Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Co se jinam nehodí, nebo případně nevejde

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod dany v sob 05. zář 2009 19:06:26

Když někdo na namáhané (třeba kopec, sprint) nebo závodní ITR nechal sériovou spojku, tak možná, jinak ani na ITR neodcházeli. ..

Jasně, ale velké brzdy dostalo až nové v roce 2006 nebo 2007, jestli se nepletu, takže je možné neposílení brzd vyčítat max. 8G, ale ne 7G, která měla 300mm/25mm v době kdy clio mělo 282mm/22mm
Jinak na nového sporta dali ty nejlevnější nejobyčejnější Bremba, co jsou na trhu a se závodním provedením mají společný pouze princip a název. To, že to jsou obyč brzdy poznáš lehce, podle tloušťky kotouče. Všechny správné brzdy mají kotouče min. 30mm silné, poslední dva roky je již standard správných sportovních brzd 32mm. Navíc 312/28 není žádný šlágr, snad až na cenu těch destiček, to pak poznáš, že to má závodní předky :lol:
Pro závodní R3 se tyto brzdy mění za normální závodní 330/30mm a to v době, kdy všichni již používají 330/32 ale to není problém
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod willy2.0 v sob 05. zář 2009 19:35:17

na ITR odcházeli...
Ty brzdy na new Cliu..nemám pocit že by byli špatné...vůbec nemám pocit,že by byli špatné i konstrukčně,nemůžou přeci dát 6pístové Taroxy"za 70tisíc na to,to zas neblázni...
Na brzdy sem zažil lepší už jen Lokovo 6písty...Nezapomen,že brzděj skvěle na Meganu který je těžší jak Clio,na Cliu to nemá vůbec chybu...kort po upgradu na lepší desky,fakt masáž.
V čem sou špatné???v čem,v ničem :lol:
Co se týče staršího,disk 282mm bohatě na váhu 1035kg stačil...vymenil sem brzdovku a ani mi nikdy nezvadly.
Za to na CTR byl ten průměr furt malý,vem si má o 200kg víc...tzn měli dát bud,ještě větší průměr kotouče a nebo spíš ještě ty 4písty a u 8čka je to úplně neomluvitelný a velká škoda ;)
PS:jinak mám pocit že ten typ provedení těch Brembo třmenů,tím myslíš,ty co se dávají na Zetko nebo starší STIčka..tyhle sou trošku jiné.
willy2.0
 

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod dany v sob 05. zář 2009 19:51:53

Vím, že všechno znáš nejlíp, ale tohle jsou opravdu levné brzdové třmeny, low end od Bremba, koupíš je nové za 16tis. oba. Mají určité problémy v konstrukci, hlavně v uložení pístků a tím rozložení brzdného účinku, šikmého sjíždění destiček a pod.
Desetipístové taroxy nejsou žádné terno a moje šestipísty (set za 25tis.) brzdí stejně jako lokovy AP, navíc loko má pouze 30mm kotouče, kdežto já plně závodní konstrukci (asymetricky uložené pístky) s 32mm kotouči a destičkami za 2/3 ceny, to je pro mě důležité, takže doufám, že mě zase nebudeš v brzdách poučovat :mrgreen:
Rozdíl v hmotnostech byl 150kg a navíc si uvědom, že se bavíme o roce 2001, to clio ještě ani neuvažovalo o větších než 282mm kotoučích z důvodů ceny. Tehdy byli hlavně více písty stašně drahé.
Jinak stále tvrdím, že brzdy na CTR7G jsou dostatečné, jen pro info, jak Saty na kopcích tak třeba Pepa2.7RS, jezdí sériové kotouče i třeba na okruhu a stačí, tak prosím nemel nesmysly, myslím, že časy zajíždí dobré. To je můj objektivní důkaz, že jsou brzdy v pohodě, máš nějaký důkaz (objektivní), že jsou slabé, kromě svého pocitu s neorigo shit kotouči? Jinak jestli si myslíš, že když dáš Feroda na shit kotouče, bude to brzdit stejně, jako když ty samé destičky dáš na kvalitní kotouče, tak se velice mýlíš, na materiálu kotoučů strašně záleží... :!:
A proto se znovu ptám a otvírám to na co jsi neustále neodpověděl a zamlouváš to...

dany píše:Víš vůbec o tom, že v rally všechny vozy musí mít ve skupině N sériové brzdy, včetně sériových kotoučů? Jsou jen povoleny závodní destičky... Víš, kde jsme třeba na čínovském okruhu rally šumava clia nejvíc dojeli a tím jim naložili? Mám to i videu... Byl to nejdelší sjezd z kopce, kde se šlo na brzdy z rychlosti těsně pod 200km/h, když pominu, že clio mělo tak o 10 až 15km/h méně, brzdilo tedy z menší rychlosti, stejně jeho brzdná dráha byla daleko delší

