uff ten Castrol

Co se jinam nehodí, nebo případně nevejde

uff ten Castrol

Příspěvekod bajuz v pát 14. pro 2012 17:19:49

pripletlo se mi do cesty tohle pocteni:

" len si lejte 10w60 do seriovych motorov... nedate si povedat a nedate... videl som (aj nafotil) dost otvorenych motorov na to, aby som vedel tvrdit a stal si za tym ze:

1. castrol nechava v motoroch svinstvo (ze majitel leje castrol vidim hned po zhodeni vika ventilov - vzdy a na 100% som sa trafil)
2. cim vyssie letne cislo, tym vacsi problem zohriat olej tak aby mazal ako ma a aby mal aku taku cistiacu schopnost - nikto z vas sa do toho stavu nie je schopny dostat - pokial nejazdi cisto len okruhy v horucich letnych dnoch - opat, vysledkom je zasvineny motor a vacsie opotrebenie - neberte si za priklad dannyho z CZ, on to auto vyuziva trosku inym sposobom ako vacsina z vas za normalnych podmienok mate teploty oleja 90-100°C, na co v pohode staci aj xw-30... 10w60 potrebuje 130-160°C aby fungoval!
3. poznam par motorov ktore maju brutalne (viac ako 2x) zvysenie vykonu oproti serii, a nikto z majitelov pokial viem nelial a neleje viac ako 5w50, resp. 10w50... ak uz, tak hlavne mobil1, pripadne millers oil
4. mam par kamosov so saabmi, seriove turbo motory, nezriedka maju 300-400tis.km a jazdia 0w30 - 10w40 a su v pohode.. a to saaby maju narozdiel od hondy dost velke problemy s mazanim a radi sa zadieraju...
5. sam na oturbenej mazde s cca 2nasobnym vykonom oproti serii pouzivam 10w40, to auto uz civilne takmer vobec nejazdi, 90% casu je medzi 5-7800rpm a este som olej nedostal cez 110°, ani v horucich dnoch...
6. na accorde V6 s 300tis. km na tacho jazdim uz asi 50tis.km 5w30 A1 a v pohode zvlada a zvladal aj dialnice a zapchy v juznych krajinach v teplotach kedy mi uz nestihalo chladenie a musel som kurit do kabiny aby som to neuvaril...

kto ma rozum si urobi nazor, kto ne, bude si tu honit triko nad co najvacsim cislom svojho supr trupr najsamlepsieho kastrola... nezabudnite, menej je niekedy viac a tym menej myslim jednak mensie cislo na obale oleja aj mensie cislo na tacho kedy dojde k jeho vymene....

osobne by som si ale netrufol ani take extremy ako 0w20... aj ked takisto poznam ludi co na nich normalne funguju "
bajuz
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 19. lis 2009 13:12:35

Re: uff ten Castrol

Příspěvekod maxxi v pát 14. pro 2012 23:04:19

bajuz píše:pripletlo se mi do cesty tohle pocteni:

" len si lejte 10w60 do seriovych motorov... nedate si povedat a nedate... videl som (aj nafotil) dost otvorenych motorov na to, aby som vedel tvrdit a stal si za tym ze:

1. castrol nechava v motoroch svinstvo (ze majitel leje castrol vidim hned po zhodeni vika ventilov - vzdy a na 100% som sa trafil)
2. cim vyssie letne cislo, tym vacsi problem zohriat olej tak aby mazal ako ma a aby mal aku taku cistiacu schopnost - nikto z vas sa do toho stavu nie je schopny dostat - pokial nejazdi cisto len okruhy v horucich letnych dnoch - opat, vysledkom je zasvineny motor a vacsie opotrebenie - neberte si za priklad dannyho z CZ, on to auto vyuziva trosku inym sposobom ako vacsina z vas za normalnych podmienok mate teploty oleja 90-100°C, na co v pohode staci aj xw-30... 10w60 potrebuje 130-160°C aby fungoval!
3. poznam par motorov ktore maju brutalne (viac ako 2x) zvysenie vykonu oproti serii, a nikto z majitelov pokial viem nelial a neleje viac ako 5w50, resp. 10w50... ak uz, tak hlavne mobil1, pripadne millers oil
4. mam par kamosov so saabmi, seriove turbo motory, nezriedka maju 300-400tis.km a jazdia 0w30 - 10w40 a su v pohode.. a to saaby maju narozdiel od hondy dost velke problemy s mazanim a radi sa zadieraju...
5. sam na oturbenej mazde s cca 2nasobnym vykonom oproti serii pouzivam 10w40, to auto uz civilne takmer vobec nejazdi, 90% casu je medzi 5-7800rpm a este som olej nedostal cez 110°, ani v horucich dnoch...
6. na accorde V6 s 300tis. km na tacho jazdim uz asi 50tis.km 5w30 A1 a v pohode zvlada a zvladal aj dialnice a zapchy v juznych krajinach v teplotach kedy mi uz nestihalo chladenie a musel som kurit do kabiny aby som to neuvaril...

kto ma rozum si urobi nazor, kto ne, bude si tu honit triko nad co najvacsim cislom svojho supr trupr najsamlepsieho kastrola... nezabudnite, menej je niekedy viac a tym menej myslim jednak mensie cislo na obale oleja aj mensie cislo na tacho kedy dojde k jeho vymene....

osobne by som si ale netrufol ani take extremy ako 0w20... aj ked takisto poznam ludi co na nich normalne funguju "



To hustě :D ten pracovní rozsah co pisatel uvadí je asi mimo nebo ví něco co neví ani výrobce ten udává rozsah pracovních teplot -25 °C až 120°C a krádkodobou mazivost i při 150°C, každopádné článek mě pobavil ;)
Uživatelský avatar
maxxi
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 09. lis 2011 23:13:05
Bydliště: Hostivice

Re: uff ten Castrol

Příspěvekod dany v pát 14. pro 2012 23:54:58

A hlavne Castrol 10W60 ma nejlepsi viskozitu prave pri 100 stupnich...
Urcite tomu ten autor hodne rozumi... osobne byl ten olej jeden z mala co fungoval i v Evu...
No ale na druhou stranu me tesi, ze me zna... takze nejaky pojem jiz jsem :grin:

Odesláno z mého Galaxy S3 pomocí Tapatalk 2
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: uff ten Castrol

Příspěvekod dany v sob 15. pro 2012 3:20:30

Nevím, kde jsi tu hovadinu četl, ale můžeš tam dát odpověď...

bajuz píše:1. castrol nechava v motoroch svinstvo (ze majitel leje castrol vidim hned po zhodeni vika ventilov - vzdy a na 100% som sa trafil)

Všechny oleje nechávají "svinstvo" osobně bych si nikdy netroufl říct, který víc ... Spíše to dle mých zkušeností souvisí s frekvencí výměny...
Nevím, ale viděl jsem hodně CTR motorů, které jsem prohlížel a repasoval a zajímavé je, že nejmenší opotřebení prokazatelně (a bavíme se o zkušenosti s repase nějakých 20 motorů K20) měly právě motory jezdící s Castrolem 10W60, může to být náhoda a netvrdím ani, že je ten Castrol nejlepší, ale rozhodně motoru neškodí... A pokud se mění olej po 10tis. km, nikdy nebyl olej nějak moc špinavý... Po vylití a následném rozebrání byl naopak motor krásně čistý bez usazenin a připečenin...
A to se bavíme jak o opotřebení hlavních a ojničních ložisek, tak i opotřebení válců a prokazatelně nejmenší ovality...

bajuz píše: 2. cim vyssie letne cislo, tym vacsi problem zohriat olej tak aby mazal ako ma a aby mal aku taku cistiacu schopnost - nikto z vas sa do toho stavu nie je schopny dostat - pokial nejazdi cisto len okruhy v horucich letnych dnoch - opat, vysledkom je zasvineny motor a vacsie opotrebenie - neberte si za priklad dannyho z CZ, on to auto vyuziva trosku inym sposobom ako vacsina z vas za normalnych podmienok mate teploty oleja 90-100°C, na co v pohode staci aj xw-30... 10w60 potrebuje 130-160°C aby fungoval!

problém je spíš viskozita, protože větší nižší číslo říká, že olej je hustší... Castrol má při 100°C viskozitu stejnou jako oleje 5-40 a 0-40, jen je hustší, takže při vysokých otáčkách méně ztrácí. Dokonce i film, který zanechává, není nijak moc silný, ale za to hodně odolný, což je základ...

bajuz píše: 3. poznam par motorov ktore maju brutalne (viac ako 2x) zvysenie vykonu oproti serii, a nikto z majitelov pokial viem nelial a neleje viac ako 5w50, resp. 10w50... ak uz, tak hlavne mobil1, pripadne millers oil

