v čtv 13. pro 2012 14:45:55

Tak pro mě je ten příchod nového CTR v 4/2015 ideální, dřív bych o výměně ani neuvažoval. Turbo mě nevadí, spíš mám obavu z té dvojspojky.....Každopádně je dobré vědět, že Dan do toho nového půjde taky - hned bude vše s úpravama jednodušší, když nám zase prošlape cestičku :D
black CTR 7G 30th edition
Uživatelský avatar
Nesva
 
Příspěvky: 99
Registrován: čtv 06. srp 2009 10:15:53
Bydliště: Brno

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod jarka v čtv 13. pro 2012 15:20:53

dany píše:Ten motor je spodek konstrukčně z obyč Suba 150HP a je na tom hlava od Yamahy, proto prostě nemůžou jít bez foukání nahoru s výkonem, ten motor by to nevydržel...


To jsem netušil - jsi mě teda moc nepotěšil :( . Jsem to měl tak hezky nalajnovaný, atmo 200+ koní se zašpérovaným zadkem a v malým kupé... No tak zase nic. Se zas vrátím v plánech do daleké budoucnosti k arielu :twisted: (jen ta využitelnost je trochu na pytel).

ad. nový CTR: turbo a dvouspojka... Jak se říká nikdy neříkej nikdy, ale ep3 jsem si koupil proto, že se to auto musí řídit (a řadit). Ještě si tak dokážu představit, že bych se nějak naučil žít s dobrým turbem, ale manuál si vzít nedám.
jarka
 
Příspěvky: 231
Registrován: pát 04. zář 2009 21:50:11
Bydliště: Liberec

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod dany v čtv 13. pro 2012 23:25:11

jarka píše:ad. nový CTR: turbo a dvouspojka... Jak se říká nikdy neříkej nikdy, ale ep3 jsem si koupil proto, že se to auto musí řídit (a řadit). Ještě si tak dokážu představit, že bych se nějak naučil žít s dobrým turbem, ale manuál si vzít nedám.


Když si vzpomenu na svých 20tis km s EVO9, taky jsem si na to turbo zvykl :lol:
No a teď se občas svezu v EVO X s automatem nebo GT-R a to turbo s automatem taky není úplně mimo :twisted:

Není turbo jako turbo a automat jako automat ;)

Takže stejně jako jsem v roce 2000 nekoupil ITR ani ATR právě kvůli tomu, že ta auta neměla 6-i stupňový manuál (a udělal jsem dobře s ohledem na převodovku v CTR7G), tak za dva roky se mi nebude chtít jít do auta, co nemá správné DSG :D Kdo ví...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod jagy v čtv 13. pro 2012 23:53:49

Nevim, jestli to bude s vydrzi tak spatne...

Uz je v USA nekolik turbo kousku co maji pres 400whp a drzi. Taky jsou HKS kompresory okolo 250HP a chystaji se dalsi. Novy seriovy Forester ma stejny, foukany motor... takze bych to urcite nevidel tak, jak pises. Myslim, ze ve fabrice moc dobre pocitali s budoucima upravama. ;)

A to auto ma od pocatku (ostatne uz pred ofic. prodejem) tak velkou podporu aftermarket dilu, ze se o to vubec nebojim. ;)
Uživatelský avatar
jagy
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 25. srp 2009 17:09:11

Re: Budoucnost Honda Civic TypeR...

Příspěvekod dany v pát 14. pro 2012 9:10:16

jagy píše:Nevim, jestli to bude s vydrzi tak spatne...

Uz je v USA nekolik turbo kousku co maji pres 400whp a drzi. Taky jsou HKS kompresory okolo 250HP a chystaji se dalsi. Novy seriovy Forester ma stejny, foukany motor... takze bych to urcite nevidel tak, jak pises. Myslim, ze ve fabrice moc dobre pocitali s budoucima upravama. ;)

A to auto ma od pocatku (ostatne uz pred ofic. prodejem) tak velkou podporu aftermarket dilu, ze se o to vubec nebojim. ;)


Foukané koně a Atmo koně jsou hlavně kvůli otáčkám naprosto rozdílné zatížení pro motor... Takže u turba bych se o výdrž motoru tolik nebál, i když zrovna motory se na Imprezách dost kazí, ale jsou to všechno většinou 2.5 bloky nikoli 2.0.
Ale ten motor nebyl kontruován pro 8000rpm a tím pádem uložení a všechny vůle nejsou tak precizní, jak by bylo potřeba... No a hlavně jsem se o tom bavil s technikama přímo od Freye a motor jsem právě z jiného auta viděl i rozebraný (rozuměj potkaný :( )

Motor je u Subaru největší slabinou, tak jako zase u Mitsu třeba diferáky... Každé auto má něco...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Volný pokec

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron