Jednoduchá úprava 8G
Napsal: pát 28. srp 2009 10:55:39
Mám tady jeden ohlas od majitele 8G, který trošku jezdit umí. Jedo doménou jsou sice silné čtyřkolky ... závodní EVO, ale i tak si pro normální ježdění pořídil CTR. Po pár kilometrech došel k názoru, že je třeba auto trošku poladit. Nakonec se dával svorný diferák Quaife, svody od CPL, jednotka, upgrade brzd. Tady je jeho ohlas...
Chvili jsem jezdil se samostatnou jednotkou, bez jakychkoli dalsich uprav, a musim rict, ze uz ona sama za to stoji – nizsi vtec (3800) znamena, ze pro predjizdeni staci obvykle jen o kvalt dolu a uz to vcelku jede. I pro jizdu v ostrejsich zatackach je to dobre, neb neni treba odrazovat na 1, aby to melo aspon trochu rozjezd. Je znat de-facto v celem otackovem spektru, ze auto jede lip. Navic pri studenem motoru to odstranilo vetsinu cukani.
Ve druhem kroku pak uz tam bylo vsechno – tj. jednotka, cpl svody a samosvor. Je znat dalsi a pomerne vyrazny narust kroutaku, zejmena pak od cca. 4tis. Navic zhruba okolo 6tisic tam chytne jeste dalsi “vacka” a tam to jede opravdu moooc hezky. Posunuty limit otacek na 8600 znamena, ze v nekterych technickych pasazich neni treba radit 3 (i kdyz vykon uz za 8000 nestoupa). Je citit, ze tam jsou nejaky kone navic, protoze I akcelerace ve vyssich rychlostech na dalnici se subjektive dost zlepsila. Co se tyce zvuku, tak pri nizkych otackach a/nebo malo plynu, tak je to temer stejne jako seriove auto – je videt, ze 8g ma dobre odhlucneni. Dalnicni cestovani uplne v pohode. Pri plnym plynu a zvlast ve vyssich otackach to pak uz slusne zvuci, to se mi taky libi. Pri startovani studenyho motoru to docela “chrasti”, ale jinak opravdu pohoda J
Samosvor – pravdou je, jak rika Dany, taha to trochu za ruce, zejmena na nerovnym, derovatym povrchu a na povrsich s ruznou adhezi, tam je treba si davat pozor, co auto bude delat. Ale zatim pri mem tempu to nebylo nijak problematicke. Ale jinak funguje opravdu skvele, eliminuje vyraznou, temer celou nedotacivost, hlavne rychlejsi zatacky jsou hodne zajimavy. Akorat to chce porad gazovat, jak u ctyrkoly, pokud nestojis na plynu, tak je to o nicem…
Suma sumarum jsem s temahle upravama velmi velmi spokojen. Jede to jak z praku, zataci to nadherne – skoro by takovejhle mel byt typer v zakladu . Ale zas na druhou stranu si myslim, ze auto bude dostavat vetsi sodu, protoze to jednak nuti s tim jet ostreji a za druhy mam pocit, ze se s tim da jet uz opravdu dost rychle…
Honza
Chvili jsem jezdil se samostatnou jednotkou, bez jakychkoli dalsich uprav, a musim rict, ze uz ona sama za to stoji – nizsi vtec (3800) znamena, ze pro predjizdeni staci obvykle jen o kvalt dolu a uz to vcelku jede. I pro jizdu v ostrejsich zatackach je to dobre, neb neni treba odrazovat na 1, aby to melo aspon trochu rozjezd. Je znat de-facto v celem otackovem spektru, ze auto jede lip. Navic pri studenem motoru to odstranilo vetsinu cukani.
Ve druhem kroku pak uz tam bylo vsechno – tj. jednotka, cpl svody a samosvor. Je znat dalsi a pomerne vyrazny narust kroutaku, zejmena pak od cca. 4tis. Navic zhruba okolo 6tisic tam chytne jeste dalsi “vacka” a tam to jede opravdu moooc hezky. Posunuty limit otacek na 8600 znamena, ze v nekterych technickych pasazich neni treba radit 3 (i kdyz vykon uz za 8000 nestoupa). Je citit, ze tam jsou nejaky kone navic, protoze I akcelerace ve vyssich rychlostech na dalnici se subjektive dost zlepsila. Co se tyce zvuku, tak pri nizkych otackach a/nebo malo plynu, tak je to temer stejne jako seriove auto – je videt, ze 8g ma dobre odhlucneni. Dalnicni cestovani uplne v pohode. Pri plnym plynu a zvlast ve vyssich otackach to pak uz slusne zvuci, to se mi taky libi. Pri startovani studenyho motoru to docela “chrasti”, ale jinak opravdu pohoda J
Samosvor – pravdou je, jak rika Dany, taha to trochu za ruce, zejmena na nerovnym, derovatym povrchu a na povrsich s ruznou adhezi, tam je treba si davat pozor, co auto bude delat. Ale zatim pri mem tempu to nebylo nijak problematicke. Ale jinak funguje opravdu skvele, eliminuje vyraznou, temer celou nedotacivost, hlavne rychlejsi zatacky jsou hodne zajimavy. Akorat to chce porad gazovat, jak u ctyrkoly, pokud nestojis na plynu, tak je to o nicem…
Suma sumarum jsem s temahle upravama velmi velmi spokojen. Jede to jak z praku, zataci to nadherne – skoro by takovejhle mel byt typer v zakladu . Ale zas na druhou stranu si myslim, ze auto bude dostavat vetsi sodu, protoze to jednak nuti s tim jet ostreji a za druhy mam pocit, ze se s tim da jet uz opravdu dost rychle…
Honza