Zvýšení výkonu nemusí být vůbec pro olej důležité, záleží spíše o tom, v jakých otáčkách se pohybujeme... Problém je, že CTR oproti ostatním autům díky zdvihu 86mm a otáčkám přes 8tis (a to většina mnou upravených motorů točí přes 9tis a pár dokonce přes 9600) má pístovou rychlost srovnatelnou s motorem F1 (ten má sice 2x vyšší otáčky, ale zase skoro poloviční zdvih)
Takže u CTR je důležité, aby takovou pístovou rychlost vydržel film oleje a netrhal se, to způsobuje daleko větší opotřebení motoru než studené starty...

bajuz píše: 4. mam par kamosov so saabmi, seriove turbo motory, nezriedka maju 300-400tis.km a jazdia 0w30 - 10w40 a su v pohode.. a to saaby maju narozdiel od hondy dost velke problemy s mazanim a radi sa zadieraju...

Všechny tyto auta točí méně otáček tudíž nepotřebují takový olej... Pokud mají problém s mazáním, naopak potřebují olej řidký, to že jim třeba 10W60 nevyhovuje, zase může souviset spíš s konstrukcí motoru než oleje...

bajuz píše: 5. sam na oturbenej mazde s cca 2nasobnym vykonom oproti serii pouzivam 10w40, to auto uz civilne takmer vobec nejazdi, 90% casu je medzi 5-7800rpm a este som olej nedostal cez 110°, ani v horucich dnoch...

Tak to mají externí chladič oleje, protože já jezdím většinou i na okresce okolo 100°C a na NS dosahuje teplota 110°C bez problémů, na okruzích jako SPA nebo u závodního CTR není 130°C vyjjímkou...
Mám kolem sebe nějakých 20 tajpárů (a možná víc, musel bych to spočítat) různých stupňů úprav od sériových až závodních, které jezdí Castrol 10W60 a na žádném z nich jsem zatím žádný problém s olejem nepozoroval...

Netvrdím, že použití 10W60 je nejvhodnější ani bezpodmínečně nutné, ale prokazatelně těm motorům nevadí a spíš vyhovuje, proč bych tedy měl dávat něco jiného???
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: uff ten Castrol

Příspěvekod Well v sob 09. úno 2013 1:08:35

Já dávám do Mazdy MX-5 taky 10W60 (Castrol). Teplota oleje jde na dálnici při ustálené rychlé jízdě v létě (kdy jindy s Mazdou jezdit) klidně i na 115°C. Na okruhu (jestli lze V. Mýto okruhem nazvat) se dostáván na 110-115 docela rychle a pak radši zvolním a chladím. Než někomu nějakou značku oleje rozmlouvat, tak bych spíš doporučil každému kdo na to občas rád šlápne dobastlit nějaké měření teploty oleje.
Jinak je docela škoda, že Castrol těch 150-160 stupňů nevydrží. To by byla pohoda ;) .

Kdysi někdo řekl, že na netu je úplně všechno, ale úplně všechno co je na netu zdaleka není pravda a na toho pána to nejspíš platí dokonale.
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: uff ten Castrol

Příspěvekod whisper v pon 18. bře 2013 22:48:11

Len tak pre zaujímavosť... Celá táto diskusia vznikla na slovenskom fóre, lebo daný "pán" mi servisuje CTR, ktoré som kúpil cez Danyho a teda jazdím na Castrol 10W60 :D Poznám ho osobne a musím sa ho zastať v tom, že motorov rozobral veľa (najmä Hondy), takže jeho názory nie sú pozbierané z internetu, ale z praxe rovnako, ako Danyho, akurát on nerobí s CTR - ak nerátam môj...

Každopádne ja mám najazdených 197 tisíc a podľa všetkého auto jazdilo posledných 50 tisíc km práve na Castrole 10W60. Problémy som žiadne nemal a tlaky vo všetkých štyroch valcoch sú medzi 198 a 200. Názor si asi každý musí spraviť sám, príde mi to podobné ako to, že na akých čerpacích staniciach tankovať :)
MX-5 NA 1.6 Turbo
Uživatelský avatar
whisper
 
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 15. pro 2011 23:56:56
Bydliště: Bratislava


Zpět na Volný pokec

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků

cron