Proč tomu tedy tak bylo, když jak tvrdíš, bylo Clio lehčí a mělo lepší brzdy :?:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod dany v sob 05. zář 2009 20:43:21

Ještě se tedy vrátíme k pocitům. Ty třeba tvrdíš, že clio jede lépe ve středních otáčkách a CTR ve vysokých. Představ si, že to ení pravda. V cliu určitě budeš mít, že jede lépe ve středu, ale jen kvůli tomu, že clio nahoře nejede. Kdežto CTR díky variabilnímu časování vaček jede v celém rozsahu konzistentně, takže propad v horních otáčkách není tak velký, tudíž zase to je o pocitech a ten tě zase v tomto případě zklamal. Kdyby sis to změřil, zjistíš, že motor CTR jede ve všech otáčkách lépe...
AAA, už slyším, jak zase meleš, že clio má taky časování vaček. Má, ale neumí ho ani pořádně udělat. Protože si netrouflo na elektronické časování jako Honda nebo BMW (vanos), použili humpolácké mechanické řešení, které ale neumožňuje měnit úhel natočení vačky plynule... U systému Hondy a BMW dochází k plynulému elektronicky řízenému natáčení vaček, takže třeba u Hondy je vačka schopna se neustále plynule pohybovat v rozmezí 0 až 50st., což právě pomáhá plynulému přechodu od středních po vysoké otáčky (na ostrou vačku) bez ztráty výkonu a klasického škubnutí u starších systémů VTEC při přechodu na ostrou vačku. Proti tomu motor v cliu pouze mechanicky uvolní kolo na vačce a dojde k posunu časování, ale nelze to nijak nastavit, ovlivnit a nezbývá než doufat, že je vačka tam, kde soudruzi v renaultu předpokládají, prostě systém kopyto.

Mě jde jen o to, není pravda že znám pouze hondy, jak neustále naznačuješ. Vyzkoušel jsem hodně renaultů a myslím si, že technicky je znám lépe než ty, ať se to týká konstrukce a principu motoru, převodovky a podobně, v cliu jsem najezdil určitě víc kilometrů. než ty v CTR, tak proč neustále napadáš moji neobjektivitu? Určitě jsem na hondu vysazenej, ale právě znalost systému a konstrukce mi pomáhá auto využít na max. což si myslím tobě chybí...

Prostě tvoje sázka na pocity nemusí být to správné, o tom bych mohl ze závodů vyprávět... ( a nezapomeň odpovědět i na ty brzdy z minulého příspěvku, to mě strašně zajímá)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod willy2.0 v sob 05. zář 2009 21:01:33

Ale já moc dobře vím,že záleží na kvalitním kotouči,tohle nebudem řešit,zas mě neměj za pitomce:))..sou věci,který snad nemá cenu rozebírat a sou nám jasný,já řídil třeba i Marfiho auto a rovněž to bylo to samý.
Nechce se mi věřit,že Nkový CTR brzdí líp jak Nkový Clio,který má o 200kg mín,to neokecáš...tomu nevěřím,na brzdy bude Clio lepší.
Co se týče projevu motoru u obou aut...po jednotce g.N,je to s Cliem lepší,opravdu táhne až do cca 7600-7800...
A musím ti říct a dokonce sem to měl na videu,než sem koupil pak CTR dávali sme srovnání a bylo nádherně vidět,že ikdyž sem měl problém rychleji zařadit(lepší převodovka u CTR)tak sme jeli odspod stejně-chvíly sem si říkal kurna neujede mi... ale poté si přesně viděl,že CTR ucuklo až když mu sepl VTEC,řekněme v tu chvíly,ucuklo o metr ale auta poté jeli zas stejně až do dalšího stupně a sepnutí vtecu,odjíždělo na 500m asi o 2-3 auta...to není zlé,motor Clia není nejhorší to že má konstrukci jako staré VTECy mi nevadí...Musím říct,že spotřeba velmi good,zvuk nádherně jadrný a je to držák...Radši dobrej rozsah v celým pásmu,než někdy nevědět do jakýho kvaltu se trefit............
To,že nejde vyladit na 230ps,nebo že netočí 8tisíc mě nějak vůbec nevadí.
K20A2 nemá chybu,je to skvelej motor,lze doladit nádherně...O motoru bych se nebavil,je to jasný...je to jeden z nej motorů a nej atmosféra,ale ten od Renaultu je u mě hned na druhým místě a proto,kdo objevuje spíš kvality zbytku auta,bohatě na vyřádění stačí.
willy2.0
 

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod willy2.0 v sob 05. zář 2009 21:03:08

Pokad Saty a Pepík jezdí hranu a věřím,že jo,řeknou ti kurna zasloužilo by to lepší brzdy v základu,věřím že si to myslej.To auto by si je zasloužilo,nestíhaj zbytku auta...prostě nestíhaj tolika.
willy2.0
 

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod dany v sob 05. zář 2009 21:33:17

Rozdíl v hmotnostech 150kg. Malé kotouče (jak průměrem tak tloušťkou) se daleko rychleji přehřejou a prostě přestanou dříve brzdit, přestože brzdí o něco lehčí auto.

závodní jednotku jsme na cliu měli a spíš bych řekl, že točí 7600 než táhne, motor je od 7200 mrtvej...

