Bohužel dochází na moje slova a výroba tajpárů 9G se stále odsouvá, několika lidem jsem vysvětloval již v létě proč a co je za problémy, ale nemůžu tyto informace dát na web...
http://www.typerblog.com/news/customers ... -r-orders/http://www.carbuyer.co.uk/news/150989/w ... ined-delayNicméně v kostce bych řekl, že základním problémem je to, ačkoli si to asi mnozí neuvědomují, že tento motor neprojektovala ani neladila HONDA
Toto již není motor Hondy, je to první motor, jehož projekt si Honda zadala u externího dodavatele... Druhý takový motor je třívalcový litrový turbo motor, který přijde příští rok na podzim (možná, alespoň je tak plánovaná jeho homologace, ale zatím není zdaleka ve stádiu sériové výroby)...
Jediným současným turbomotorem, u kterého se dá říc, že pochází z dílny Hondy, je čyřválcový 1.5T
Ano, je to smutné, ale největší výrobce motorů na světě si vznik motoru do svého prestižního modelu objednal u externího dodavatele
Díky tomu jsou jak motor 2.0T tak i 1.0T sice "hrdého" označení VTEC Turbo, ale ten VTEC je pouze na jedné vačce (2.0T na výfukové a 1.0T na sací, protože to zase projektovaly dvě různé firmy) a věřte mi, měl jsem ten motor již na stole rozebraný, je mi jasné, že kdyby tam nebyl, tak je výkon naprosto stejný a rozdíl v průběhu kroutícího momentu i odezva turba neznatelně jiná... Je to jen a pouze marketingový tah Hondy, bohužel a projekčním kancelářím to spíše komplikuje život a zvyšuje zbytečně hmotnost asi o 5kg...
Možná teď pochopíte, proč je mi z nového tajpára dost smutno...
Pokud vůbec vyleze model 2016, jakože kdyby ne, byl by to obrovský průšvih, tak první modely které stojí za koupi budou v modelové řadě 2017, dříve nedoporučuji kupovat, změny v modelovém roce 2016/2017 budou daleko větší, než byly změny u průšvihového modelu tajpáru 8G 2007... Za pár let, až těm tajpárům 2015 a 2016 skončí záruka, budou to auta za cenu tajpárů 8G a cenu budou mít díky problémům jen modely 2017 a pozdější, ale jestli mám pravdu, to se ukáže až s odstupem...
Nicméně aktuálně se zvažuje varianta rovnou předčastně vypustit tajpára 10G (10. generace Civica je téměř hotova) s "optimalizovaným" motorem a díky tomuto uspíšení si vlastně napravit reputaci a udělat z nevýhody výhodu... Uvidíme...