rady začátečníkovi s CTR8G..
Napsal: ned 20. črc 2014 21:12:17
Dobrý den/ahoj,
..před 2 měsíci jsem se stal majitelem Hondy civic Type-R 8G, auto je koupeno ojeté od majitele autosalonu Honda v Liberci, r.v. 2008, bez jakýchkoli úprav/zásahů - vše je sériové, až na pár provozních škrábanců ve velmi pěkném stavu, prav. servis v Hodně, při koupi stav tach. 110tkm v zimě (údajně) nikdy nejeto.
s autem jsem zatím velice spokojen, ale objevil jsem pár věcí na které bych se rád zeptal, nechci s tím hned jezdit do Hondy..
1. hned po 2 týdnech se od přednich brzd začal při pomalé jízdě ozývat divný zvuk, když sem rozebral brzdy zjistil jsem že kotouče jsou skoro nové, destičky ne sjeté, ale uplně "utavené" rozpraskané, takže jsem je nechal vyměnit, jsou tam teď destičky Brembo - což byla asi chyba brzdy od te doby pri každem mirnejsim pribrždení nepříjemně pískají ( od výměny mam najeto cca 3500km) takže sednout by si to muselo už davno, děla to pořád. - mohl by někdo poradit co stím? popřípadě jaké destičky a kotouče doporučujete na předek a zadek? - koukal jsem na ty ruzné brzdové kity XYZ apod. já nemám v plánu s autem jezdit na okruh či nějak závodit, max nejake rychlejší okresky..ale pokud existuje neco cenově dostupnějšího, ale lepšího než co člověk koupí v autokelly, tak prosím o doporučení.
2. další drobnost, ale docela mě to rozčiluje - při zatáčení volantem doprava se z težko lokalizovaného mista někde z motorového prostoru ozývá jakoby gumové vrzání/ tření gumy o něco.. když je morko tak zvuk zmizí a děla to jen na pravou stranu, opět je to slyšet při rejdu na místě a pomalé jízdě. zatím jsem nepřišel co by to mohlo dělat, neměl někdo podobny problém?..
3. četl jsem pár recenzí na auto.cz od majitelů CTR8G.. vícekrát jsem se dočetl že po 100tis.km se při ostřejšim zachazení s autem začinají objevovat problémy s převodovkou. u mého auta se spojka zdá být zatím v pořádku, ale u řazení pozoruji, že při přeřazování z 2 na 3 a z 3 na 4 to nejde jak by mělo, kvalty tam jdou tak nejistě s občasným zadrhnutím,nejvíc znatelné to je pokud se řadí v rozmezí ostré vačky.. od nějakých tech 5500 - 8000ot. trošku se obávám, že to je zralé na repas, jsem v tomto směru laik nevím co to obnáší ani kolik to cca stojí, popřípadě kde to nejlépe nechat udělat... též prosím o radu.
4. poslední věc, jelikož je to moje jediné auto budu sním asi muset jezdit i zimě, je mi jasné že to není uplně vhodné auto na zimu , ale jde mi o věci které mohu na voze udělat před zimou abych předešel zbytečnym korozím apod. zkrátka minimalizovat dopad zimního provozu na podvozek a nejvice namahané časti vozu. k vozu mám jen jedny orig. litá kola 19'' takže budu muset řešit koupi na zimu asi menších elektronů, jaké rozměry kol/pneu pro toto auto doporučujete?..
předem moc děkuji za jakékoliv rady!!
Daniel R.
..před 2 měsíci jsem se stal majitelem Hondy civic Type-R 8G, auto je koupeno ojeté od majitele autosalonu Honda v Liberci, r.v. 2008, bez jakýchkoli úprav/zásahů - vše je sériové, až na pár provozních škrábanců ve velmi pěkném stavu, prav. servis v Hodně, při koupi stav tach. 110tkm v zimě (údajně) nikdy nejeto.
s autem jsem zatím velice spokojen, ale objevil jsem pár věcí na které bych se rád zeptal, nechci s tím hned jezdit do Hondy..
1. hned po 2 týdnech se od přednich brzd začal při pomalé jízdě ozývat divný zvuk, když sem rozebral brzdy zjistil jsem že kotouče jsou skoro nové, destičky ne sjeté, ale uplně "utavené" rozpraskané, takže jsem je nechal vyměnit, jsou tam teď destičky Brembo - což byla asi chyba brzdy od te doby pri každem mirnejsim pribrždení nepříjemně pískají ( od výměny mam najeto cca 3500km) takže sednout by si to muselo už davno, děla to pořád. - mohl by někdo poradit co stím? popřípadě jaké destičky a kotouče doporučujete na předek a zadek? - koukal jsem na ty ruzné brzdové kity XYZ apod. já nemám v plánu s autem jezdit na okruh či nějak závodit, max nejake rychlejší okresky..ale pokud existuje neco cenově dostupnějšího, ale lepšího než co člověk koupí v autokelly, tak prosím o doporučení.
2. další drobnost, ale docela mě to rozčiluje - při zatáčení volantem doprava se z težko lokalizovaného mista někde z motorového prostoru ozývá jakoby gumové vrzání/ tření gumy o něco.. když je morko tak zvuk zmizí a děla to jen na pravou stranu, opět je to slyšet při rejdu na místě a pomalé jízdě. zatím jsem nepřišel co by to mohlo dělat, neměl někdo podobny problém?..
3. četl jsem pár recenzí na auto.cz od majitelů CTR8G.. vícekrát jsem se dočetl že po 100tis.km se při ostřejšim zachazení s autem začinají objevovat problémy s převodovkou. u mého auta se spojka zdá být zatím v pořádku, ale u řazení pozoruji, že při přeřazování z 2 na 3 a z 3 na 4 to nejde jak by mělo, kvalty tam jdou tak nejistě s občasným zadrhnutím,nejvíc znatelné to je pokud se řadí v rozmezí ostré vačky.. od nějakých tech 5500 - 8000ot. trošku se obávám, že to je zralé na repas, jsem v tomto směru laik nevím co to obnáší ani kolik to cca stojí, popřípadě kde to nejlépe nechat udělat... též prosím o radu.
4. poslední věc, jelikož je to moje jediné auto budu sním asi muset jezdit i zimě, je mi jasné že to není uplně vhodné auto na zimu , ale jde mi o věci které mohu na voze udělat před zimou abych předešel zbytečnym korozím apod. zkrátka minimalizovat dopad zimního provozu na podvozek a nejvice namahané časti vozu. k vozu mám jen jedny orig. litá kola 19'' takže budu muset řešit koupi na zimu asi menších elektronů, jaké rozměry kol/pneu pro toto auto doporučujete?..
předem moc děkuji za jakékoliv rady!!
Daniel R.