U brzd vidíš rozdíl hmotnosti a u zrychlení ne? Vždyť to je to samé!!! To že CTR jen pojede stejně jako daleko lehčí clio znamená, že v té chvíli musí mít daleko lepší hodnoty na motoru, to je přece logické!!! Takže ten průběh motoru je u CTR je daleko lepší, protože on navíc ještě cliu ujede (to už se bavíme o rozdílu cca 20%) proto nejsou papírové hodnoty motoru rozhodující...

Konstrukce motoru clia jako u starších VTEC, kéž by :lol: Je to obyč motor pouze s pseudo mechanickým časování vaček, jenže VTEC (čili ty starší motory od roku 1990) je variabilní zdvih ventilů, který je zajištěn více profily na jedné vačce. Nový systém CTR iVTEC (od roku 2002) má navíc ještě to elektronické časování ventilů kombinované s osvěčeným variabilním zdvihem!!! Ale je možné, že to Renault někdy kolem roku 2067 taky konečně zkopíruje, až se to naučí :lol: A Renault atmosferický motor na druhém místě hned za Hondou??? Si asi zapoměl na Ferrari, BMW a ostatní špičky v motorech, sám si netroufnu říct, kdo je nejlepší, ale propracovaností a litrovým výkonem to bude asi opravdu Honda, pak BMW, Renault porazí tak atmosferický motor v Opelu a VW, technologií určitě...

Pořád si mi ale nevysvětlit, proč eNkové CTR brzdí lépe než eNkové Clio a můžu ti na videu ukázat, že to tak je...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod willy2.0 v sob 05. zář 2009 21:57:14

já se bavil o atmo.dvoulitru...
Ustoupím už se bavíme fakt o lejně:))zbytek osobně..
jinak japonci taky mnohdy poměřovali,kopírovali a ještě vylepšily:) svoje auta,dle evropských,naposled Nissan GTR.Ale,to,už je na jinou debatu :lol:
willy2.0
 

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod dany v sob 05. zář 2009 22:09:25

Ano, přesně tak, oni to umí okopírovat, ale ihned vidí chyby a dotáhnou to k dokonalosti, ale obráceně zkopírovat dokonalý japonský mechanizmus je pro francouze a občas i evropany téměř nemožné...

Třeba jak jsme se bavili o systému 4WS (říditelné i zadní nápravě) u Hondy prelude, pokoušeli se to zkopírovat jak u Peugeotu tak i teď u Renaultu, ale je to jen mechanický nesmyslný paskvil, vlastně ani nepochopili pořádně, proč je nutná elektronika :lol:

Prostě to clio není tak dobré, jak pořád tvrdíš a pokud to tedy zavedeme do podstaty a teorie, možná pochopíš, že ani nemůže být, může být max. srovnatelné, ale ne lepší. Všechna svá hodnocení zakládáš pouze na pocitech, kterým se nedá věřit a chybí ti globální srovnání, třeba právě se závodníma autama a pod.

Opavdu to nemá cenu, pokud budeme pokračovat dostatečně dlouho, možná tě nahlodám a znejistím, ale teprve za pár let, až získáš nějaké objektivní zkušenosti, budeě schopen komplexního srovnání a hodnocení, zatím bohužel ne...

Poslední otázka, předpokládejme, že brzdy u CTR jsou špatné, myslím si, že moje šestipísty jsou slušné, tak mi napiš, jak si myslíš, že by byl velký rozdíl v brzdné dráze mezi sériovým CTR a sériovým CTR s mými brzdami. Případně v čem by byl hlavní rozdíl...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Příspěvekod willy2.0 v sob 05. zář 2009 22:34:49

v čem??...v náběhu,okamžitý reakci...že můžu posouvat brzdný body mnohem dál...
Co se týče závodů,kdyby to Hondě šlo moc dobře,vyniká...nevyniká jen v Nku..a co je horší v nejnovějším modelu,to není taky sláva,podívej se na srovnání Clio R3 vs CTR R3...všichni chtěj jezdit v Cliu a Civic provozuje pořádně snad,už jen pár bristkých stájí,viz.Barum...nene co se týče závodů,o tom bych nepolemizoval,CTR může jen dotahovat momentálně nestačí...
A standart Clio je prostě pro řidiče lepší,vymáčkne z něj víc,je to můj názor nikomu to necpu,dle tebe kecám.
Co kdo kopíroval,nebudu řešit...fakt řešit,to bych mohl říct že onehdy Honda vykradla Jawu a stejně nikdo neví jak to bylo.to neřešme:)
willy2.0
 

PředchozíDalší

Zpět na Volný pokec

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků